Hongkong dag 3
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Dag 3 tog vi en taxi (superbilligt med taxi i Hongkong) till Viktoria peak, som är ett utsiktsställe uppe på ett berg. Väl där uppe såg vi tyvärr ingenting annat än dimma, vilket var synd. På vägen ner valde vi att åka linbana/rälsvagn och då fick vi iaf en glimt av utsikten när man

Hongkong dag 2
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong

Fortfarande väldigt jetlaggade och lite smått slitna kanske. Blev en lugn dag med shopping under dagen i en galleria bredvid hotellet som hette City Plaza. Vi hittade en skridskobana mitt i Gallerian och vi kände oss såklart tvungna att testa den. Barfota, barbenta och så skridskor på det.

Hongkong dag 1
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong

Dag 1: Vi kickade igång resan med Champagne-brunch på världens högsta takbar Ozone at the Ritz. Det ångrar vi inte vill jag lova för det var den bästa brunchen vi någonsin ätit. Så otroligt många läckerheter. Det fanns allt ifrån ostron, hummer, olika köttsorter, minihamburgare till

Hejdå Sverige och Hej Hongkong!
söndag 29 januari 2017 - Hongkong, Hongkong

Nu har vi lämnat ett småkyligt och grått vinter-Sverige och anlänt till ett lite varmare och disigt Hongkong. Flygresan gick utmärkt. Direktflyg med SAS, 10 h. Tyvärr lyckades jag inte sova så värst mycket på planet vilket nog hade behövts. Vissa andra i resesällskapet (Elin) lyckades

Underbara New York!
torsdag 12 juli 2012 - New York, USA

Okej hörrni, resan lider mot sitt slut och jag har inte skrivit ett enda inlägg här på resdagboken. Illa! Så egentligen borde jag bara hänvisa till min blogg där jag faktiskt har uppdaterat då och då, men jag försöker väl skriva några rader här iallafall... Vi har i varje fall haft

Förberedelser
tisdag 19 juni 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Dom där 134 dagarna gick ruggigt fort. Nu är det helt plötsligt mindre än en dag kvar. Imorgonbitti åker jag. Tror och hoppas att alla förberedelser är klara. Nu gäller det bara att slänga ner dom sista grejerna i resväskan och även packa handbagaget. Gaaaah så spännande! Tre

Bokat o klart
tisdag 7 februari 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Ja, så då har jag alltså bokat en resa till New York. Igen. Fast förra gången var för si sådär 8 år sen. Gah vad tiden går fort, men Åh så roligt att få komma tillbaka till staden som aldrig sover. Även denna gång med världens bästa syster, såklart! Nu är det bara att vänta ut

Efter resan
torsdag 24 februari 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

En vecka har redan gått sen vi landade på Arlanda och jag vill bara vända om tillbaka till värmen. Det är kallt och hemskt här och jag förstår inte hur jag hittills klarat av 25 kalla vintrar.. Brr! Resan hem gick bra...ända tills vi kom till Arlanda och upptäckte att våra väskor

Sista dagarna

Dom sista dagarna har varit hektiska sa vi har inte hunnit uppdatera. Hotellet var helt sjukt lyxigt. Vart rum var nastan lika stort som var lagenhet dar hemma fast tion ganger lyxigare. Dagarna har bestatt av SHOPPING och sevardheter. Vi var pa ett galet kopcentrum med tio vaningar var av dom 5

Lamnar spartanska paradiset Koh Lipe for shopping och Lyx i Kuala Lumpur
lördag 12 februari 2011 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Forst nu nar det strax ar dags att aka hem sa borjar man kanna sig brun. Jag fick lite panik igar da jag inte kunde vara ute i solen. Madde saaaa daligt. Solsting gissar jag. Borjade kvallen innan. Pizzan som jag at kom upp lika snabbt och sen 2 ganger innan dess ocksa. Sa det var bara att stanna

Filippinerna

Filippinerna

28 januari 2017 - 19 februari 2017

Reser till Hong Kong och Filippinerna tillsammans med Simon, Elin och Daniel i tre veckor. Hongkong, Cebu, Bohol, El Nido och Coron.

Kroatien

Kroatien

16 augusti 2009 - 28 augusti 2009

Åkte till Kroatien med Simons familj. (Anders, Margareta, David, Jeanette, Algot, Helena, Eric, Neil, Simon och jag

Paris

Reste med Simon till Italien. Rom, Sorrento och Capri

Kuba

Kuba

6 mars 2014 - 28 mars 2014

Reste till Kuba med familjen. (Mamma, pappa, Simon, Pia och Matte) Havanna i 4 dagar och resten i Varadero.

New York

New York

20 juni 2012 - 12 juli 2012

Dags att åka till New York igen, denna gång i 3 veckor med bästa syrran förstås. En sommar i New York, kan det bli bättre?

Malaysia och Thailand

Malaysia och Thailand

1 februari 2011 - 16 februari 2011

Reste till Malaysia och Thailand med Simon, Micke o Gry för sol och bad!

Tidigare resor

Tidigare resor

18 december 1995 - 3 september 2009

Alla tidigare resor

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maya uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!