Dagarna i Slovenien
söndag 27 juli 2014 - Logatec, Slovenien

Nu är vi tillbaka i Sverige igen, sitter på tåget till Stockholm och har nu Internet igen! För att sammanfatta dagarna i Slovenien: På tisdagen hämtades vi av Andrej i Udine, han tog med oss till campingen som låg vid floden Nadiza, väldigt fint ställe! Vi tog det bara lugnt den kvällen,

Venedig
måndag 21 juli 2014 - Venedig, Veneto, Italien

Tidig morgon för att hinna med tåget till Venedig. Anlände vid klockan 14, regn även här. Grått men behagligt och skönt. Vi strosade runt och kollade in Saint Marcus platsen och den kända bron Ponterialto och andra sevärdheter. Fruktansvärt mycket folk om man gick efter turistgatorna, men

Sista dagarna i Levanto
söndag 20 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Tänk vad tiden går fort! Ikväll är våran sista kväll här i Levanto, imorgon bär det av till Venedig. Igår hade vi en stranddag, tog en paus mitt på dagen då det var som varmast. Vi åt lunch i lägenheten och tog det lugnt, sedan drog vi ner till stranden igen. På kvällen åt vi en

Opera, vandring och Cinque Terre
fredag 18 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Det blev inget inlägg igår, på grund av att Internetet i lägenheten krånglar. Därför blir det torftigt med bilder, men vi hoppas att det blir bättre framöver så att vi kan ladda upp fler. Gårdagen spenderades på stranden med sol och bad. Mot kvällen delade vi på oss - de vuxna for

Första dagen i Levanto
onsdag 16 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Idag har vi bekantat oss med omgivningarna här i Levanto och planerat lite grann för kommande dagar. Vi har köpt ett tåg och vandringspass för att kunna besöka alla världsarvsbyarna i Cinque Terre området. Eftermiddagen tillbringade vi på stranden med bad och sol. Kvällen tillbringades

Äntligen framme i Levanto!
tisdag 15 juli 2014 - Levanto, Ligurien, Italien

Oj oj oj... vilken start på resan! Oturen började redan på tågstationen i Umeå, istället för att åka 23.55 var tåget NATTtåget försenat och vi kom iväg 05.25. Knäckta resenärer gick och la sig, för att väckas 2 timmar senare i Sundsvall, där banarbete stoppade trafiken. En lång

Sista dagen i Tossa!
lördag 28 juli 2012 - Tossa de Mar, Katalonien, Spanien

Tyvärr blev Hans sämre igår eftermiddag med fortsatta kräkningar och diarré. Resten av familjen fick gå ut och äta godmiddag själv och sen skynda sig hem till sjuklingen. Fick i han imodium så han började må bättre. Fisketuren fick tyvärr ställas in, två besvikna grabbar. Idag på

En lite annorlunda fredag i Tossa
fredag 27 juli 2012 - Tossa de Mar, Katalonien, Spanien

Som ni kanske märkte på förra inlägget är det lite krångel med nätverket här, det blev bara en bild då det visat sig att det inte funkade så bra. Vi ska försöka installera de program som krävs annars får ni nöja er med våra otrooligt intressanta inlägg! Idag hade vi planerat att

Sol och bad i Tossa de Mar
onsdag 25 juli 2012 - Tossa de Mar, Katalonien, Spanien

Nu är vi på sista stället, Tossa de Mar. Väldigt mysig liten stad som har en småkornig stenstrand där vi har legat nästan hela dagen. Vi har ju inte precis solar så mycket under resans gång så nu ska här solas! Det ligger en jättefin borg vid stranden där vi kollade runt igår. Tossa

Vandring i Pyreneérna!

Igår åkte vi upp till Vall de Nuría med ett tåg som heter Cremallera. Vall de Nuría är en plats uppe i Pyreneérna som man endast når med tåg eller genom att vandra. Då det skulle ta sex timmar att vandra var det ett enkelt val! Man har på 2000 meters höjd byggt upp hotell och

Tågluff 2014

Tågluff 2014

12 juli 2014 - 29 juli 2014

Familjen Thorén är tillbaka igen, denna gång med ännu en tågluff!

Äventyr i Spanien

Äventyr i Spanien

16 juli 2012 - 30 juli 2012

Nu är det dags för familjen att åka ut på en resa igen! Den här gången bär det av till Spanien. Först lite storstadsliv i Bacelona och sen åker vi till Pyreneérna för lite vandring. Vi avslutar resan med sol och bad på härliga solkusten i Tossa de Mar.

Tågluff genom Europa

Tågluff genom Europa

12 juli 2008 - 2 augusti 2008

Vi ska tågluffa till Österrike,Kroatien och Slovenien.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Hans uppdaterar sin resa