Hej jag är påväg ut på en resa med färnebo folkhögskola. Vi ska åka till Nicaragua för att möta människor. Jag kommer när jag har tillgång till internet skriva om dem jag möter och deras politiska kamp.
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Santo Domingo de Calzada
lördag 4 juni 2011 - Logroño, La Rioja, Spanien

Har nu vandrat i nagra dagar och borjar komm in i lunken. De tva forsta dagarna gick bra men tredje dagen slutade med att jag haltande tog taxi sista biten. Jag har haft en stor blasa langs med hela vanster hal som sen tvingade mig till en vilodag i logroño. Jag fick tag pa ett par bra skor som

En knagglig start
söndag 29 maj 2011 - Pamplona, Navarra, Spanien

Kom igang igar morse med ryggsacken fardigpakad. Det var dock forseningar langs hela vagen forst hade SJ tekniska problem sen var planet fran kopenhamn over en timme sent. Jag sprang for att hinna med anslutande flyg men nar jag kom fram dit var aven det forsenat sa det var iaf konsekvent. Detta

Bröllop och bad i Karibiska havet
torsdag 1 april 2010 - Managua, Nicaragua

Vi har varit på resandefot i 9 dagar nu men det känns som en månad det har varit ett hektikt tempo med många möten. De första dagarna fick vi äran att lära känna brudgummens familj som flugit hit från Canada. Det var mer än en gång jag var tacksam för språkbarriären. Det var mamma,

Hemlängtan och ont i halsen.
fredag 15 maj 2009 - Hyderabad, Telangana, Indien

Det är bara två dagar kvar nu och nedräkningen har helt klart börjat! Helgen spenderades på jobbet. Tisdag och onsdag låg jag hemma på hotellrummet med feber och ont i halsen. Febern försvann fort men halsontet sitter fortfarande i. Jag börjar känna att det är dags att åka hem nu bo

Myller!
lördag 9 maj 2009 - Hyderabad, Telangana, Indien

Om Indien skall beskrivas med ett ord är det myller! Jag känner mig som en myra mitt i en myrstack. Det är så mycket folk och bilar och cyklar och kossor och getter och hundar och... Och det är just av dessa hinderbanan, som vi åker varje dag till och från jobbet, är uppbyggd av.

Egypten
måndag 9 mars 2009 - Suez, Egypten

Sitter och lyssnar på dyningarna från Medelhavet, böneutropparen har just tystnat. Egypten är varmt, vackert och människorna är väldigt trevliga även vegomaten är as bra. Jag vet inte vad jag förväntade mig men Egypten överträffar helt klart detta. Kunden är väldigt trevlig och

Resan som aldrig tog slut...
torsdag 6 november 2008 - Panama City, Panama

Sitter på flygplatsen i Panama. Skulle varit framme för ett dygn sen men resan pågår fortfarande... Igår ringde klockan vid två och jag släpade mig motvilligt ut ur lägenheten med mina resväskor. Vid tre tiden kom en taxi för att ta mig till Arlanda. Väl på Arlanda blir det försening

Rosé bubbel och puttelands frukost.
onsdag 8 oktober 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Igår var det ngn typ av promotionfest på hotellet så vi gled in och beblandade oss med det vackra folket på hotellet takteras. Rosé bubblet flödade och vi var alla otroligt nöjda över att inte sitta på ett sunkigt hotell i en annan del av Lima. Frukosten på nya hotellet har ett tema.

Vinden har vänt!
tisdag 7 oktober 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Idag flyttade vi från det fruktansvärda hotellet. Det var slitet och skitigt. Jag ligger nu i en säng med påslakan, inte lakan med en skitig ylle filt på... Känslan är fantastisk. Det finns gym och vi bor mitt i smeten i Miraflores. Har redan hunnit med att testa gymmet och hitta en

Salsa i Peru
tisdag 30 september 2008 - Breña, Lima Region, Peru

I helgen var det äntligen dags för salsa premiär i Peru. Min kollega och jag åkte till min ny funna vän Glorias jobb och väntade på att hon skulle sluta. Sen gick vi ut med henne och hennes kollegor från museet. Vi var på ett dans hak i centrala Lima. Det spelades mest merrenge och salsa.

El Camino

El Camino

29 maj 2011 - 9 juni 2011

Jag skall vandra en del av el camino Borjar resan i Pamplona

Nicaragüita10

Nicaragüita10

23 mars 2010 - 7 april 2010

Ska pa brolopp utan for Manauga.Samt semestra lite pa Corn Island och Somoto.

Indien

Ska till Peru och jobba.

Hengelo

Hengelo

25 juni 2007 - 6 juli 2007

Ska göra verkstads prov på en maskin som ska till Lybien. Detta i Holland.

Vouktil

Vouktil

7 maj 2007 - 1 juni 2007

Denna gång ska jag flyga till Ukhta sen ta mig ännu längre norr ut längs med marken till ännu ett exotiskt resmål. Vouktil!

Ukta 2

Ukta 2

10 oktober 2006 - 23 november 2006

Forsatt arbetet i Ukta

Nicaragüita06

Nicaragüita06

1 september 2006 - 30 september 2006

Ska till Nicaragua för att hälsa på vänner och ha semester.

Ukta

Ukta

18 juli 2006 - 24 augusti 2006

Jag ar i ryssland for att jobba

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa