Plitvice lakes
måndag 14 juni 2010 - Rom, Lazio, Italien

Hmm.. det snurrar i skallen av allt vi gjort, ska forsoka skriva om en del i alla fall! Vi tog bussen fran Zadar upp till Plitvice lakes som ar en nationalpark som ar med pa UNESCO:s varldsarvslista. I parken ar det massor av vattenfall och sjoar med gronblatt vatten, sa oerhort obeskrivligt

Bilder
söndag 13 juni 2010 - Rom, Lazio, Italien

Ar aldeles for trott for att skriva nat, men har iaf lagt upp lite bilder! Soliga kramar! :)

Lovin' the beach
onsdag 9 juni 2010 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Det verkar som de inte ater frukost ute har, sa var forsta frukost blev en pizzaslice och cappuccino, nasta dag nan smordegsgrej med skinka och ost och en espresso, ratt sa gott men inte vad man vill ha pa morgonen (forutom kaffe i alla dess former, det funkar alltid. I mandags tog vi baten

Framme
söndag 6 juni 2010 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Nu ar vi framme i kuststaden Zadar, Kroatien. Efter mycket letande, kank och oerhort hjalpsamma Kroater ar vi pa hostelet. Ša nu kan bade vi och ni sova gott! :D

Rotjeknor..
lördag 13 juni 2009 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hallo! Nu e vi i Rotterdam, lr ialla fall jag och Rick, Maria ar i Gouda o ater ost. De senaste dagarna har vi gjort en massa, har ar en del av det. I onsdags borjade vi dagen med att besoka Van Gogh museet, det va haftigt att se hans verk och stil. Maria gillar hans grejer mycket. Sedan drog jag

Byten....
tisdag 9 juni 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Ciao! Nu e vi antligen i Amsterdam. Resan borjade med att vi fick byta platser pa planet for att satet framfor Maria va valdigt trasigt sa de plaserade oss vi nodutgangarna, gott med extra benutrymme :) Vi landade pa Schippol igar klockan 21 och borjade med att ta en kaffe pa Starbucks (sa som alla

Hemma igen :( :)
onsdag 29 april 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jaha då var man tillbaka i Skåne igen. Gårdagen började jag och Amanda med att åka till judiska museet. Där kan man bland annat se 2000 år av tysk-judisk historia, mycket om förintelsen och Hitlers tillvägagångssätt när han skulle få fram den "perfekta" rasen. Det var väldigt mycket

Underbara Berln
måndag 27 april 2009 - Berlin, Tyskland

Hej allihop! Nu har vi varit i Berlin i snart 2 dygn. Vi kom hit igar klockan 06.05 pa morgonen efter en resa som började kl 21.30 pa fredagskvällen, med bat och tag. Jag lyckades inte sova en blund sa man kände sig ratt sleten. Lördagen började med handfatsdusch pa stationen och sen bar det

Sol, o inte sa vilse i Berlin längre.
måndag 27 april 2009 - Berlin, Tyskland

Tjoho! Det har vart underbart väder och sol hela tiden vi varit här och jag är faktiskt jääätte brun! :) Klockan 21 pa kvallen kan man ga runt utan jacka utan att frysa ;) Det är ett riktigt bra gäng jag reser med, alla fran skolan som jag brukar hänga med är med pa resan. Dagen började

Snart så!
fredag 24 april 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jaha, då ska man ut och resa igen, dock inte så långt och länge den här gången. Om ett dygn är jag och ca 30 andra skolkamrater på tåget på väg ner till Tysklands huvudstad Berlin. Såhär ett dygn innan har jag faktiskt nästan packat ner allt.. tidigt för o vara jag.. Ni får ha det

Tufftuffluff

Tufftuffluff

5 juni 2010 - 19 juni 2010

Holland turné med The Marypoppins

Holland turné med The Marypoppins

8 juni 2009 - 15 juni 2009

Jag och Maria drar till Amsterdam och Holland i en vecka... får se vad som går att hitta på där!

24 april 2009 - 29 april 2009

Nya Zeeland o Fiji

Nya Zeeland o Fiji

12 januari 2008 - 28 februari 2008

Ska resa runt på Nya Zeeland o så blir d en vecka på Fiji!

London

London

10 november 2007 - 13 november 2007

Weekend i London me lite shoping o fest! O eventuellt kolla in en spelning me Marit Bergman :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa