Inge och Hans-Örjan på resa i Europa
hemstad Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
Hemma!
lördag 12 augusti 2017 - Nygårdsvägen 25, Jönköpings län, Sverige

Fredag 11/8      Dagens etapp: Ystad - Ramkvilla    Så var vi hemma - nästan. Strax efter halv sju rullade vi av färjan i Ystad, och begav oss ut på det skånska nätverket av små härliga vägar på Österlen. Från Ystad körde vi, i maklig takt, längs kustvägen och stannade till

Polens revansch!
torsdag 10 augusti 2017 - Świnoujście, Västpommern, Polen

Torsdag 10/8    Sista åkdagen utomlands, Lipowa - Swinoujscie      För att kompensera för att vi blåste igenom Polen som två blå raketer på vägen ner beslöt vi oss för att köra en liten extra sväng. Vädret var bra, och tiden på vår sida. Sagt och gjort.Först åkte vi  till

Tillbaka i Polen
onsdag 9 augusti 2017 - Lipowa, Lipowa, Opole vojvodskap, Polen

Onsdag 9/8    Dagens etapp: Fleether-Mühle, Tyskland - Lipowa, Polen      Vår vana trogen åt vi frukost i lugn och ro, innan vi lastade upp och gjorde oss klara för avfärd, Spännande vägval gjorde att vi undvek de dåliga vägarna vi körde igår, och istället gav oss ut på ännu

Järnvägar!!
tisdag 8 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdag 8/8  Dagens etapp: liten utflykt  Vår dag idag var avsedd att bli en stilla dag, och så blev det. Det betyder ingalunda att vi inte körde nå'nstans, eller att vi inte upplevde nå'nting. Im Gegenteil, wie die Deutschen sagen.Eftersom det var dags att tanka motorcyklarna konsulterade vi

Umleitung !!
måndag 7 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Måndag 7/8    UMLEITUNG...ALLTID DENNA UMLEITUNGVaknade vår vana trogna i god tid innan väckarklockan skulle ringa. Eftersom vi skulle vidare norrut drog vi oss inte, utan gick upp och fixade till packningen. Lite rester i form av bröd, majonnäs och kaffe fick utgöra frukosten. Alla

Bilstaden
måndag 7 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Söndag 6/8 Stilla i Wolfsburg    Idag var det en vilodag inbokad, och vad gör man då när man är i Wolfsburg? Tja... vad kan vara bättre än att besöka Autostadt och dess bilmuseum? Wolfsburg är ju Tysklands motsvarighet till Detroit i USA; det var här som det som skulle bli Volkswagen

Ända in i kaklet!
lördag 5 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Lördag 5/8    Dagen etapp: Knüllwald - Wolfsburg      Dagen började tidigt. Efer att ha lastat och tankat och checkat ut på macken bar det iväg. Eftersom det inte fanns några realistiska alternativa vägar till Autobahn - jodå, jag försökte visst ! - och dessutom inte var så långt

Almost spring
fredag 4 augusti 2017 - Knüllwald, Hessen, Tyskland

Fredag 4/8   Dagens etapp: Kobern - KnüllwaldSo två morronpiiga mörtar sparkade vi igång dagen med att packa ihop, och lastade sedan packningen på våra mc. Precis som vi skulle rulla kom jag (Hans-Örjan) ihåg att jag  hade glömt att notera mätarställning för gårdagens etapp. Detta

Har ni sett Herr Kantarell?
torsdag 3 augusti 2017 - Koblenz, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Torsdag 3/8Luxembourg, Luxembourg - Kobern-Gondorf, TysklandEn perfekt sömnfylld natt eftersom vi hade förmånen ha AC på rummet. Temperaturen skruvades ner under angivna minimat 15 grader och så full fart på fläkten. Förekomsten av god kudde kompletterade det hela.Vi vaknade tidigt och

HD visar vägen
onsdag 2 augusti 2017 - Luxemburg, Luxemburg

Onsdag 2 augStrassburg - LuxembourgEfter en helvetiskt varm natt i ett rum mindre än en svensk dubbelgarderob var vi inte så kaxiga. Men! Det finns vägar kvar att köra, så vi lastade cyklarna och gav oss iväg.Strassbourg är en märklig stad, rent gränsmässigt. Vi följde GPS'en för att

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Inge uppdaterar sin resa