Resenär först på senare år när barnen blivit större. Ger mig gärna iväg ensam om det behövs.Äventyrslusten bara ökar med åren :)
hemstad Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda
Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

Ekvatorn o sen Kampala
torsdag 17 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag vaknade tidigt o gick upp på toa. Satt sen uppe i drygt 1 timme innan det var frukost. Benny o Thomas var också uppe. Efter frukosten så skulle de flesta iväg på en safaritur med bussen. Jag, Anne-Marie, Benny, Malin, Thomas, Ulla o Svante stannade kvar. Vi hade tagit ner presenningen o

En händelserik dag!
onsdag 16 januari 2019 - Lake Mburo

Vi sov alltså med vilda djur runt omkring oss i natt. Hade en vakt nånstans men inte precis utanför bussen som vi väl hade tänkt oss. Det hade varit både flodhästar o hyenor runt oss. De som var uppe på toa hörde ljud o tänkte sig för 2 ggr innan de kutade dit.Frukosten lagades i

Safari
tisdag 15 januari 2019 - Queen Elisabeth Park, Uganda

Idag lämnade 3 st av våra kompisar oss för att åka hem igen. Vi åt frukost o tog ner taket o sen var det dags att åka vid 7.30. Stannade efter att vi åkt en liten stund o fick våra T-shirts som vi beställt. Fortsatte sen till Kabale där vi tankade o handlade lite vatten o snacks. Sen bar

Barnhemmet Hope Uganda
måndag 14 januari 2019 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sovmorgon men jag var vaken o uppe redan halv sex. Gick utanför bussen o tänkte försöka ladda upp gårdagens dagboksinlägg men det ville inte alls funka. Får väl se när det kan bli nästa gång, tror inte vi har internet på några dagar nu. Det gick i alla fall att ladda upp

Närkontakt med Gorillorna
söndag 13 januari 2019 -

Idag var den stora dagen när vi skulle få stifta bekantskap med de stora Bergsgorillorna i Uganda. Huvudskälet till denna resan. Det blev en tidig morgon, frukost redan kl 05.00. Kl 06 kom bilarna som skulle köra oss till Bwindi Impenetrable National Park för att se dessa gorillor. Resan dit

Kabale o Lake Bunyonyi
lördag 12 januari 2019 -

Frukost 7 o efter disk o taknedfällning så åkte vi iväg runt 8.00. Tog kanske 30 min till gränsen mot Uganda. Där fick vi först passet kollat av en vakt på Rwandasidan. Sen över gränsen. De kollade vad vi hade i temp mot våra huvuden o sen skulle vi fylla i en bok med namn o varifrån vi

Kabale o Lake Bunyonyi
lördag 12 januari 2019 -

The Golden Monkeys
fredag 11 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Idag var en tidig dag, frukost redan 5.45 o avfärd 6.15. Det fanns 3 aktiviteter idag, alla med vandring, kortare eller längre. Jag o de flesta andra hade valt att gå o titta på The Golden Monkeys. Man kunde också valt att gå o se Dianne Fosseys grav/forskningsstation eller vandra upp till

Musanze
torsdag 10 januari 2019 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

God middag på den Etiopiska restaurangen igår men brödet var lite ”sådär”. Jag o Thomas delade på en rätt där man fick lite av alla rätterna de hade, serverad på ett stort fat på ett bröd. Delade 5 st på en taxi fram o tillbaka, vi var väl åter vid bussen vid 20-tiden.

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

San Francisco med 3 arbetskompisar

San Francisco med 3 arbetskompisar

7 maj 2018 - 17 maj 2018

Den 7 maj reser jag, Lillemor, Tuula o Catrine till SF för att göra staden i 10 dagar. Ska bli så himla kul :)

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Best of Britain med Marie o Eivor

Best of Britain med Marie o Eivor

23 juni 2015 - 30 juni 2015

Åker med mina gamla barndomskamrater till England för en bussresa till kända ställen väster om London.

Volontärresa till Malawi

Volontärresa till Malawi

18 oktober 2014 - 7 december 2014

Den 18 oktober åker jag iväg på en volontärresa igen. Det blir Afrika igen men denna gången ska jag till Malawi och en by som heter Lifuwu vid stranden av Malawisjön. Jag åker med en schweizisk organisation som heter help2kids, www.help2kids.org

Indien och Goa med Evelina i 2 v.

Indien och Goa med Evelina i 2 v.

20 april 2013 - 5 maj 2013

Reser till Goa, Indien den 20 april och ska stanna i 2 v. Ska också resa till Bangalore och hälsa på Irén, en fd arbetskamrat över 2 dagar. Hoppas på sol, värme, bad och att få se en hel del spännande tillsammans med Evelina, min äldsta dotter.

USA- New York och San Francisco

USA- New York och San Francisco

16 september 2012 - 7 oktober 2012

Jag åker till USA med mina barn Angelica och Emil. Ska träffa Facebooks-vänner, några träffade jag förra året och några ska jag se för första gången!! Efter 1 v i New York så tar jag och barnen tåget till San Francisco och är där i 10 dagar innan vi flyger hem igen.

OS i London - Damfotbollsfinalen

OS i London - Damfotbollsfinalen

7 augusti 2012 - 11 augusti 2012

Jag och mina två döttrar- Evelina och Angelica- har fått biljetter till Damfotbollsfinalen på Wembley den 9 augusti. Ska bli så himla kul att få uppleva OS på plats!

Hämta hem dottern från England!

Hämta hem dottern från England!

3 juni 2011 - 12 juni 2011

Äntligen ska jag komma iväg för o hälsa på den Au Pair jobbande dottern i England. Detta blir hennes sista vecka o jag åker så jag kan få träffa hennes familj innan de själva åker på semester i början av nästa v. Roy, Jannicke o Emil kommer över nästa vecka o vi får alla bo i familjens hus när de är borta!! På söndagen åker vi sen hem allihopa o då kommer Angelica med för gott, hennes drygt ett års jobb är slut.

Volontär på Barnhem i SydAfrika

Volontär på Barnhem i SydAfrika

23 oktober 2010 - 5 december 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bodil uppdaterar sin resa