hemstad Sverige
Senast aktiv - från Exeter, England, Storbritannien
onsdag 4 april 2018 - Branäs, Värmlands län, Sverige

Fem fantastiska skiddagar är svårt att överträffa. En glänsande vårsol, som kröp upp ur de kalla vinternätterna varje morgon, följde oss i backarna och visade hur vackert det kan vara med snöiga bergstoppar och välpreparerade skidpister. Efter 12 år i Branäs var det den här gången de

GLOBE English School
fredag 16 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Jag kan varmt rekommendera den här skolan och den vackra sydvästra delen av England.http://www.globeenglish.co.uk/

Fredag 16 februari
fredag 16 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Solsken och fågelkvitter.Promenad utan mössa och vantar.Vind i håret och värme i själen.Sista dagen i Exeter och även om hemlängtan är stark så är det också sorgligt att lämna. Jag avslutade med lunch tillsammans med nya vänner från Schweiz och barnen avslutade med board games på

Måndag 12 februari
måndag 12 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Jag önskar jag kunde gå i skolan alltid, utan prestationskrav och betyg, bara för att vidga mina vyer och få nya perspektiv. Tänk att få lära sig allt från skolan igen, med vuxna ögon och sprudlande nyfikenhet. Idag pratade jag med mina lärare om olika länders inblandning i andra

Söndag 11 februari
söndag 11 februari 2018 - Exmouth, England, Storbritannien

Det var väl lite väl optimistiskt att packa mina badkläder idag när vi tog tåget till Exmouth för att se, och kanske bada i, havet, men det är svårt att veta om ifall känslan faller på. Det är i alla fall i Exmouth floden Exe flyter ut i havet och ansluter sig till Engelska kanalen just

Lördag 10 februari
lördag 10 februari 2018 - Plymouth, England, Storbritannien

Jag såg på väderleksrapporten igår och meterologen sa att idag skulle vara en stay under your duvet day. Hon hade verkligen rätt. Det har varit den hittills gråaste dagen med alldeles vått småstriligt regn, men det stoppade inte oss från våra lördagsutflykter. Barnen har varit på en

Torsdag 8 februari
torsdag 8 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Torsdag 8 februariJag trodde aldrig att jag ens skulle fundera på att röra vid en orm, än mindre hålla i den helt själv, och sedan inte ens bryta ihop, utan faktiskt hålla mig förhållandevis sansad. Och inte ha mardrömmar efteråt. Det var någonting med hur tjejen som kom med de exotiska

Söndag 4 februari
söndag 4 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Alltså, det är sol här typ varje dag. Det är så härligt! Inga minusgrader, ingen snö, inga rutor att skrapa och inga kalla kinder. Det regnar typ varje dag också. Det är inte alltid lika härligt, men ändå, jag fryser inte. Vinterjacka, vantar och mössa behövs, men inte alltid. Och jag

Fredag 2 februari
fredag 2 februari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Jag har haft några dippdagar med massa magnecyl i benen när jag var på gymmet igår. Men jag var på gymmet. Jag gjorde förvisso några rep färre än vad jag hade planerat, men jag hade en tyngre kettlebell, för den jag brukar ha var upptagen. Och engelskan börjar ta över mina tankar och

Måndag 29 januari
måndag 29 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Du vet den där känslan när du hör någon öppna ytterdörren och gå in, men när du tittar efter finns ingen där. När du hör knarrande steg på golvet i rummet bredvid, men tystnaden är total när du ropar hallå. När du inser att det är på våningen ovanför som de dammsuger golven,

29 mars 2018 - 4 april 2018

Exeter 2018

Exeter 2018

7 januari 2018 - 17 februari 2018

Jag och barnen på familjespråkresa i sydvästra England.

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martina uppdaterar sin resa