Nästan hemma!
tisdag 9 januari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma

São Paulo
måndag 8 januari 2018 - Miami, Florida, USA

São PauloVår vistelse i São Paulo blev lite längre än planerat, vi skulle börjat vår flygresa i fredags och landat i cph idag vid 14...så blev det inte! Oväder i NYC gjorde att vårt flyg blev inställt (skulle haft en dag i NYC) och att försöka boka om var inte det lättaste, det var

Paraty
lördag 6 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Paraty! (Varning för långt inlägg)Okej, jag ska försöka summera våra dagar i Paraty nu då:) Vi tog bussen från Rio den 30/12, detta va en ganska smidig bussresa som tog ca 4h med ett stopp på vägen, måste säga att bussarna har varit över förväntan i komfort! Det är nästan så

Det löser sig till slut;)
torsdag 4 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Det löser sig!Ja, man kan väl säga som såhär att ingen utav oss två är speciellt bra på att planera långt i förväg..😉 hela denna resa har vi sagt i stort sett varje dag att: ”vi måste kolla upp hur det där o det där funkar, när bussarna går och hur vi kommer till hotell” osv.

Fina Rio
söndag 31 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de Janeiro Nu har vi återigen lämnat Rio och denna gången ska vi inte tillbaka, inte detta året i alla fall ;). Kändes lite vemodigt att lämna, denna stad har verkligen växt på oss båda, har varit över förväntan på många sätt! Behagligt väder, om än en del moln o regn

Hike
onsdag 27 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Hike över ön!Dagen efter båtturen var vi ganska möra i kroppen, främst huden då;), vi blev ju då såklart lite brända...vilket verkar va i princip omöjligt att undvika på en sån tur här...alla va röda, tom brasilianare som smorde in sig med 70..! På kvällen råkade vi hamna så vi

Båttur

God jul alla😃När spf 100 är normalt!Något vi konstaterade efter andra dagen här på ön är att solen är otroligt stark..! Det går inte att köpa solkräm under 30 och vanligast är att folk använder 70-100!! Vi hade 50 med oss som vi tänkte att ”det behöver vi ju de första dagarna

Ilha Grande-ett litet paradis
lördag 23 december 2017 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Ilha GrandeNu har vi lämnat Rio och åkt taxi/buss/båt till den lilla paradisön Ilha Grande, här ska vi fira jul!😃Dagarna i Rio har varit väldigt bra, gillar staden skarpt, synd bara att man måste va på sin vakt hela tiden...på dagtid har vi aldrig känt oss otrygga egentligen men så

Framme
torsdag 21 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

RioVi är i Rio de Janeiro, Brasilien!! Vi har båda lite svårt att ta in detta, känns overkligt o jäkligt häftigt på samma gång! Flygresan hit gick ändå smidigt, även om vi höll på att missa vårt flyg i NYC (vi hade mer än 2,5h på oss) för att det ska va så jäkla komplicerat att

Riverrafting
tisdag 18 april 2017 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

JinjaResan till Jinja började inte jättebra om vi säger så...vi var i tid och likaså bussen som skulle plocka upp oss! Problemet var att vi skulle plocka upp fler på vägen... vi skulle hämta 5 stycken på ett hotell där bara två stod o väntade, efter ca 10min kommer en tredje och sen

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

fromNYtoDubai

fromNYtoDubai

28 december 2015 - 10 mars 2016

Tyckte det va dags för den där obligatoriska jordenruntresan nu. Tar med mig min danska vän Maria och drar till New York först för att fira nyår, sen Hawaii, Vietnam, Bali och avslutar med 4 dagar i Dubai! It's gonna be awesome!

Is the north as bad as they say..?

Is the north as bad as they say..?

1 november 2008 - 5 juli 2009

Åker tillbaka till Italien för att bättra på min italienska och för att få en ny erfarenhet:) Ska ge mig på norra Italien denna gången som au-pair...ska bli intressant o se om ryktena stämmer;)

Il ritorno a Salerno -08

Il ritorno a Salerno -08

31 mars 2008 - 3 juni 2008

Åker tillbaka till Italien/Salerno med min vän Lena för att träffa alla underbara/galna människor igen och för att få lite sol:)

Italia -07

Italia -07

2 september 2007 - 1 december 2007

Flyr kalla Helsingborg för varma Salerno i södra Italien! Hoppas på flytande italienska vid resans slut o en massa spännande upplevelser i bagaget.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa