Jag är 34 år och bor med min pojkvän Andreas i en villa i Bunkeflostrand i sydvästra Malmö. Jag älskar att resa och har studerat till turismkoordinator. Mina favoritresmål är Australien, alla paradisöar, USA och Europa. Sedan 2006 jobbar jag som passagerarassistent på Köpenhamns flygplats. Skriver om några av mina resor här. De jag inte tar med är inte mycket att berätta om... Har några hemsidor om resor. Se nedan: www.worldofmarie.com/reseguide www.worldofmarie.com/jordenrunt www.worldofmarie.com/skidorter Trevlig resa, alla!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Pest och bad
tisdag 9 april 2013 - Budapest, Ungern

Var uppe ganska tidigt igen och åt lite yoghurt och frukt innan vi var redo för stan. Det var ganska mulet och grått som utlovat och vi hade planerat in inneaktiviteterna till idag. Vi gick först en runda förbi Parlamentet och funderade lite på om vi skulle gå in, jag visste att man kan det,

Buda i sol
måndag 8 april 2013 - Budapest, Ungern

Idag visste vi skulle bli solig så vi planerade att fylla den med att besöka Buda-sidan med de stora sevärdheterna. Var ute redan vid 9 och gick längs Donau mot Elisabetbron och över till Gellértberget. Tog en snabb titt i lobbyn på Hotell Gellért innan vi promenerade upp till toppen. Man

Tung start
söndag 7 april 2013 - Budapest, Ungern

Dags för Andreas att få uppleva sin julklapp, en 3-dagarsresa till Budapest. Checkade in oss på self service-maskinen, placerade oss vid nödutgången och gick upp till vår lounge efter säkerthetskonrollen. Där åt vi lite gott och drack vin, Bailey's, cappuccino och Coca Cola. Hade gärna

Grotta och s'Arenal
fredag 28 september 2012 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Idag är det dags att åka hem. Vi packade ihop våra saker och som en bonus kunde vi checka in till flyget redan på hotellet. Vi fick våra boardingkort och satte väskorna i en lastbil som körde dem till flygplatsen. Vi insåg att vi inte hunnit med så mycket av det som fanns på hotellet,

Cala Ratjada och Cala Agulla
torsdag 27 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var inte på vår sida idag, det regnade och var ganska svalt. Vi skyndade inte oss iväg utan kollade väderprognoserna och funderade på vad vi skulle hitta på. Vi hade i alla fall en strand kvar att besöka, Cala Agulla som ligger strax norr om Cala Bona. Enligt prognoserna skulle

Palma
onsdag 26 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag körde vi till Palma. Vi ställde bilen i ett parkeringshus och började traska mot centrum. Hamnade först på Placa Major där vi såg en annorluna gatuartist. En man satt fritt uppe i luften med endast armen fastbunden på en stolpe som satt fast på en platta på marken. Vi lyckades inte

Fortsättningen på östkustens vikar
tisdag 25 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Vädret var strålande idag och vi tog fortsättningen av gårdagens strandtur. Första stoppet blev Calo des Moro som inte heller var helt lätt att hitta. Vi körde tillbaka till Llombards för det skulle inte ligga långt därifrån. Men det fanns inga skyltar överhuvudtaget. Vi körde runt på

Badvikar på östkusten
måndag 24 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag stod ett gäng stränder på schemat. Jag hade valt ut sydöstra Mallorcas vackraste stränder och först ut var turistorten Cala d'Or, som var betydligt mysigare än jag hade räknat med. Det var väldigt turistigt förstås, men även genuint spanskt och det var många som bodde där, inte

Formentor
söndag 23 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Idag körde vi nordväst via Alcúdia och Port de Pollenca till Formentor-halvön. Turen gick längs smala kurviga vägar. Vi stannade vid Mirador de Mal Pas för att titta på den vackra utsikten och gjorde även en avstickare till ett gammalt utsiktstorn högt upp på ett berg. Vägen dit var än

Serra de Tramuntana
lördag 22 september 2012 - Cala Bona, Balearerna, Spanien

Blev färdiga ganska sent och bestämde oss för att ta den vackra bergsvägen längs västkusten. Halv elva körde vi mot Palma och sedan Andratx. Jag satt och läste i en guidebok medan vi körde och bad Andreas köra till Camp de Mar för att det skulle vara fint. Vägen gick i bergen längs

Budapest

Budapest

7 april 2013 - 10 april 2013

Gav en miniresa till Budapest i julklapp till min pojkvän. Det var inte lika vårigt som jag hoppats, men våren var sen i år, liksom den varit i Sverige.

Mallorca

Mallorca

21 september 2012 - 28 september 2012

Hade hoppats på att hitta en billig restresa, helst till Mallorca, men de billigare priserna kom innan vi 100% bestämt att vi skulle resa. Sedan väntade jag för länge och resorna var slut. Två dagar före avresan dök dock två ospecificerade platser upp igen och jag slog till. Även om det inte var så billigt som jag sett tidigare eller hoppats på.

Kroatien

Kroatien

30 maj 2012 - 9 juni 2012

Åker till Split med standby-biljett. Reser runt till Trogir, Dubrovnik, Korcula och Hvar.

Lissabon

Lissabon

25 september 2011 - 30 september 2011

Åker med pojkvännen på en kort tur till Lissabon, som jag velat besöka ett tag.

Västra Florida

Västra Florida

27 mars 2011 - 14 april 2011

Jag och pojkvännen gör en rundresa i västra Florida med början i Orlando och slut i Fort Myers.

Bryssel

Bryssel

18 augusti 2010 - 20 augusti 2010

När jag plötsligt fick tre dagar ledigt bestämde sig pojkvännen för att vi skulle ta en minitripp och bokade in oss på en resa till Bryssel för Eurobonus-poäng.

Seychellerna med Dubai

Seychellerna med Dubai

2 maj 2010 - 19 maj 2010

Reser till Seychellerna med min pojkvän. På vägen hem har vi ett dygns stopover i Dubai.

Weekend i Barcelona

Weekend i Barcelona

5 november 2009 - 8 november 2009

Åker på en weekend med pojkvännen till en ny storstad jag aldrig varit i.

Södra Florida och Bahamas

Södra Florida och Bahamas

29 november 2009 - 16 december 2009

Min månadslånga Floridaresa blev till drygt två veckor när mitt ursprungliga resesällskap föll bort. Nu reser jag med min mor där vi blandar storstad och nationalpark med bad och kryssning.

Paris

Paris

19 april 2009 - 23 april 2009

Jag är sugen på att resa till Paris igen så när jag hittade en billig biljett med Norwegian slog jag till!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa