I love my life
tisdag 12 maj 2009 - Boston, Massachusetts, USA

De senaste två veckorna har varit underbara! Jobbet går bra, träningen går bra (vi har till och med börjat springa tre gånger i veckan!) men det allra bästa är helgerna! Vi tillbringar mycket tid i Boston och bara storsar omkring, äter lunch, shoppar, solar och har det allmänt underbart.

Sommarvärme och födelsedag
onsdag 29 april 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Sen i fredags har vi haft runt 30 dagar varje dag och det har varit så skönt! På lördagen tog jag och Katharina min bil och åkte till Crane Beach norr om Boston och la oss och solade vid Atlanten, väldigt ovanligt att man kan göra det i april men är det varmt så är det. Vi hade en

Washington D.C
måndag 20 april 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Jaha, nu har man varit i D.C också. Jag och Linda tog en taxi och sa tydligt till chauffören att vi skulle till Riverside T-station in Newton men tror ni vi kom dit eller? Nej för det gjorde vi inte! Han körde till någon annan t-station och det var knappt så han hittade dit så efter många

Jag kommer hem...
måndag 6 april 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Om sex månader! Tänk att halva tiden har gått, vilken grej! Nu kan man äntligen börja räkna neråt istället för uppåt. Helt underbart :) Sex månader, sen står jag på svensk mark igen, tjohoooo! Jag ska komma hem med dunder och brak. Våren har äntligen börjat komma hit också,

Colorado och bilolycka!
söndag 22 mars 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Lördagen den 14e mars åkte jag och min värdfamilj till flygplatsen för att ta flyget till Denver i Colorado. Det började dåligt med att vi skulle checka in bagaget där de ser att mina värdföräldrars körkort (dvs deras enda ID) hade gått ut. Som tur var kunde vi åka iväg i alla fall

Vermont med Katharina
söndag 8 mars 2009 - Boston, Massachusetts, USA

USA är värdelösa på snö vilket betydde snow day i måndags eftersom det snöade. Snow day är världens sämsta påhitt om du frågar en au pair, det betyder att man måste vara hemma hela dagen med barnen som till motsats från dig är helt överlyckliga över detta värdelösa påhitt. De

Lördagsmys i soffan
måndag 2 mars 2009 - Boston, Massachusetts, USA

I veckan har vi haft vår traditionsenliga brunch på måndagar, denna gång med ännu en medlem, nämligen Katharinas nya värdbarn Stella. En galet söt bebis som bara gick omkring och var glad hela tiden så vi tyckte hon kunde få vara med i vår lilla klubb. Vi tog även med henne till

Bakning och snow tubing
måndag 23 februari 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Dags för ännu en uppdatering. Julia var ledig i måndags och tisdags vilket innebar att jag jobbade annorlunda. På måndagen åkte vi till en inomhus lekpark där Julia sprang omkring som en tok i två timmar. När vi kom hem gjorde vi svenska chokladbollar! Det var mycket uppskattat och de

Valentines day och shopping
måndag 16 februari 2009 - Boston, Massachusetts, USA

Veckan har varit bra, vi har ju varit två au pairer så allt har gått mycket lätt och smidigt. I måndags hade vi playdate med Linda och hennes kids och i tisdags gjorde vi Valentines kort. Sen var det full rulle resten av dagarna med balett, carpool och tennis! På fredagen bakade jag och

En extra au pair
tisdag 10 februari 2009 - Boston, Massachusetts, USA

I torsdags hade vi lektion på Harvard igen, det är intressant men hjälp vad trött jag var! Orkade inte alls lyssna och hade dessutom glömt alla papper med anteckningar. Bra Marie! När lektionen äntligen var över hade det blivit så sjukt kallt ute! Helt fruktansvärt! I helgen blev det

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa