Jag älskar livet, att få leva fullt ut.. Min skräck är att vara 60år och sitta å fundera och ångra allting som kunde ha varit. Ta chansen och testa det du vill!!
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dags att lära sig indonesiska och förlänga visumet!
måndag 17 december 2012 - Seminyak, Bali, Indonesien

Ok, så Nicke har haft himla otur hittills. Han har varit sjuk med rejäl feber, haft flera öroninflammationer och eftersom han tyckte det var en bra ide att försöka glida ner i poolen från poolkanten, så har han även haft infekterade sår på foten och knät... Så min lilla älskling har

Artificiella korallrev
måndag 19 november 2012 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Jag har spenderat den sista veckan med att få lära mig hur man gör artificella korallrev... Det finns bara 1% av all världens korallrev kvar, resten har blivit förstört, mestadels av människor men även en del från naturkatasrtofer och så vidare. Vi försöker rädda planet på många

Vårat första hem tillsammans
lördag 10 november 2012 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

OK, så det har varit Halloween och vi på manta har gjort en massa figurer och gravstenar osv för en fest som vi hade. Mycket jobb men har varit kul. Samtidigt har det varit ett "snorkeltest" för 3killar. Det är ett "test" som man gör när man är klar med sin divemaster utbildning ( så nicke

Life on the island
fredag 26 oktober 2012 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Vi har hunnit flytta 3ggr och kommer nog att flytta om ett tag igen. Det finns hus och rum men vi har inte riktigt hittat något än som vi känner känns bra och för rätt pris. Saker och ting är lite dyrare än vad vi tänkt, men det ordnar sig. Dock fick vi lära oss detta den dyra vägen

Gili T
tisdag 23 oktober 2012 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Giliöarna ligger mitt emellan de två stora öarna Bali och Lombok. Trawangan är den största, sen kommer Air och Meno. Vårat nya hem är ön Gili T. Ön är ca 7km- 1mil (beroende på vem man frågar) i omkrets. Det tar ca 2h att gå runt hela ön, antingen på huvudvägen (och typ den enda

Baaaali!
onsdag 10 oktober 2012 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Det kändes lite konstigt och overkligt att vara tillbaka här på Bali, men samtidigt kände man sig som hemma. Mycket handlade det väl om att vi inte trivdes så bra i KL, men samtidigt var vi nu bara en båttripp från vår destination och vårt nya hem. Om två dagar skulle jag sätta mina

Baaaali!
onsdag 10 oktober 2012 - Kuta, Bali, Indonesien

Äntligen en dag på stranden! E va vi hade sagt om inte....
söndag 7 oktober 2012 - Village Court, Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia

Vi har hunnit med att spana runt ordentlig i staden, tittat på det underbart vackra vattenspelet som finns utanför twintowers och varit nästan 400m över staden i utkikstornet. Bråkat med en chaufför som försökte lura oss på mycket pengar och varit på zoot som jag antagligen kommer

Sevärdigheter, 272trappsteg, mys med apor och eldflugor

Vi åkte på en tur genom hostelet för 65ringit där vi fick åka runt till 7olika sevärdigheter. Innan det åt vi vår gratis frukost som dem erbjuder här och den var riktigt dålig haha, potatisplättar, små skynkelkorvar och indränkta nudlar med vitt rostbröd gjorde att vi betämde oss

Nu är vi äntligen i Asien!

Resan gick faktiskt riktigt bra hela vägen ner. Men VARFÖR sääger jag till folk att jag brukar gilla att flyga??? Det är trångt, man får ont i arslet, maten är sådär lagom äcklig, tiden går långsamt osv... Haha menbortsett från det så är det skönt att flyga :) Vi kom fram till

Flytten till Bali

Flytten till Bali

1 oktober 2012 - 7 augusti 2013

Planen är att flytta till Gili Trawangan och bygga hus där. Niklas ska jobba som dykinstruktör och jag inom service. Planen är att få leva ett gött liv utan vardagens stress. Hur länge vi blir borta vet vi inte. Planen är att stanna så länge som vi själva vill det, kanske för alltid?! :)

Down under & så mkt mer

Down under & så mkt mer

11 mars 2010 - 7 februari 2012

Lägenheten uppsagd å allt i den sålt. Tar med mig mitt pick och pack ut på ett äventyr som jag planerar ska vara i minst tre år. Australien, Nya zeeland, Fiji å allt som jag kan hinna med e planen!! [b]Let the adventure begin![/b]

Thailandäventyret

Thailandäventyret

21 januari 2010 - 1 mars 2010

Drar med min, helt oerfarna lillasyster och min pojkvän, på en oförglömlig backpackingtripp runt thailand. Kommer bli grymt kul m mkt flum, skratt å kameraanvändning :)

Holland

Cypern

Cypern

6 augusti 2002 - 14 augusti 2002

charter

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nina uppdaterar sin resa