Kommer från Avesta, Dalarna ursprungligen. Pluggar i Umeå just nu och stormtrivs :)
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
It's the final countdown!
måndag 14 augusti 2006 - Vasa, Finland

Då var det bara några dagar kvar innan jag står på svensk mark igen. Sommaren har passerat som en stormvind och det känns inte alls länge sedan jag nyss klev av RGLine-båten i Vasa. Sommaren har var helt underbar med en massa nya vänner och upplevelser. Det känns lite tungt samtidigt som

Bilder!
onsdag 2 augusti 2006 - Vasa, Finland

På grund av en stressig dag igår i och med M/S Jennys besök på Köpmanholmen så hann jag inte dokumentera en hel dag utan bilderna slutar när jag nått hamnen. Dock kompenserar jag genom att lägga in lite andra blandade bilder så länge! Bild 1&2: Nu är jag på RGLinebåten på väg över

14 dagar kvar!
måndag 31 juli 2006 - Vasa, Finland

I morgon skall jag dokumentera en hel dag på Köpmanholmen med start från cyklingen på morgonen, genom den fruktade M/S Jennyrushen till den långa men efterlängtade hemcyklingen på eftermiddagen. Under dagen skall jag även fota mina arbetskamrater och miljöerna runt holmen. Idag har jag

Väck inte den björn som sover!
torsdag 20 juli 2006 - Vasa, Finland

Grrr! Såhär lite retroaktivt. Min vrede är stillad nu men i helgen så rasade vreden likt en stormande skogsbrand. Innan jag börjar en utläggning om helgen så är allt bra och det rullar på helt okey. Var ut och drack några öl igår, det är ju festival här i stan. Har även sett en match

Trött & Sliten
torsdag 6 juli 2006 - Vasa, Finland

Det är fortfarande roligt att vara i Finland men arbetet börjar ta ut sin tribut. Idag är en av mina lediga dagar och jag är väldigt trött och allmänt sliten. Arbetsplatsen har blivit mer kaotisk än tidigare under den gångna veckan. Allting flyter på jättebra när det är lagom med folk,

Päivää!
måndag 26 juni 2006 - Vasa, Finland

Sitter på Larsmo bibliotek och njuter av min första lediga dag! Från att läget såg rätt mörkt ut till en början så är det nu väldigt bra. Har varit hos Toofen och firat midsommar i fredags och badat finsk bastu i lördags samt druckit en väldig massa finsk öl. Här finns det ju en

Första hela dagen!
tisdag 20 juni 2006 - Vasa, Finland

Då var jag på plats i Larsmo. Allt verkar bra hittills, trevliga människor och bra lägenhet. Kom hit igår runt fem från Vasa och har bara hunnit med att få lägenheten, laga mat och sova. Man skulle kunna tro att man är i tropikerna för det är väldigt varmt men det är bara att njuta så

Uppladdning
söndag 18 juni 2006 - Vasa, Finland

Nu är det mindre än 12 timmar kvar innan den stora färden över havet skall ta sin början. Håller på och fixar det sista nu innan jag tänkte försöka sova lite. Kommer nog att bli svårt för har lite resfeber. Det är lite kluvet det här eftersom jag egentligen bara ska över havet dock

På härtåg i österled!

På härtåg i österled!

19 juni 2006 - 29 augusti 2006

Har fått Nordjobb i Finland och här skall vänner och andra intresserade kunna följa mina eskapader i de tusen sjöarnas land!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Björn uppdaterar sin resa