Vi är en familj på 4 personer. 1989 åkte 2 av oss Asien runt ett halvår. 2002 besökte hela familjen Malaysia. 2006 reste vi till Indiens södra spets. 2008 solade o badade vi på Koh Chang i Thailand. 2010 blev det allinclusive på Maldiverna! 2012 började med Filippinerna, Malaysia o Thailand. Fortsatte med Turkiet i september och avslutades i Cambodia. 2013 åkte vi runt i Cambodia, Vietnam, Laos, Thailand o Malaysia innan vi åkte hem en sväng för jobb. Sedan bar det av till Colombia. 2014 fortsatte vi i Colombia, Panama, Costa-Rica, Nicaragua, El-Salvador, Guatemala, Belize, Mexico och USA + 3 tim Canada. 2015 besökte vi europeiska städer: Istanbul, Barcelona och Rom. 2016 började med resa till SriLanka med hela familjen:-) och avslutades med en tur till Cuba i november/december.
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Sammanfattning av Cubaresan

Det hela började lite skakigt; vi försov oss inför bilresan till Landvetter. Som tur var så har vi oftast en timme extra i planen så det gick ju bra.När vi sitter på flygplatsen och pustar ut visar CNN ett inslag från Cuba: Fidel Castro är död.....Man undrade ju hur detta skulle

Runtresande
torsdag 18 februari 2016 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Hej igen, sen senst så har vi varit ute o rest en del. Här kommer en sammanfattning: Träffade ”familjen på äventyr” pappan och äldsta dottern på apoteket och vi pratade en stund med dom. Många luncher från Dragon restaurant har det blivit, gott och billigt, oftast under 1000LKR för

Hikkaduwa del 3
tisdag 9 februari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej hej! Sedan senast vi hördes av så har vi rört på oss lite. Först tog vi en sväng med lokalbussen till staden Galle och dess fort. Där var vi på mysig marknad och strosade runt i värmen. I går tog vi en riktig turistrundtur för att kolla in allt intressant runt Hikkaduwa. Det var

Hikkaduwa del 2
torsdag 4 februari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej , nu är vi inne i Asien-livsstilen igen, dvs slappa sola bada bada bada. Det är faktiskt riktigt skönt:-) Faktiskt så dyks det en del åxå; båda barnen har tagit dykarcertifikat så nu kan hela familjen dyka tillsammans (och det har vi redan gjort några gånger:))) Imorgon blir det

Ankomsten
lördag 30 januari 2016 - Hikkaduwa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Hej på er, så var vi då äntligen i/på SriLanka:-) Resan började bra, mitt inatten åkte vi från Uddevalla alla fyra. Flygresorna förlöpte sedan väl och vid morgonkvisten hejade vi på en förvånad husägare som inte väntade sig några gäster förrän middagstid. (vi hann inte med

Rom utan cola går åxå bra:-)
måndag 9 november 2015 - Rom, Lazio, Italien

Vi bodde nära Vatikanstaten och vandrade i dagarna tre. Många mil blev det (typ 8,5:)

Catalonien mm.

10 dar går fort när man har det bra:-)

Istanbul på en helg-helt okej
måndag 19 januari 2015 - Istanbul, Turkiet

Vi lämnade Landvetter vid lunchtid och kom till hotellet vid 18-tiden. Fredagskvällen ägnades åt att njuta av den totala kontrasten mellan lugna lilla staden Uddevalla och den myllrande storstaden Istanbul. Böneutropare som duellerar kors och tvärs och dränker staden i ett häftigt

Tillbaks i verkligheten

Ja då var vi tillbaks till Kungshamn igen. Syrenen blommar och allt är grönt och fint. Alla mödrar är nu firade och klara så det är väl dags att rota fram några dammiga klubbor ur golfbagen och prova svingen…. mvh Sussi & Marcus

Hufvudstad samt norra östkusten
söndag 25 maj 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej på er alla! Nu är vi tillbaks i Svedala igen, dock inte på väst- utan östkusten. Här har vi njutit av sommarvärme i dagarna tre. Om några timmar tar vi tåget mot Uddevalla o vidare hemåt Gravarne. Men nu tillbaks till sista veckorna i US of A: Efter en välbehövlig semester på

Cuba libre

Cuba libre

25 november 2016 - 22 december 2016

Då var det dax för för en tripp över Atlanten igen :) Vi tänkte njuta lite Cuba liv i några veckor. Hoppas på en blandning av sol, musik, rom, bad, sol dykning, sol, golf, sol, snorkling, sol och lite annat om vi hinner.... Någon fyller visst 50 under tiden så det kan bli en del party också.... Sussi & Marcus

3 uker på SriLanka

3 uker på SriLanka

29 januari 2016 - 19 februari 2016

Nu ska vi tillbaks till Asien igen:-) Tänka sig att det redan är drygt två och ett halvt år sen vi var här. Hela familjen är samlad och det skall bli intressant att uppleva "Indien" igen. Vi hyr ett hus i tre veckor i Hikkaduwa och sen får vi se vart det bär

Rom i höstvärme

Rom i höstvärme

6 november 2015 - 9 november 2015

Härligt med lite värme och intressant rundvandring i historiska Rom

10 dagar runt Barcelona

10 dagar runt Barcelona

21 juni 2015 - 2 juli 2015

Från öde stränder i söder till sillinläggning mitt i Barcelona. Alla typer av bad kunde avnjutas. Från diskutabelt boende i Tarragona till lyxig B&B Barcelona. Spanskan användes när det fungerade:-) Varmt och gott va de. Vi hälsade på Jonna och flickorna en het dag i Torre Vieja. sammanfattningsvis en trevlig resa med Malin som sällskap

Istanbul över helgen

Istanbul över helgen

16 januari 2015 - 19 januari 2015

Härlig stad med god mat, sköna hamambad och fina moskéer

Kusadasi september 2012

Kusadasi september 2012

12 september 2012 - 18 september 2012

En snabb visit hos grannarna längre ner på Nygatan, fast i Turkiet

Spanska resan 2013-14

Spanska resan 2013-14

15 december 2012 - 30 maj 2014

Under några månader skall vi studera spanska i olika delar av världen:-) Resplanen har ändrats radikalt: Kambodja 15 dec- 3 mars Vietnamn 4 mars - 4 april Laos 5 april - typ 20 april Thailand, Malaysia ->19 maj Singapore 20-22 maj Borneo 22 maj- typ 12 Juni Resten är öppet än så länge Hemresa 21 augusti från Bkk hem o jobba 23 august - 28 oktober 2013 Columbia- 7 nov - 15 jan typ 2014 övriga centralamerika feb - mars typ USA april - maj typ hemresa från New York 21 maj.

TAO expedition, the paradise trip

TAO expedition, the paradise trip

5 februari 2012 - 9 februari 2012

19 lost souls found each other in the paradise of Palawan waters........

Filippinerna med mera

Filippinerna med mera

21 januari 2012 - 4 mars 2012

Så var det då dags att ge Filippinerna en ny chans. 1989! blev det endast några dagar i Manila. Denna gång tänkte vi stanna i 3 veckor. Elnido på ön Palawan är målet denna gång. Därefter flyger vi till Malaysia och K-L. Vi tänkte utforska Thailands västkust från södra gränsen upp till Phuket- på 3 veckor. Vi flyger hem från Bangkok. Sussi & Marcus

Sol o bad på Maldiverna

Sol o bad på Maldiverna

3 oktober 2010 - 15 oktober 2010

Efter en klen sommar skall det bli skönt med ett par veckors avkopplande sol :-)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marcus uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!