Avslut och semester
onsdag 27 december 2006 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Så har jag kommit fram till sista inlägget för den här resan. Lite vemodigt. De sista veckorna i Mbale hände det mycket i Mooni. Kvinnorna skrev en konstitution för att få igång ett inkomstgenererande projekt som vi förberett under en längre tid. Det är ett getprojekt. Vi har samlat

Ut i bananskogen
lördag 9 december 2006 -

Nu har jag inte skrivit på ett tag, så det här blir en spretig sammanfattning av vad som hänt. Vi tar en tvådagarstur med Emma o Jude ut på den ugandiska landsbygden o hälsar på Tigers pilotcenter. Allt var planerat in i minsta detalj, som alltid med Emma, sådär riktigt afrikanskt.

Förlovningsfest
fredag 17 november 2006 -

Hej! Ni far nagot av en novell for att pigga upp sa har i hostmorkret! När jag kom till Spanien fick jag lära mig en huvudregel ”Never trust a spanish guy”. Om Afrika har jag fått lära mig två huvudregler. Den ena är ”There are things in Africa you will never understand”. Den andra

Black Jesus!
onsdag 15 november 2006 -

Vid kvällsmaten kläcker Sara ur sig ”Eric, you´re just getting smaller and smaller, while Maria is getting fatter!” Denna ärlighet. Så fortsätter hon med mig ”Your ass is getting fatter, in fact, it´s much bigger now than when you came to us.” Men hon tyckte också att ”We here

Acklimatisering
måndag 6 november 2006 -

Hej! SM-Guld! Fantastiskt, skumt att sitta i Afrikas hjarta och lasa Borastidningen. Internet ar bra. Yes, I'm from Boras! Jag börjar kanske acklimatisera mig. Igår när jag åkte bodaboda (cykeltaxi) så klagade killen på att ”You´re to heavy, you should pay more”. Jag skrattade

Borja jobba
fredag 27 oktober 2006 -

Börja jobba Hade räknat med att bo på hotell i Mbale, men har istället hamnat hemma hos en afrikansk familj som tar hand om mig på alla sätt. I morse fick jag exempelvis frukost på sängen. Under de senaste två veckorna som gått har jag hunnit med väldigt mycket, fastän det kanns som

En bussfard
lördag 21 oktober 2006 -

Mitt telefonnummer i Uganda ar: +256 774 986 897. Sa nu kan ni ringa mig om ni vill! En bussfärd Är det så att man inte har varit i Afrika innan man upplevt en kaotisk färd på gropiga vägar? Vi skulle ta oss från Kisoro i söder till Kampala och sedan vidare till Mbale i öster. För

Fran kameler i Kenya till risodling i Rwanda
söndag 15 oktober 2006 - Kigali, Rwanda

Flög till Rwanda. Ett land jag aldrig trott jag skulle besöka, men det blev ett besök att minnas. På flygplatsen blev jag stoppad. En vakt vägrade släppa in mig i landet först. Varför? Jo, mitt handbagage var två plastpåsar. Det går inte för sig att ta med plastpåsar in i detta land,

Massailand
fredag 6 oktober 2006 - Nairobi, Kenya

Hej! Vi har bott i en massaiby i en vecka. Byn ligger vid foten av bergen vid gransen mot Tanzania, och hogt upp bland molnen skymtas Kilimanjaros glaciarstoppar. Narmaste grannar ar en flock vita apor som bor i tradet jamte. Utanfor garden turas getter, kor och dromedarer om att beta. Vi har

Massailand
fredag 6 oktober 2006 - Nairobi, Kenya

Afrika

Afrika

20 september 2006 - 23 december 2006

Praktik o utveckla projekt i Uganda.

Resa till varldens tak

Resa till varldens tak

5 september 2004 - 19 december 2004

Till Bolivia och samla in material till sociologiuppsats. Vi kommer resa omkring en hel del ocksa. Blir alltid glad om nagon vill skicka in ett inlagg hit, sa jag vet att ni ar dar!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa