Zzzz....
tisdag 26 februari 2008 - Hongkong, Hongkong

Jaha da va man i Kina helt plotsligt. Min forsta tanke nar jag vaknade i morse va, jag vill inte aka hem an.. Men snart e jag hemma o ska borja fortsattningen pa mitt liv. Just nu e klockan 2.15 pa natten i Nya Zeeland o 21.15 i Kina o har ska jag va i ca 4 timmar.. Roligt nar man star i kon till

Nu e d snart slut..
söndag 24 februari 2008 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tjing, tjing! Ah.. nu aker jag snart hem till Sverige, det ar bade saa trakigt pa ett satt o gott pa ett annat... d ska bli gott o kunna ga upp mitt i natten o dricka vatten direkt ur kranan, kunna ata mat som smakar gott o inte behova packa varannan morgon. Just nu e vi i Wellington o ska sova

Marie o Magdalena pa nya aventyr...
onsdag 20 februari 2008 - Punakaiki, West Coast, Nya Zeeland

Just nu sitter jag pa backpackers o vantar pa att Aron ska klattra upp i varat rum o lasa upp... for de rakade lasa ute oss..far val se hur d gar... Idag har vi vandrat pa Nya Zeelands storsta glacier... o d va saa mycket jobbigare an va jag trott man fick ju klattra en massa men d va sa gott o kul

Nu har vi hoppat igen....
tisdag 19 februari 2008 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

.... o dennna gangen hoppade jag fran n bro over en flod me ett gummiband runt benen... (bungyjump) Shit va radd jag va ... usch men hoppade gjorde jag... Jag hoppade fran originalbron dar bungyjumpet borjade en gang i tiden. Magda hoppade fran en gondol ca 134 meter upp i luften, jag hangde me

Huh...kallt..
torsdag 14 februari 2008 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Hej pa er! D har e va vi har gjort de senaste dagarna: Vi har vart i Christchurch som ar den storsta staden pa sydon, sen akte vi till oerhort vackra Mt Cook som ar Nya Zeelands hogsta berg, pa vagen dit stannade vi till vid ett par sjoar som va sa vackra, me sitt turkosa vatten. Sen bar d ivag

O shit yeah!!
lördag 9 februari 2008 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Ah... efter vi vart o kollat pa kokande lera i staden som luktar ruttna agg sa va vi pa en Maoriforestallning (Maorier e Nya Zeelands urbefolkning) d va valdigt intressant, vi fick aven se glowworms, coola maskar som lyser blatt i morker. I onsdags sa va vi hos Byrge (en trainee) o tvattade o

Hmm..
söndag 3 februari 2008 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hmm... man kommer ju knapt ihag va man gjort.. Vi akte ju pa delfinsafari for ett par dagar sen.. de forsta 3 timmarna satt man mest pa framre dack o fros sa jag trodde jag skulle fa traningsverk i armharen, for d blaste riktigt kallt. Pa vag innat igen sa sa dom att vi skulle fa vouchers for att

Sand, sand o sand....
onsdag 30 januari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Nu e vi tillbaka i Auckland, o vantar pa baten som ska ta oss ut o kolla pa delfiner o valar, for hoppningsvis far vi simma me delfinerna me :) I forrgar va vi me om en himla massa... vi borjade me o vakna i bilen som vi for tillfallet bor i, ratt bekvam o sova i faktiskt. Pa vagen sa stannade vi o

Tbx i civilaisationen
onsdag 23 januari 2008 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Ah... da va man pa hotellet i Nadi igen o imorgon flyger vi tillbaka t Nya Zeeland, d ska bli gott, for vi har bott ratt sa primitivt de senaste dagarna, man vet aldrig nar man har vatten har, o elen forsvinner ibland me.. Pa kvallen e d odlor nastan overallt, igar va d en som hoppade ner i Magdas

Bula!
fredag 18 januari 2008 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Nu va man visst pa Fiji da och pa en o mitt ute i ingenstans.. For nagra dagar sen va vi i Auckland, som ar Nya Zeelands storsta stad, o akte upp i sky tower, som e typ 300 meter hogt nanting.. Sen shoppade vi ett par timmar o jag kopte ett par saaa fina shorts.. :) Pa flygplatsen nar vi vantade

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa