Jag är ofta på resande fot, både mentalt och fysiskt. Nu stundar tiden för ännu en dröms realisering. Denna gången är det New Zeeland och Cook Islands som hägrar.
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Spårögatan, Skåne län, Sverige
Foto
tisdag 18 juli 2006 - Cusco, Urubamba, Peru

Queridos Amigos... Nu äntligen har jag sorterat ett antal foton Det finns massor men nu har jag sorterat och försökt ge er ett smakprov.. Hela resan avslutas med en överfylls lastbil.. Ja en symbolisk bild av vad vi nu bär med oss.. kanske klarar vi källsortering... Håll till godo mina

Avskedsfest
måndag 26 juni 2006 - Cusco, Urubamba, Peru

Queridos Amigos. Hoppas ni haft en fin midsommar och att det fina vädret fortsätter.. Ja värmen ser jag framemot.. Så har vi klättrat upp till Sacsahuaman, ja det är bland dessa ruiner som solspelet föregår. Detta blev vår sista klättring för denna gången. Det var pampigt, med vackra

machupicchu
lördag 24 juni 2006 - Cusco, Urubamba, Peru

Queridos Amigos Strejken varade ett dygn,så i ottan for vi till en av världens underverk.... Machu Picchu. Det blev först buss genom den heliga dalen och sedan tåg den sista biten. Vi kom fram till en by som tyvärr överexploaterats vid namn Aguas Calientes.. Det finns varma källor där,men

Titicaca
onsdag 21 juni 2006 - Puno, Puno, Peru

Queridos Amigos. Tack ånyo till alla fina rader från ni som följer vår resa. Nu är vi åter i Cuzco, men har upplevt en heldag på Titicacasjön. Tidigt på morgonen for vi ut ed en båt på denna enorma sjö på över 4400 meter över havet. En enorm fauna bjudes. Många olika fiskarter,

Titicacacsj
måndag 19 juni 2006 - Puno, Puno, Peru

önQueridos amigos Först tack till alla ni som följer vår resa och har sänt små uppmuntrande rader Tack... Oj vad vi vill mycket, i denna underbara del av världen Cuzco ja Inka rikets huvudstad. De första dagarna tog vi det lugnt.. Höjden ja den ger sig tillkänna,(3345meter ö havet)Så

CUZCO
torsdag 15 juni 2006 - Cusco, Urubamba, Peru

Queridos Amigos.... Nu ar vi i tjocka slaktens trygga famn. Men innan vi nu kom hit har vi varit ja mycket nara Paradiset. Jag skall beratta fran borjan. Vi kom till Madrid. Han kanna att vi var p´vag,horde spraket vi skall tala denna manad, Ja en liten introduktion.. Flyget tog 11 timmar... INgen

Imorgon
tisdag 6 juni 2006 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej alla vänner. Detta blir en liten test. Ja hur detta forum nu kommar att fungera. Vill gärna delge mina upplevelser och tankar, ja det blir både en inre och en yttre resa. Imorgon som sagt sätter vi oss på planet till Madrid.. Kvällens måltid njuter vi på en trevlig taverna och insuper

New Zeeland, Cooks Islands

New Zeeland, Cooks Islands

23 november 2009 - 14 december 2009

Jag läser en kurs på Karlstad Universitet om Maorisk Kultur och avslutningsvis åker vi nu till New Zeeland. En av kursledarna Erena är själv maorer, så hon för oss till hennes hemmiljö och flera av hennes familjemedlemmar följer med oss på vår "resa". Ett av koncepten för dessa resor är bl.a. att detaljerad information om resan, inte ges, så i princip vet vi bara att vi skall landa i Auklanda, skall tillbringa 6 dagar på Cook Islands. Vi skall vistas på "heliga" platser dit alla inte har tillträde. Vi har gått igenom olika regler som gäller på dessa platser.. Mao ut på äventyr..häng med..

Peru

Peru

7 juni 2006 - 29 juni 2006

Imorgon reser vi..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingela uppdaterar sin resa