Dag 18
onsdag 21 november 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Tiden gar fort har i Thailand och vi ligger ganska precis sex timmar fore svensk tid (vilket ar detsamma som nar vi anlande landet trots Sven-Martins forsok att oka den tidsskillnaden). Vi tjänar mycket tid varje dag, framst genom att ga raka vagar och ata frukost pa stranden. Idag blev sista

Dag ?

Ja, vilken dag ar det i ordningen? Vi har tagit semester fran semestern och befinner oss i Kuala Lumpur. Marklig stad. Vi bor i China Town pa ett forvanandsvart bra hotel. Taxichaufforerna i denna stad ar utan tvekan de markligaste hittills pa alla satt och vis. Sjunger de inte sa tutar de och

Dag sju
lördag 10 november 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Det har, tro det eller ej, varit sol idag och broderna Svensson har undgatt Rosa Pantern-looken denna gang. Dagen spenderades pa stranden, den skonaste dagen hittills. En vecka har gatt, tva kvar. Nasta helg blir det till att satta sig pa flygplanet igen då kosan styrs mot Kuala Lumpur. Vi har

Dag fyra
onsdag 7 november 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Det här ar andra gangen denna dag beskrivs da datorn dog mitt i skrivandet... Skitland. Nåväl, mycket har hant sedan sist. Kvallen dag tva spenderades pa rum 26 dar det var bartömning, deltagare; en Katt och en Svenne. Enligt obekräftade uppgifter tog galejet (som urartat sig till ett

Dag tre
tisdag 6 november 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Da var det strax dags att bege sig till stranden! Det ni! Igar var vi pa stranden for forsta gangen, valdigt harligt att ligga pa Railey och Phra nang. Vilade mellan 18 och 21, det var vi varda! Sedan vantade strapatser nere i byn, diverse presenter inhandlades och bade jag och katten kopte

Dag ett
söndag 4 november 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Ja, det gallde alltsa Thailand. Vi har bokat hotell for de fyra narmsta natterna, invigt poolen, atit och tagit en tupplur. Allt har hittills gatt utan storre problem. Lille Svensson klagar sa fort han far chansen, inte sa ofta an sa lange, vilket ar bra! Store Svensson har bajsat i tre lander

Lite mer av paradiset pa Koh Lanta & Koh Jum, nu tillbaks i Ao Nang igen....
fredag 7 mars 2003 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Heeellllooooooooo cold Sweden!!!!!! Ja, da var vi tillbaka i Ao Nang igen......borja kannas som hemma det har! Ao Nang ar ju bara ett sa harligt stalle att vara pa! Bor pa samma stalle som innan....Sabai Mansion......fint stort dubbelrum med toalett.....betalar 1000 baht for tre natter. Forra

Nagra dagar pa Koh Lanta & Ko Jum
lördag 1 mars 2003 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej! Idag ar det 1 mars och jag har varit pa resande fot i tva manader, underbart! Ar nu pa Koh Lanta, kom hit igar tillsammans med Elins syster med familj. Bor precis nere vid stranden....ser havet fran vart fonster 30 meter bort. Imorgon ska vi flytta till Lanta Villa som ligger nagra meter

Nu ar vi tillbaka i Ao Nang!
måndag 24 februari 2003 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej! Kom precis tillbaka till Ao Nang efter tva underbara dagar pa Phi Phi Island. Hela on ar ett turiststalle, vimlar av svenskar! Pa dagarna har vi gjort lika lite som vi brukar gora, ligga och gotta oss pa morgonen sen ata en god frukost....bananpannkakor, toast, fruktsallad, kaffe och

Sista dagen i Sydney, i morgon flyger vi till Thailand!
torsdag 13 februari 2003 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej pa er! Nu sitter jag pa ett internetcafe har i Sydney city och skriver. Det ar riktigt varmt ute, puuh! Synd och klaga. Sydney ar en helt fantastisk stad, sa mycket att se och gora! Har kommer lite om vad vi gjort sedan vi lamnade Byron Bay i sondags: Mandag 10/2 Kom fram till Sydney 06.30

Petter Katt & Svenne Päron goes Thailand

Petter Katt & Svenne Päron goes Thailand

3 november 2007 - 25 november 2007

Ja då var det dags för äventyr med Mästerkatten! Inget kan gå fel! Vi kommer mötas upp på finsk mark i Helsingfors. Katten flyger från Stockholm och jag från Göteborg. Ett finskt fint plan ska ta oss till Bangkok för vidare färd till Krabi där vi landar söndag eftermiddag. Finskt plan innebär också sprit och öl och dessa ädla drycker har vi alltid tyckt om. Kommer det att serveras päronkonjak månne? Petter har pratat om att vi ska öppna resebyrå eller kanske detektivbyrå, vi får se....nåt spektakel kommer vi nog ordna!

Martin & Elin i Australien/Thailand-03

Martin & Elin i Australien/Thailand-03

2 januari 2003 - 15 mars 2003

Resan är avslutad!

Australien -Thailand- Elin på egenhand! Forts resan med Martin!!!

Australien -Thailand- Elin på egenhand! Forts resan med Martin!!!

13 oktober 2002 - 15 mars 2003

OJ! Elin på egenhand på andra sidan jorden!? Jag åker själv till Sydnye 13 okt från Köpenhamn...Det är min första resa på egen hand. Har bara varit i Grekland några gånger och så har jag bott i Oslo ett år. Men detta är en helt annan grej, nu ska jag ge mej i väg ut i stora världen på riktigt!!! !!! Jag ska äntligen förverkliga en av mina många drömmar/mål i livet! I Oz ska jag försöka jobba lite men framförallt resa runt och uppleva Australien...Hade tänkt mej att åka från Sydney innåt landet och sen vända ner på Östkusten från Carins till Sydney igen! Men jag har inte bokat något så jag är öppen föra alla förslag om någon vill ha sällskap! 4 jan kommer min pojkvan Martin till Carins sa da ska vi resa hela den underbara ostkusten tillsammans och sen flyger vi fran Sydney till Thiland 15 feb där vi ska träffa min bror, ska bli saaa kul!!! Mitt motto: Man ångrar inte det man gjorde, man ångrar bara det man ALDRIG gjorde! Maila mej gärna om du befinner dej i Australien eller om du ska dit samtidigt som jag! Ha det bäst! /e [email protected] .se Mobil: +61 0404 175 246

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin uppdaterar sin resa