Maria här, en tjugoårig tjej från Uppsala. Funderar på vad jag vill hitta på härnäst, under tiden jobbar jag ihop pengar till resor som är mitt stora intresse. Skriv gärna om du är tjej och ska befinna dig i Centralamerika feb/mars, vill gärna ha sällskap på min resa dit! :)
hemstad Uppsala, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Bocas del Toro, Panama
Boquete
söndag 26 februari 2012 - Boquete, Panama

¡Hola! Veckan här i Boquete har gått fort. Vi har varit ett härligt litet gäng - jag, Claudia från Tyskland, Tjaillin från Holland och vår helgalna lärare från Barcelona. Och Manou som går intensivkurs. Vi har pluggat fyra timmar om dagen i mysiga utomhusklassrum. Tror jag var lite väl

Boca Brava
söndag 19 februari 2012 - Boca Chica, Chiriquí, Panama

Att sitta på solvarma stenar och se solen gå ner över trädtopparna vid en öde strand. Att promenera genom djungeln med små apor som iakttar en ovanifrån. Att somna med en svalkande havsbris och höra vågornas brus och syrsornas sång. Att vakna på morgonen och det första man ser är

Panama City
torsdag 16 februari 2012 - Panama City, Panama

Efter en halv hjärtattack på flygplatsen i Buenos Aires - kvinnan i incheckningen krävde bevis på att jag skulle lämna Panama efter max 90 dagar och tyckte inte att en flygbiljett från Guatemala till Stockholm räckte - landar jag i Panama City glad och nöjd. Avnjöt en utsökt frukost på

Don't cry for me Argentina

Buenos Aires! I will miss you. Världens bästa kusin - I will miss you. Hade en alldeles, alldeles underbar sista vecka. Vi besökte La Boca - ett måste för varje turist, där föddes tangon. Vi gick till Plaza de Mayo där kvinnor än idag, varje torsdag går runt med plakat med bilder på

Buenos Aires!

Hejsan hejhej! Sååå... Where do I begin? Har nu spenderat nästan en vecka i Argentina. Det känns som att det gått lång tid sedan jag åkte sjukt svettig och överhettad genom staden, alldeles för varmt klädd, med en gullig gammal taxigubbe som visade mig sevärda platser. Den första

Varmebolja!

Min kropp ar i chock. Maaanga graders temperaturskillnad pa kort tid. Sitter och svettas i Buenos Aires. Det tog mig fem minuter i denna stad innan jag blev lurad pa pengar. Riktig turist, taxichaufforen snackade bort mig och jag lyckades ge honom 200 pesos for mycket. Battre lycka nasta gang!

Un vagabundo en América Central!

Un vagabundo en América Central!

31 januari 2012 - 14 april 2012

Jag tar mig från Buenos Aires till Guatemala City på 10 veckor.

Kina

Kina

16 mars 2010 - 29 mars 2010

Tågluff Europa

Tågluff Europa

7 juli 2010 - 10 augusti 2010

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa