Resenär först på senare år när barnen blivit större. Ger mig gärna iväg ensam om det behövs.Äventyrslusten bara ökar med åren :)
hemstad Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Hemresedag o Hemma igen
torsdag 17 maj 2018 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Onsdag 16 maj - torsdag 17 maj.Ja då var man hemma igen o nu sitter jag här o kollar hockey.Vaknade runt 6 onsd morgon, SF-tid. Blev lite mobil o läsa bok innan alla var uppe. Åt lite kex o mjukost till frukost. Diskade o ställde i ordning samt packade resväskan. Var i stort sett klar

Golden Gate Bridge o Sausalito samt Cliff House
tisdag 15 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Tisdag 15 maj.Vår sista dag i denna stad o vad ska vi hitta på? Lillemor skulle ta det lugnt o inte gå för mycket eftersom hon hade fått blåsor på sina tår. Jag tänkte gå till Golden Gate Bridge o Tuula o Cathrin hängde på. Vi tog bussen till bron, ett byte o tog en runda i turistshopen

Säkerhetskontroller till förbannelse
måndag 7 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Måndag 7 maj, en lååång dag.Kunde inte checka in med en gång. Köpte lite o äta. Sen til incheckningen. Blev stoppade precis innan disken en o en o fick svara på säkerhetsfrågor!? " Vad betalade jag för ressn? Hur kom jag till Arlanda? Vad betalade jag för den resan? Vad jobbar jag med?

Vi börjar utforska staden
tisdag 8 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Tisdag 8 maj.Sov gott i natt. Var vaken flera ggr men dov däremellan. Bred o skön säng o vaknade vid 7-tiden. Fick göra om gårdagens inlägg för det försvann efter jag skrev det på kvällen.När vi var klädda gick vi ner till lobbyn o åt frukost. Det var frukt, kaffe/the o muffins o

Japanese Tea Garden
fredag 11 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Fredag  11 maj.Idag var vi uppe o klara innan 8. Tog en buss till Golden Gate Park o letade oss fram till Japanese Tea Garden. Idag gratis inträde innan kl 10. Annars kostade det 9 dollar. Solen sken o det var härligt även om det var lite kyligare i skuggan. Innan vi kom dit så gick vi en

Chinatown mm
lördag 12 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Lördag 12 maj.Vaknade till ordentligt vid 6.30 efter att ha varit vaken x flera som vanligt av allt gatuljud. Det är tjutande utryckningsfordon o brötande bilar mm av o till hela tiden. Är egentligen inte så störd av det, känns mest som ett biljud som bara är där.När vi var klara med

Mors dag o shopping
söndag 13 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Söndag 13 maj.Vaknade runt 6 o la mig o läsa tills alla var vakna. Dusch o frukost o toabesök o sen ner i lobbyn för lite kaffe. Idag på Mors dag så unnade jag även mig wienerbröd typ. Inte ett utan det blev 3! :) Det är ju ändå Mors dag här...När vi alla var klara här så var det

Tur till Castro o Mission bl.a. o jordbävning!!
måndag 14 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Måndag 14 maj.Mer molnigt o kyligt idag. Efter att vi ätit frukost o alla var klara så gav vi oss iväg ut på nya äventyr här i SF. Gick ner till Market street o tog F-bussen till slutstationen i Castro. Detta är regnbågsflaggans stadsdel. Vi gick runt o kollade i små affärer o handlade

Muir woods o wine tasting tour
torsdag 10 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Torsdag 10 maj.Idag satte vi klockan för vi hade en tid o passa. Gick upp 6 för o göra oss i ordning o äta frukost innan vi skulle bli upphämtade 7.45 utanför hotellet. Bussen körde sen runt o plockade upp fler folk från olika hotell. Därefter åkte vi över Golden gate o mot Muir Woods.

Alcatraz
onsdag 9 maj 2018 - San Francisco, Kalifornien, USA

Onsdag 9 maj.Jag o Cathrin gick ner o åt hotellets s.k. frukost. Blev melon o kaffe, klarade av att motstå frestelsen av bakverken.Gick sen upp o åt frukost.När vi var klara så traskade vi ner till Market street o tog en spårvagn där. Åkte ner till vattnet o gick av nästan vid pir 33 där

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Best of Britain med Marie o Eivor

Best of Britain med Marie o Eivor

23 juni 2015 - 30 juni 2015

Åker med mina gamla barndomskamrater till England för en bussresa till kända ställen väster om London.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Indien och Goa med Evelina i 2 v.

Indien och Goa med Evelina i 2 v.

20 april 2013 - 5 maj 2013

Reser till Goa, Indien den 20 april och ska stanna i 2 v. Ska också resa till Bangalore och hälsa på Irén, en fd arbetskamrat över 2 dagar. Hoppas på sol, värme, bad och att få se en hel del spännande tillsammans med Evelina, min äldsta dotter.

USA- New York och San Francisco

USA- New York och San Francisco

16 september 2012 - 7 oktober 2012

Jag åker till USA med mina barn Angelica och Emil. Ska träffa Facebooks-vänner, några träffade jag förra året och några ska jag se för första gången!! Efter 1 v i New York så tar jag och barnen tåget till San Francisco och är där i 10 dagar innan vi flyger hem igen.

OS i London - Damfotbollsfinalen

OS i London - Damfotbollsfinalen

7 augusti 2012 - 11 augusti 2012

Jag och mina två döttrar- Evelina och Angelica- har fått biljetter till Damfotbollsfinalen på Wembley den 9 augusti. Ska bli så himla kul att få uppleva OS på plats!

Hämta hem dottern från England!

Hämta hem dottern från England!

3 juni 2011 - 12 juni 2011

Äntligen ska jag komma iväg för o hälsa på den Au Pair jobbande dottern i England. Detta blir hennes sista vecka o jag åker så jag kan få träffa hennes familj innan de själva åker på semester i början av nästa v. Roy, Jannicke o Emil kommer över nästa vecka o vi får alla bo i familjens hus när de är borta!! På söndagen åker vi sen hem allihopa o då kommer Angelica med för gott, hennes drygt ett års jobb är slut.

Volontär på Barnhem i SydAfrika

Volontär på Barnhem i SydAfrika

23 oktober 2010 - 5 december 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.

Språkresa och semester i USA

Språkresa och semester i USA

5 september 2009 - 18 oktober 2009

Äntligen ska jag komma iväg på min språkresa! Ska först läsa engelska 4 v i San Francisco, sen åker jag till New York dit Roy, Jannicke och Emil också kommer för att ha 2 v semester där.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bodil uppdaterar sin resa