Resenär först på senare år när barnen blivit större. Ger mig gärna iväg ensam om det behövs.Äventyrslusten bara ökar med åren :)
hemstad Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige
Dagen efter
torsdag 31 januari 2019 -

Ja, det blev en mycket sen kväll igår för deltagarna i ”King”, spelet där man drar ut en kortlek runt ett glas/mugg o sen tar alla deltagare ett kort i tur o ordning. De hade olika saker de skulle göra för kortlekens olika siffror. Den som kom sist att göra något måste dricka från

Ändrade planer
onsdag 30 januari 2019 -

Började regna sent igår kväll igen men i morse var det uppehåll o såg ut att bli fint. Idag fick vi mandasi till frukost, så gott! Mandasi är som smet som friteras till en liten boll. När man sen delar den o har nutella eller marmelad eller så i den, mmmmmm!! Har kunnat längta efter det

Regn o Outreach igen
tisdag 29 januari 2019 -

Vaknade ånyo av att regnet öste ner, vet inte när det började i natt. Jag, Shane, Linda o Olivia skulle iväg till en by o väga barn idag igen. Det var lite osäkert om vi skulle ge oss av eftersom regnet öste ner. Det lugnade sig något innan vi skulle åka vid 9-tiden, bara lite duggregn.

Mer uppdateringar
måndag 28 januari 2019 -

Lördag 26 januari Slappedag Lördag o inga aktiviteter. Pannkakor till frukost idag, smaskens. Tvättade sen upp lite o det torkade ganska snabbt ute. De övriga plus Toz , som är volontärkoordinator, skulle ge sig iväg till Kuti NP. De åkte nog iväg runt 10.30 tror jag. Jag slappade o

<<<<<uppdateringar
fredag 25 januari 2019 -

Onsdag 23 januariÅter i Malawi Ja, natten blev väl ingen höjdare precis. Slaggade på en bänk av o till men inte var det speciellt bekvämt. Personalen från fiket jobbade till runt 00-01 o sen bäddade dem ner sig på bänkarna med filtar o kuddar. Klockan runt 5.30 började det bli aktivt

Vi säger Hej då!
tisdag 22 januari 2019 - Addis Abeba, Etiopien

Sov dåligt o var vaken av o till hela natten. Hade ställt klockan på 6 men vaknade strax innan o gick upp på toa. Frukosten var kl 7 o efter det så skulle taket ner o packas ihop. Vi hade precis fått ner alla madrasser så säger Jenny att alla madrassskydd ska av för att tvättas. Bara

Sista dagen tillsammans allihopa
måndag 21 januari 2019 -

Idag var det sen frukost, inte förrän klockan 9. Vi bjöds på stekta ägg o bacon samt potatissallad från gårdagens mat. Riktigt smaskens. Jag gick upp strax efter 6, var på toa o tog med mig datorn. Satte mig sen i baren o skrev ihop inlägget om gårdagen. När sen nätet började fungera

Pinkfest
söndag 20 januari 2019 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Var uppe ett bra tag innan de flesta idag med, vi är ju några som är tidiga. När klockan närmade sig 8 så var de flesta igång, både vi som skulle vara kvar o de som skulle ut o rafta på Nilen. De skulle åka från campen ca 8.30 o vi övriga väntade på Jenny för att komma igång med

Paddlar mot Nilens start
lördag 19 januari 2019 -

Vaknade innan 6 o gick på toa. Tog med mig datorn o satte mig i receptionen för att skicka iväg gårdagens bilder samt lite kort. Tog ett tag innan jag kunde komma åt nätet, fick använda en ny kod. Sen började det dra sig mot frukost, vi skulle äta klockan 7. Hann med att ta ner det mesta

Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Bodil uppdaterar sin resa