Nya bilder

Här kommer bilderna

Det stora kalaset
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Är en roman av Steinbeck. Den handlar om Cannery Row, som finns i Monterey. Där fanns en fiskkonserverings-industri. Idag packas ingen fisk, utan det har blivit ett turistområde med butiker, restauranger och annat för turister i de gamla fabrikerna. Vi har även besökt Salinas som är huvudort

Vacker kust
söndag 9 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Hej, vi befinner oss nu i Monterey. Idag har vi kört söder om Monterey på high way 1 in i ett områdeö som heter Big Sur. Det är en oerhört vacker kuststräcka i ett relativt öde landskap (bilder). Vi var även i Carmel, Clintans gamla domän. Det var många andra också så vi hittade

San Fransisco
torsdag 6 oktober 2016 - San Leandro, Kalifornien, USA

Vi har nu kommit till San Fransisco, men bor utanför i San Leandro, vid en marina. Lugnt och idylliskt. Vi åkte tåg från Truckee till San Fransisco, ca 6 tim och vackra vyer. Innan vi lämnade Truckee tog vi en tur runt Lake Tahoe och besökte även Carson City. En riktig håla. Idag har vi

Sierra Nevada
söndag 2 oktober 2016 - Truckee, Kalifornien, USA

Hej, Vi anlände med tåget till Truckee i går förmiddag. Vi hade då åkt genom Colorado, Utha, Nevada och är nu i Californien. ( Jag skrev tidigare att vi åkt genom Idaho. Det ska förstås vara Iowa). Efter ankomsten igår tog vi det lugnt. Idag har vi hyrt en bil, som vi har i morgon

Glenwood Springs
torsdag 29 september 2016 - Glenwood Springs, Colorado, USA

Hej kamrater, Glenwood Springs är en stad i Klippiga bergen. Den har ca 9000 inv. Här finns varma källor som lockar badgäster. Inom en radie av ca 5 mil finns flera kända skidorter bl a Aspen. Sommartid lockar aktiviteter som fiske, paddling och mountainbike. Seniorer åker gratis buss, även

Fantastiska färger
onsdag 28 september 2016 - Glenwood Springs, Colorado, USA

Hej, Colorado är insvept i fantastiska färger. Bilderna är från Aspen med omgivningar. Här kallt nätter och morgnar och varmt eftermiddag och tidig kväll. Allt är bra. Hälsningar

Lång natt och dag
måndag 26 september 2016 - Glenwood Springs, Colorado, USA

Hej alla, Vi var 25 timmar på tåget från Chicago till Glennwood Springs. Det gick bra, men var förstås jobbigt mot slutet. Vi åkte genom staterna Illinois, Idaho, Nebraska och Colorado. Nebraska såg vi inget av eftersom det var natt. Idaho har ändlösa slätter med odlingar. Colorado har

Lång dags färd mot natt för den fattiga kusinen från landet
fredag 23 september 2016 - Chicago, Illinois, USA

Hej vänner, Resan till Chicago gick bra, men är lång och tröttsam. Vi flög ju med solen så det var en lång dag. Vi kom hit i förgår kväll. Igår åkte vi buss runt centrala Chicago (hop on hop off) samt besökte stadens kulturhus, som finns i en vacker gammal byggnad. I dag har vi åkt

Ny resa
söndag 18 september 2016 - Ugglum, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla, På onsdag flyger jag och Lena till Chicago, där vi stannar ett par dagar. Sedan påbörjar vi en tågresa till San Fransisco med uppehåll i Klippiga bergen och Sierra Nevada. Hälsningar Margaretha

USA

Rundresa i Japan

Södra Afrika

Södra Afrika

16 oktober 2014 - 7 november 2014

Resan börjar och slutar i Johannesburg. Däremellan har vi varit i Namibia, norra Botswana och Zimbabwe.

Vietnam o Kambodja

10 mars 2012 - 1 april 2012

Indien

Indien

1 mars 2011 - 23 mars 2011

Den 1 mars flyger vi till New Delhi via Helsingfors. Efter Delhi besöker vi i tur och ordning Amritsar, Agra, Varanasi, Darjeeling och olika platser i Sikkim. Den 23 mars är vi åter i Göteborg.

Kina

Kina

11 april 2010 - 29 april 2010

Chengdu, Lijiang, Dali, Kunming, Guanzhou, Hongkong

Södra Sydamerika

Södra Sydamerika

12 november 2008 - 26 november 2008

Brasilien, Uruguay, Argentina,

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margareta uppdaterar sin resa