Inge och Hans-Örjan utforskar världen.
hemstad Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Ruit omnis finis.
onsdag 31 juli 2019 - 186 93, Stockholms län, Sverige

31 juli  (Hans-Örjan)  Plopp, så är det över för den här gången. Efter en tyst natt MITT i skogen bröt vi nattlägret, lastade och startade vår trogna hojar och satte kurs mot resans startpunkt i Vallentuna. Trots att det såg lite hotande ut på himlen beslöt vi oss för att vara

Idag gick vi över gränsen, men stillade oss i Bön.
tisdag 30 juli 2019 - Jönshyttan, Jönshyttan, Örebro län, Sverige

30 juli  (Inge)  Natten i Skårer blev tämligen händelselös. Möjligen var nattens drömmar hos oss båda ett summerande av resan. Själv drömde jag om regn; kan berott på att det regnade rejält på natten) medan Hans-Örjan hade helt andra upplevelser. För den som vill veta mera går det

Tung vatten - tunga mil
måndag 29 juli 2019 - Vemork, Telemark fylke, Norge

29 juli  (Hans-Örjan)  Idag har vi varit på den gamla tungvattenanläggningen i Rjukan. Egentligen ligger den i Vemork, och egentligen var det en kraftstation och en fabrik där Norsk Hydro tillverkade salpeter. Men de flesta accossierar Rjukan med Nazitysklands produktion av tungt vatten, som

Vem är denne Thord??!!
söndag 28 juli 2019 - Austbygdi, Telemark fylke, Norge

Vaknade relativt utvilade hos Jan i Tyssedal. Konstaterade att han förmodligen köpt den fastighet som var arbetarbostäder till Kraftverket (idag museum). Därmed fanns fyra lägenheter på fyra rum och köka att hyra ut. Jag gick en runda kring huset och kunde konstatera att i var och en av de

I Märklinlandet
lördag 27 juli 2019 - Tyssedal, Hordaland fylke, Norge

Lördag 17 juli  (Hans-Örjan)  Eftersom vi visste att det skulle bli varmt, för att inte säja hett, även idag gjorde vi klart för avfärd så långt det var möjligt redan i går kväll. Kl 05.32, dvs "strax efter halv sex", ringde klockan. En snabb frukost, kaffe och förberedda

Ovan där
fredag 26 juli 2019 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Fredag 26 juli  (Inge)  Efter att sovit gott låg vi och drog oss så smått innan det var dags att fixa frukost. Damen från England  kom hem sent igår (ja lägenheten hyrs ut till flera eftersom det är många rum) så vi hade ytorna för oss själva. Tvättmaskinen hade tuffat klart och

Goin' down and over
torsdag 25 juli 2019 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Torsdag 25 juli  (Hans-Örjan)  Det har sagts här förut: det är kontrasterna som gör'et.Natten till idag var lika varm som föregående natt var sval. Men trots det vaknade vi hyggligt vederkvickta, och (en del av oss) gjorde frukost under tiden jag förberedde lastning av cyklarna. Kvickt

Höga berg och djupa dalar - och en och annan hårnålskurva.
onsdag 24 juli 2019 - Sandnes, Rogaland fylke, Norge

Onsdag 24 juli  (Inge)  Natten i Bjelland blev rena motsatsen till natten i den lilla mysiga byggnad där vi med näppe fick in oss och packningen. Den natten blev dessutom varm. Men inte nu. Med jämna mellanrum klev vi upp och byltade på oss och när jag gjorde min sista förstärkning hade

Nackspärr och smilkramp
tisdag 23 juli 2019 - Bjelland, Vest-Agder fylke, Norge

Tisdag 23 juli  (Hans-Örjan)  Norge!!!!!Vilka FANTASTISKA vägar! Både beskaffenheten och sträckningen. Och naturscenerierna! Man får nackspärr av allt kolla HÄR och kolla DÄR, och kramp i smilmusklerna. Jag LOVAR dig, käre läsare: hade jag inte haft öron skulle mungiporna gått varvet

Från platt land till berg och dal
måndag 22 juli 2019 - Rønningane 33, Telemark fylke, Norge

Måndag 22 juli  (Inge)  Med tanke på att vi skulle ta morgonfärjan från Hirtshals gjorde vi en grovpackning kvällen innan samt ställde väckningen på 06.00. I mitt fall fungerade det medan kollegan hade gjort allt utom startat funktionen. Men jag kunde väcka honom med ett glatt "kaffet

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Baltic Race 2018

Baltic Race 2018

20 juli 2018 - 8 augusti 2018

I år kör vi vår egen variant på Baltic Race, eller snarare Baltic Tour - vi har ju ingen brådska. i Stockholm tar vi färjan till Tallinn, och kör sedan Estland > Lettland > Litauen > Polen, och från Gdansk tar vi färjan tillbaka till Nynäshamn.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Inge uppdaterar sin resa