Hemma igen!
onsdag 19 april 2006 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hej alla goa och glada. Da var vi slutligen hemma igen. Nu kan vi använda åäö, känns lite konstigt. Kan hända att jag missar ett och annat. . Vi har hunnit besöka New York sen vi skrev senast. En gigantiskt stor myllrande stad. Där fick vi några underbara sista dagar innan det var dags

Snart hemma igen.
tisdag 4 april 2006 - Boston, Massachusetts, USA

Hej vanner. Hoppas alla mar bra hemma i svedala. Sist vi skrev var vi i full fard med att hyra bil for att ta oss runt lite. Det forsta vi gjorde var att aka till Las Vegas, lite riskabelt men, men. Val dar tog det ett tag innan vi hittade ett hotell som hade rimliga priser. Sen var det bara att

Walk of fame!
söndag 19 mars 2006 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Los Angeles! Nar vi kom till flygplatsen visste vi ingenting, var skulle vi ta vagen. Vi var helt enkelt lite smatt forvirrade. Till slut lyckades vi ta oss in till Hollywood och hittade ett hostel mitt pa beromda walk of fame (hollywood bouleward). Utanfor antren har vi alla stjarnorna med

Adjo alla Kiwisar
tisdag 14 mars 2006 - Auckland, Nya Zeeland

Nu lamnar vi snart detta sagoland. Det har varit en underbar resa har och tanken pa att vi kanske aldrig atervander kanns konstigt. Man vet aldrig, det finns ju sa manga andra stallen som man ocksa vill se. Nu vantar iaf en 12 timmars resa mot Amerika. Sa vi hoppasa att vi slipper hamna bredvid

Gyttjebad
onsdag 8 mars 2006 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hej alla glada. Nu har vi antligen kommit till norra on. Tyvarr borjar nu tiden rinna ut vi har bara en ve kvar har. Men det far ga. Vi har hunnint med en massa aventyr sen forra gangen vi skrev. Jag tar det fran borjan. Vi har haft himla tur med vadret. Nar vi anlande till Franz Josef

Milford Sound och Queenstown
lördag 25 februari 2006 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hej alla ni som fortfarande foljer vara aventyr. Vi fortsatte var roadtripp vidare langs kusten upp till fjordlandet i vast, anda upp till Milford Sound. Som ni ser pa bilderna ar det ett helt underbart landskap dar. Bergen reser sig flera hundra meter rakt upp ur havet. Och langs bergsvaggarna

Bilsaffarin har bara borjat.
måndag 20 februari 2006 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej vanner. Da var vi igang med nya aventyr igen da. Vi kom till Christchurch for nagra dagar sedan. Vi har fatt lite resetips pa vagen och tror att vi kommer att fa se mest om vi hyr en bil. Sa efter nagra sma inkop i staden bar det ivag till biluthyrningsfirman. De fick bli en liten Toyota for

Frasier Island, segling mm.
torsdag 9 februari 2006 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Hej igen. Nu har vi varit pa nagra riktigt fina äventyr sedan vi sist skrev har i dagboken. Efter var vistelse i Surfers Paradise akte vi till Brisbane för att träffa våra vanner fran Molle utanfor Helsingborg. Sophia med vanner. Vi tog nagra ol tillsammans och bytte reseberattelser. Har var

varmt som tusan
torsdag 26 januari 2006 - Gold Coast, Queensland, Australien

Da var det varmt igen da. Helt underbart. Fran Sydney liftade vi till Byron bay. Later kanske lite vaghalsat men det gick kanon bra. Och billigt blev det. Det kravdes fyra chaffisar for att komma ut ur Sydney sen fick vi en langkorning (med overnattning) hela vagen till Byron bay. Han riggade upp

Ragningt varre...
onsdag 18 januari 2006 - Sydney, New South Wales, Australien

...trodde ni inte va. Det gjorde inte vi heller kan jag lova. Men men de ska bli finare i morgon har vi hort. Vi passar pa och tvatta och fixa lite. Efter en manad i Indien finns det nu inte ett rent plagg kvar. Da aven fast man inte har anvant en del klader en hel dag. Igar passade vi pa att gara

Jakten på den försvunna solen

Jakten på den försvunna solen

15 december 2005 - 15 april 2006

Den femtonde december lämnar vi kalla, gråa Sverige. Vårt första stopp blir Dehli, Indien. Efter 1 månads rundresa i detta stora land åker vi vidare till Australien. Nya Zeeland och USA är de två sista länderna vi ska besöka. Vi kommer tillbringa 1 månad i varje land. Så beräknad hemkomst blir i mitten på April. Då sommaren knackar på dörren här i Sverige.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mattias uppdaterar sin resa