hemstad Sverige
Senast aktiv - från Exeter, England, Storbritannien
Tisdag 16 januari
tisdag 16 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Nu har även jag kommit igång med lite studier och precis som Inez så hamnade jag i en egen grupp den här veckan. Advanced! Jag får alltså privatundervisning, grammatik mellan nio och halv elva och lite mer läsa, prata, lyssna mellan elva och halv ett. Det kommer vara hjärnkrävande. Som tur

Lördag 13 januari
lördag 13 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Lördag 13 januariDen första veckan här har varit långt över våra förväntningar. Vi har bott in oss i vår lägenhet och den håller sig varm och skön när det är jag som får reglera värmen själv. Lägenheten ligger precis granne till skolan, så det tar oss bara en minut att gå dit,

Onsdag 10 januari
onsdag 10 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Inte trodde jag att jag borde packat solglasögon när jag bokade resa till England i januari, men idag saknades de. Jag tog en förmiddagspromenad och den bländande solen tillsammans med den vårlika vinterkylan fick mig att till och med ta av mössa och vantar efter en stund. I buskagen

Söndag 7 januari
söndag 7 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Jag gör det igen. Sitter i ett januariruggigt England med mössan på inomhus och lutar ryggen mot elementet. Det var 8° i lägenheten när vi kom, nu fyra timmar senare har vi nått knappa 16°. Hur ska jag kunna sova i natt? Det är inte första gången jag reser till England i januari och den

Måndag 8 januari
måndag 8 januari 2018 - Exeter, England, Storbritannien

Till och med toasitsen är rätt så behaglig att sitta på nu. Inte alls så bedövande kall som den var igår. Men, det känns verkligen som att sitta ute på trottoaren när man sitter på toa. Vi har ett stort fönster med klarglas som ligger i direkt anslutning till trottoaren och eftersom

Packning
lördag 6 januari 2018 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Lördag 6 januari - några timmar kvar till avresa...Det är så galet att det kräver energi för nästan en hel vecka bara för att packa och att gå och värka över vad som ska med och inte. I mina tankar kommer jag alldeles självklart behöva kläder som jag förvisso inte använt på ett

Dag 28 - 18 november
lördag 18 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Väskan är packad. Pengarna är slut. Sista doppet i Atlanten (för den här gången) är avklarat. Vi lämnar Vintersol imorgon 10.20, planet lyfter från Teneriffas södra flygplats, Reina Sofia,12.50 och landar i Göteborg 19.05 svensk tid. En månad går fort, men det händer också otroligt

Dag 27 - 17 november
fredag 17 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Det var verkligen en konstig känsla när jag halv fyra i natt vaknade och kände mig pigg. Jag brukar aldrig vakna pigg, inte ens när jag får sova så länge jag vill. Utanför hördes fortfarande sorl från nattöppna barer och vågorna. Det undersköna vågskvalpsljudet kommer jag verkligen

Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Dag 25 - 15 november
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

När solen valde att gömma sig bakom molnen hela min lediga onsdagseftermiddag fick jag hitta på något annat än att ligga på stranden. Jag valde att bestiga ett berg. Berget heter Montaña Chayofita och kan väl kanske vara ca 100 meter högt. Det var fina stigar ända upp till toppen och inte

Exeter 2018

Exeter 2018

7 januari 2018 - 17 februari 2018

Jag och barnen på familjespråkresa i sydvästra England.

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martina uppdaterar sin resa