Dag 169
lördag 28 mars 2009 - New York, USA

Nedrakningen har borjat! Nio laaanga dagar kvar till svensk mark under fotterna och svensk mat i magarna! Vi akte ut till Alkatraz och undersokte det gamla fangelset fran grunden, Pia blev helt imponerad och kom inte ut darifran pa flera timmar. Alcapone och andra super bovar har blivit forvarade

Dag 158
onsdag 18 mars 2009 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Heeej! Senaste nytt från västfronten: Vi har bokat om hembiljetten. Nytt hemresedatum är nu den 6 april 2009! Med en dollar som fördubblats och rejäl hemlängtan så var det ett enkelt beslut. Vi stannade några nätter i LA och aklimatiserade oss till USA, med andra ord, åt muffins till

Dag 148
söndag 8 mars 2009 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hej där hemma! Nu var det hemskt länge sedan vi visade några livstecken, så det är dags att uppdatera dagboken. Efter San Cristobal så tog vi en buss till Palenque, en massa vackra mayaruiner i djungeln. Under bussresan så upptäckte vi att det var kulhål i alla vägskyltar i den här

Dag 120
lördag 7 februari 2009 - San Cristobal de las Casas, Chiapas, Mexiko

Hej Hej! Nu ska ni få höra vad storfiskarna har gjort på sistone! Mexico city var mycket finare och trevligare än vi föreställt oss, arkitekturen var vacker barock och koloinal, vi vandrade runt i staden en hel dag och beundrade kyrkor, teatrar och museer. Vi tog oss till och med till en

Dag 110
onsdag 28 januari 2009 - Cusco, Urubamba, Peru

Hola! Nu har vi några riktigt fina vyer att dela med oss av! Vi har vandrat den otroliga inkaleden 42km över 4200meter höga berg till Machu Picchu Efter Iquitos tog vi ett flyg till Lima. Vi stannade på ett fint hotell och njöt av lite civilisation. Lima är vackrare än vad vi föreställde

Dag 97
fredag 16 januari 2009 - Iquitos, Loreto, Peru

Hej hopp! Oj, nu var det langesen vi gjorde en rapport:) och sa mycket har hant sen dess, blandannat har ett ar gatt till anda och ett nytt paborjats. Sa god fortsattning till alla er dar hemma som jobbar och sliter. Senast vi skrev var det julafton och vi hade riktigt brattom till en bat som

GOD JUL
onsdag 24 december 2008 - Paraty, Brasilien

Good Juuul Ho Ho Ho En riktigt god jul till alla er där hemma! Vi saknar er idag och julmaten och kalle och snön och TOMTEN! I Sau Paulo hyrde vi en bil körde den långa resan till Guarapuava och svängde in där, korsade ett slumområde, var livrädda och tog in på först bästa hotell.

Dag 62
onsdag 10 december 2008 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Hej igen!! Här kommer ett inlägg från ett varmt Brasilien. Här är det runt 30 grader varmt i skuggan så man ska inte klaga men det har vi gjort. Det blir lite väl varmt när man är i en stor stad som Sao Paulo som inte har några stränder eller vatten över huvudtaget. Så imorgon har vi

Dag 44
måndag 24 november 2008 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Hallå där hemma... Vi har tagit oss ända till Japan nu och närmare bestämt Osaka. När vi skrev senast var vi kvar i Kina och våran sista dag på Gulangyu. Efter att ha bra slappat hela våran tid där så hade vi all sightseeing kvar att göra. Det vi hann med var att klättra upp till den

Dag 36
lördag 15 november 2008 - Xiamen, Fujian, Kina

Kära dagbok! Gångna veckan har varit minst lika ljuvlig som vanligt. De dagar vi hade kvar i Shenzsen spenderade vi med bla en utflykt till ett gammalt fartyg från ryssland, Minsk, som hade hamnat utmed kinas kust. Vi han även med att prova träningsredskapen kina har i sina parker, riktigt

Jorden Runt

Jorden Runt

11 oktober 2008 - 28 maj 2009

Vi tänkte ta ett varv runt jorden med start i Moskva och avslutar i New York.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martinpetra uppdaterar sin resa