Praktik

Första dagen på praktiken!Vi fick veta i fredags att vi skulle komma till kontoret kl 8.30 på måndag för att bli visade omklädning osv. Vi fick också fylla i ett papper i fredags med vilka avdelningar vi ville vara på vilka veckor. Vi går dit i tid och får såklart vänta..;) någon

Händelserik dag

IgårFörsta dagen på egen hand så att säga...vi märkte ganska snabbt att vi verkligen inte har koll på någonting här nere, ingenting fungerar som vi tror och är vana vid  och vi vet inget om vilka områden som är säkra, vilken taxi som är okej att ta osv...vi får fråga hela tiden! Vi

En väldigt lång resa

Okej, nu är vi då i Kampala, på Mulago guest house för att vara exakt. Resan hit var allt annat än problemfri...inga större saker men. Vi skulle bli hämtade hemma hos Linnea kl. 03.30 för att åka till flygplatsen och runt 01 vaknar Linnea och mår skit, vi kan väl säga att hon va rätt

2 dagar kvar!

Let´s test om detta verkligen fungerar bättre nu..! 2 dagar kvar och resfebern kommer och går, ganska lugn just nu när jag har börjat lägga fram allt jag vill ha med mig...tror inte jag kommer va lika lugn när jag ska försöka få plats med det i väskan! Igår skickade jag i alla fall in

Hemma
fredag 11 mars 2016 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Hemma i Sverige nu då... har tyvärr inte kunnat lägga upp något under de 4 dagarna i Dubai heller så tänkte försöka mig på en sammanfattning nu. Efter att vi lämnat Nusa Lembongan utanför Bali åkte vi till Seminyak som ligger på västra sidan av Bali. Där bodde vi i 3 nätter. Helt

I love Bali
måndag 29 februari 2016 - Nusa Lembongan, Bali, Indonesien

Okey, nu ska vi se om denna fantastiska sida kan fungera...återstår att se! Vi har nu bara 10 dagar kvar på vår resa och den senaste tiden här på Bali har varit otroligt bra men vi har samtidigt haft lite tråkigheter på hemmafronten (för Marias del). Men efter en hel del fram o tillbaka

Bali (10e försöket att lägga upp detta inlägget)
fredag 19 februari 2016 - Ubud, Bali, Indonesien

Okej, nu gör jag sista försöket att lägga upp detta inlägget..(!) Jag hade höga förväntningar på detta Vietnam och har hört så mycket bra från många i min omgivning, att det ska vara så vackert och spännande land osv. Och visst på sina ställen är det vacker natur helt klart men

Dags att lämna Vietnam!
måndag 15 februari 2016 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Okej, då är våra tre veckor i Vietnam över och vi ska vidare till Bali, sitter nu på flygplatsen med ett glas vin och längtar vidare! Vi har då tagit oss hela vägen ner till söder och Ho chi minh city/ Saigon. Kan ju börja med att säga att vi är båda positivt överraskar av denna

Resan söderut
onsdag 3 februari 2016 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hello:) Måste säga att det är kul att se att mellan 25-30 personer har läst mina inlägg ibland! Kan dock inte låta bli att bli lite nyfiken på vem alla dessa människor är..;) Nu har vi iaf påbörjat resan söderut och befinner oss just nu i Hoi An som ligger ca i mitten av landet. Vi

Hanoi, Vietnam
lördag 30 januari 2016 - tt. Sa Pa, Lao Cai, Vietnam

Hej! Hanoi alltså...vad ska man säga, det är en helt galen stad att vara i! Det är fullt ös hela tiden, man har ingen chans att slappna av o bara gå o titta runt, man måste vara på helspänn hela tiden för att inte bli överkörd av en moped/motorcykel/bil/cykel you name it!! Vi kom fram

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

fromNYtoDubai

fromNYtoDubai

28 december 2015 - 10 mars 2016

Tyckte det va dags för den där obligatoriska jordenruntresan nu. Tar med mig min danska vän Maria och drar till New York först för att fira nyår, sen Hawaii, Vietnam, Bali och avslutar med 4 dagar i Dubai! It's gonna be awesome!

Is the north as bad as they say..?

Is the north as bad as they say..?

1 november 2008 - 5 juli 2009

Åker tillbaka till Italien för att bättra på min italienska och för att få en ny erfarenhet:) Ska ge mig på norra Italien denna gången som au-pair...ska bli intressant o se om ryktena stämmer;)

Il ritorno a Salerno -08

Il ritorno a Salerno -08

31 mars 2008 - 3 juni 2008

Åker tillbaka till Italien/Salerno med min vän Lena för att träffa alla underbara/galna människor igen och för att få lite sol:)

Italia -07

Italia -07

2 september 2007 - 1 december 2007

Flyr kalla Helsingborg för varma Salerno i södra Italien! Hoppas på flytande italienska vid resans slut o en massa spännande upplevelser i bagaget.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa