Del åtta - Namibia
torsdag 23 februari 2017 - Namibia

Första stoppet i Namibia gjorde vi på en camping som heter Ngepi. Ngepi är en camping precis jämte en flod där det bor både flodhästar och krokodiler. Campingen har också en toalettsafari med en massa fina och speciella toaletter. Dagen vi kom hit fyllde Louise år vilket innebär att vi

Del sju - Botswana
söndag 19 februari 2017 - Botswana

Första natten i Botswana stannade vi på en camping som heter Elephant sands. Hela campingen var uppbyggd runt ett vattenhål dit elefanter brukar komma och dricka på nätterna. Och mycket riktigt fick vi se elefanter på väldigt nära håll, helt fantastiskt. Vi blev också bjudna på en

Del sex - Zimbabwe
söndag 19 februari 2017 - Zimbabwe

Idag kom vi till Vic Falls. Vi kom ganska sent på kvällen eftersom vi kört större delen av dagen och varit i en gränskontroll. Vic Falls ligger väldigt nära gränsen så nästan direkt när vi passerat körde vi över bron där man kunde se fallen, helt fantastiskt vackert! När vi kom fram

Del fem - Zambia
söndag 19 februari 2017 - Zambia

Idag har vi kört in i Zambia. Det har varit en lång bussdag och vi har inte fått så mycket mer gjort än att ta oss hit. Vi stannade i Chipata sent på kvällen och regnet fullkomligen öste ner på oss. Jag hade turen att kunna uppgradera till ett rum vilket var väldigt skönt eftersom

Del fyra - Malawi
söndag 19 februari 2017 - Malawi

På väg till Malawi hade vi två bushcamps. Den som var just innan vi stannade hade vi på en macka där vi blev väckta tidigt av tuppar som gol.  När vi ätit frukost fick vi växla pengar av några män som kommit dit. Det var den hetsigaste växlingen någonsin och jag kände mig helt

Tredje delen, Zanzibar
onsdag 8 februari 2017 - Norra Zanzibar, Tanzania

Den här delen blir lite halvt om halvt eftersom det dokument jag skrivit i försvunnit av någon anledning...På Zanzibar har vi varit på två ställen, två nätter på ett ställe utanför Stonetown och tre nätter i Nungwi. På Zanzibar har det blivit mycket sol och bad men också en del fest

Andra delen, Tanzania
söndag 22 januari 2017 - Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Dag 6Idag har vi haft en bussdag då vi transporterade oss från Nairobi till Karatu i Tanzania. Resan började lugnt och allting gick väldigt smidigt. När vi kom till Tanzanias gräns skulle vi först stämpla ut oss från Kenya, vilket gick snabbt och smidigt. Det var däremot inte smidigt att

Första delen, Kenya
måndag 16 januari 2017 - Nairobi, Kenya

Resan hitResan till Nairobi har varit ganska lång. Vi lyfte ca 20.10 från Arlanda. Någonstans runt kl 23 stannade vi i Wien för att släppa av och på passagerare. Vi flög sedan till Addis Abeba där vi bytte plan mot Nairobi.Första dagen Vi landade i Nairobi på förmiddagen, två timmar

Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Dagen innan...

Dagen före avresa. Det är så otroligt pirrigt och jag kommer förmodligen inre kunna sova alls inatt. Jag har hunnit packa och packa upp väskan otaliga gånger och även kollat igenom än fler gånger. Dagen avslutas med en öl så jag ska kunna slappna av lite och få lite sömn. Imorgon

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!