Vi som reser är: Emil 16 år, Anton 13 år, pappa Jörgen och mamma Maria. Vår hund Wilma är bara med på bilden; hon får sällan följa med på våra resor, inte utomlands iallafall.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Favoritstranden
onsdag 25 februari 2015 - Phuket, Phuket, Thailand

De första dagarna provade vi olika stränder för att sedan bestämma oss för en favorit, Kata Noi. Rätt så lugnt, härligt vatten, bra snorkling och en mysig servering i närheten. Serveringen är så där härligt ihopplockad. Plaststolar och bord blandat med ihosnickrade möbler av det som

Med speedboat till Phi-phi öarna
måndag 23 februari 2015 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi tänkte inte åka till Phi-phiöarna eftersom det är rätt så långt och vi är här så kort tid. På bilderna såg det bara så härligt ut så vi bokade ändå in en dagsutflykt med en speedboat som skulle ta 45 min till öarna. Det var lite pirrigt kan jag säga när alla som skulle med

Phuket
lördag 21 februari 2015 - Phuket, Phuket, Thailand

Så här har våra första dagar sett ut: Aeroflot kunde man inte åka med på den tiden då jag jobbade på resebyrå. Visst fans det folk som gjorde det, men det var nog mest backpackers. Aeroflot gick alldeles utmärkt att åka med nu när vi åkte. Visst det var inte jätteroligt att byta i

Sista dagarna på vår roadtrip i Florida
måndag 29 juli 2013 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Tiden går fort. Nu är våra två veckor snart till ända. Vi är på sista stoppet och det känns som att vi fått med ganska mycket på vår lilla resa. Inte många dagar på varje ställe, men tillräckligt för att kunna stanna upp och göra det vi tänkt för att sen packa ihop och resa

Min lilla lista på saker jag tänkt på!
torsdag 25 juli 2013 - Orlando, Florida, USA

Några saker som jag har tänkt speciellt på: 1. Ha alltid några dollar i fickan så du lätt kan ge dricks (USA har ett drickssystem som vi svenskar inte är vana vid. Bara att acceptera.) 2. Ha shorts med stora fickor med dagkedja när du ska på Universal eller liknande parker. Ha inte väska,

Universal studios
tisdag 23 juli 2013 - Orlando, Florida, USA

9 timmar på Universal Studios! Kan säga att det är ganska skönt att vila fötterna på hotellet nu ikväll. Får se om vi orkar gå nånstans för att äta. Vi hade beställt väckning kl 7 i morse för att komma till Universal i bra tid. Vi startade med frukostbuffé för $12,95. Det fanns

Sista dagen i Miami
söndag 21 juli 2013 - Miami, Florida, USA

Dagarna i Miami börjar gå mot sitt slut. På agendan idag står nog poolen och stranden, precis som de andra dagarna. Kropparna ska få lite mer sol innan vi beger oss upp till Orlando där vi ska besöka Universl studios och Adventure Park. Hotellet vi bott på här i Miami heter Fontainebleau

Solbränd, skadad tå och lockigt hår
fredag 19 juli 2013 - Miami, Florida, USA

I morse läste vi olika väderrapporter på nätet. De Pöje läste sa att det skulle bli regn idag och de jag läste sa att det inte skulle bli regn. Kan säga att vi legat vid poolen hela dagen och bränt kropparna trots spf 50. Gissa om det regnade idag? En skadad tå fick vi ta hand om också.

Miami
torsdag 18 juli 2013 - Miami, Florida, USA

Godmorgon! Efter att ha varit på resande fot över 12 timmar och sen sovit alldeles för lite är det skönt att bara slappa. Det passar ju bra eftersom dagens regnskur just nu pågår utanför. Resan igår onsdag gick bra med byte på Kennedy flygplatsen i New York. Lite stressigt blev det nog

Regn
torsdag 18 juli 2013 - Miami, Florida, USA

Det var inte bara en snabb regnskur i morse. Regnet, åskan och blixtarna har fortsatt hela dagen. Det känns lite snopet faktiskt. Vad gör man då? Jo man åker och shoppar. 20 minuter från Miami ligger Dolphins Mall. Tack för tipset, Anna! Det är alltid roligt att shoppa när det är

En gång PÅ Phuket

En gång PÅ Phuket

18 februari 2015 - 27 februari 2015

Så det blev Thailand för oss också :)

Florida runt

Florida runt

17 juli 2013 - 31 juli 2013

Med bill ska vi resa runt The Sunshine state på två veckor. Det blir stopp i i Miami, Orlando, Sanibel Island och Fort Lauderdale.

Sportlov i Rom

Sportlov i Rom

24 februari 2013 - 28 februari 2013

4 dagars turistande i Rom.

10 dagar på Cypern

10 dagar på Cypern

19 juli 2012 - 29 juli 2012

I år blir det 10 dagar på ett och samma ställe. Varför det blev just Paphos på Cypern beror på att vi hittade billigt flyg med Ryan air. Hotellet bokade vi på booking.com. Både jag och Jörgen har varit på Cypern tidigare, men inte tillsammans. Vi tar väl en sväng till Agia Napa också för att se om vi känner igen oss.

Nu ska vi båtluffa i Grekland igen.

Nu ska vi båtluffa i Grekland igen.

14 juli 2011 - 31 juli 2011

Nu är det dags att båtluffa igen. Vi tar flyget till Rhodos och beger oss ganska omgående ut till havs. Kanske blir första ön Tilos. Efter rekommendationer på Kalimera.se åker vi sedan till Lipsi där det ska vara härligt snorkelvatten. Ja, det är ett tag kvar så rutten kan ändras ett par gånger till.

Ljuvliga Ljugarn i år igen!

Ljuvliga Ljugarn i år igen!

20 juli 2010 - 4 augusti 2010

I år har vi åkt hit i omgångar. Just nu är det 3e gången. Lika härligt varje gång!

Thassos

Thassos

29 juli 2009 - 12 augusti 2009

Två veckors sol och bad på ön Thassos i norra Egeiska havet.

Ljugarn - Gotland

Ljugarn - Gotland

27 juni 2009 - 7 juli 2009

Gotland när det är som bäst!

Roadtrip California

Roadtrip California

22 juni 2008 - 14 juli 2008

Resrutten ser ut så här: Los Angeles - San Fransisco - Las Vegas - Los Angeles - San Diego och sedan hem.... Eller så ser den inte ut så....

New York på tu man hand

New York på tu man hand

1 maj 2008 - 5 maj 2008

Dollarna har sjunkit. Barnen och hunden får vara med mormor och morfar. Jag fyller jämnt. Vi är inte bara mamma och pappa, vi är ihop också.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa