Sol och Chang pa Ko Hai!
torsdag 23 februari 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Hej alla där hemma! Hur e det med Nelle-Pelle? Vi saknar honom så! Men vi har med oss tre kort på honom som sitter på spegeln här. =) Nu har vi varit på Koh Hai i fyra, eller kanske fem dagar…..jo det e nog fem. =) Ibland bråkar vi fyra om vilken dag vi tror det e, eller vilket datum. Vi

Hittat lugnet i Bangkoks kaos.
lördag 18 februari 2012 - Bangkok, Thailand

Hej alla! Nu har vi varit i Bangkok i 5 dagar och det är dags att åka vidare. Imorn klockan 04:00 ringer klockan och vi flyger ner till Trang för att sen ta båten ut till Koh Hai. En liten ö i södra Thailnad utan bilar och försäljare. Ska bli underbart med sol och bad! =) Här i Bangkok

Medicine and the city
fredag 20 augusti 2010 - Bangkok, Thailand

Hej vara nara o kara! Antligen an data dar man kunde lagga upp kort. Titta och njut! Igar akte vi ifran Perhentian, efter ytterligare ett sjukhusbesok. Denna gangen pa ett riktigt i Kota Bahru. Ingen vet mad sticknigarna och smartan i halva ansiktet ar, men mer mediciner fick jag iaf..... Sa

Sjukhus och fina strander....
tisdag 17 augusti 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej hopp alla dar hemma! Hoppas att det ar bra med er och att sommaren inte ar borta annu. Med oss ar det ibland bra och ibland sisadar. Efter att ha haft mottagning utanfor bungalowen nu i fem dagar sa gick det inte att fa ratt pa vara krampor langre. Det fick bli bat till sjukstugan. Hakan har

Antligen i Paradiset!
lördag 14 augusti 2010 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Hej Nelson och alla andra! Efter lite extra resande kom vi anligen fram till vart underbara perhentian! Bor pa en ny stand pa stora on i ar. Valdigt fint och mycket billigt! Ska forsoka lagga upp fler bilder, men ar svart fran dessa stenalders-datorer. Igar hade vi en av de handelserikaste

Packat och klart for nasta land!
måndag 9 augusti 2010 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej pa er! Nu har vi gjort lite andringar i resplanen. Det blir Malaysia istallet for Bali dom sista veckorna. Om 30 minuter aker vi harifran till Kuta, stannar dar en natt och sen blir det flyg till KL och sen ytterligare ett till Kota Bahru. Hoppas vi hinner ut till Perhentian samma kvall. Efter

Turtles och Bintang!
onsdag 4 augusti 2010 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hej alla dar hemma! Hoppas ni har det lika bra som vi har det. For ca 5 dagar (eller natt, inte sa bra koll) akte vi fran Bangkok till Bali. Fick koa ett bra tag for att fa Visa on arrival, och sen var det direkt till Kuta Beach. Fy fan vad overreklamerat! Skitigt, rattor, och bara skit skit skit!

Schoff sa var vi framme!
tisdag 27 juli 2010 - Bangkok, Thailand

Hej Mor och Svarmor! Nu har vi kommit fram hela och utvilade. Landade imorse, akte diretkt till Khao San Road, gick fel hall, gick hela vagen tillbaka till andra anden dar vi hittatde hotellet. Somnade och sov 6 timmar. Vaknade och gick direkt och kakade flied rice och tog tva stora Chang. (Calle,

Fortsättning av djungelberättelsen....
söndag 19 juli 2009 - Storgatan 35, Ängelholm, Skåne län, Sverige

Så var vi hemma igen! Efter kramkalas med våra föräldrar åkte vi hem och slängde oss i duschen och käkade sill och potatis. Mums! Men åter till djungeln, resan till Borneo gick bra och väl framme vid Uncle Tans B&B fick vi lite mat och sedan vänta några timmar på dom andra. När det

Slutet gott...
lördag 18 juli 2009 - Singapore, Singapore

Hej Mamma och alla andra! Jaha... da var det de sista ljuva minuterna kvar pa semestern kvar da... 12,5 timmar pa planet till Frankfurt. Har 15 min pa mig att anvanda datorn inne pa hard Rock cafe, samtidigt som jag ska drika min sista semesterdrink, att skriva nagra rader till er som ar nyfikna

Australien & Thailand 2012

Australien & Thailand 2012

13 februari 2012 - 27 april 2012

Äntligen den efterlängtade resan till Australien! Vi bröjar med en månad i Thailand. Där möter vi upp med syster och vänner. Efter det åker vi vidare till Australien. Kommer att bila från Melbourne till Cairns. Och det kommer att bli underbart!!!! =)

Indonesien, Malaysia & Thailand 2010

Indonesien, Malaysia & Thailand 2010

26 juli 2010 - 24 augusti 2010

Semester 2010, here we come! Börjar resan på Khao San Road i Bangkok för några dagars letande efter en bra magväska till Håkan. Kan ju inte inta världen utan en sådan! Sen bär det av till Bali, Lombok och Gili Islands. Om vi ska till KL och Perhentian igen har vi inte bestämmt än. Och vem vet, kanske åker vi någon annanstans....

Tidigare besökta länder

Tidigare besökta länder

1 januari 1991 - 31 december 2007

Malaysia & Singapore

Malaysia & Singapore

21 juni 2009 - 19 juli 2009

Efterlängtad semster! Resan börjar med en AC/DC konsert i Göteborg sen bär det av till Singapore. Efter det till Malaysia där vi ska upp till Perhentian och sen leta oss ner för östkusten och tillbaka till KL. Sen kommer det vi har laddat mest för: 3 dagar ute i djungeln på Borneo! Sist lite shopping och stadsliv i KL och Singapore innan vi far hem igen....

Tredje gången till Thailand

Tredje gången till Thailand

4 februari 2008 - 15 mars 2008

Jag och mitt världsvana resesällskap, som består av min syster och hennes kille, ska åka runt i Thailand för tredje gången. Där nere ska jag ta hand om min pojkvän och se till så att han inte bränner sig i solen =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mariette uppdaterar sin resa