Hermanus den 9 januari
måndag 9 januari 2012 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu var det längesen vi skrev något i resdagboken. Vi lämnade strutsarna och tog oss till Plettenberg Bay. Vårt boende låg ca 30 min in i landet. Jätte fin stuga ute på landet med egen pool. I träden bodde tre fina påfåglar. Vägen dit var inte rolig vår stackars bil klarade knappt detta.

Nyårsafton
lördag 31 december 2011 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag på årets sista dag började vi vid poolen. Lite bad, sol och en bok att läsa. Efter lite fika bar det av till Cango Caves. En timmes tur i en stor grotta med fina stalagtiter och stalagmiter. Efter en lunch med de bästa hamburgarna vi ätit här :-) åkte vi till en strutsfarm. Intressant

30 december
fredag 30 december 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen har vi fått tillgång till en uppkoppling som funkar. Vi landade i Kapstaden 14.00 den 24 december och fick tag på vårna hyrbil Nissan Tiida men vi kallar den Tilda :-). Vi har nu lämnat Kapstaden och vårt första boende som låg lite utanför , på ena sidan Atlanten(kallt vatten)

8-dagar kvar
torsdag 15 december 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det börjar närma sig 8 dagar kvar till avfärd. Kl 13.30 avgår planet från Landvetter. Vi kommer att mellanland i Istanbul för att sen fortsätta till Kapstaden. Kl 12.00 den 24 december landar vi om allt går som planerat. /Maria

Syd Afrika

Syd Afrika

23 december 2011 - 12 januari 2012

Resan startar i Göteborg och fortsätter sedan ner till Kapstaden med en mellanlandning i Istanbull. Kl 12 den 24 december landar vi i Kapstaden om allt går som planerat.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa