"I'm comming home, I'm comming home tell the world I'm comming home!"
måndag 28 november 2011 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Ja det är sant. Jag ska åka hem så snart som möjligt (: Det är inte alls så som jag trodde och dem som äger ranchen (som jag har träffat en gång) har blivigt helt konstiga. Jag ska bli kock, det var därför jag kom hit för att laga svensk mat till svenskt folk som saknade maten. Men

Söndag
söndag 27 november 2011 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag är det söndag, dem frrågade mig igår om jag skulle med ut på en utflykt så var jag väldigt tveksam, har ine sovit så bra och det är en stor sak att vänja sig vid att vara här nere. Men jag pratade med mamma igår kväll och hon fick mig att vilja åka med. Så jag vaknade vid 20

Thailand
fredag 25 november 2011 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Är nere i Huay Yang nu. Här är varmt och kvavt. jag kom ner när det var middag här vid 12, åkte till Ikea först och tittade där lite. eller ja jag såg mest kassorna. sen åkte vi hem och det var ju inte det lättaste. Var jätte lång kö på "motorvägen" för dem har tullar man ska

Avresa
torsdag 24 november 2011 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Sitter på tåget nu. Så svårt att säga hejdå. Detta ska bli ett äventyr nu! 4 månader inte så jätte lång tid så det går snabbt :) Väskan håller på att sprängas så full den är men den vägen 27 kg ;)

Resefeber
måndag 21 november 2011 - Landskrona, Skåne län, Sverige

4 Dagar kvar. Känns konstigt att åka bort i 4 månader utan mamma, pappa, syster och min bästa vän Emilia. Min syster som är 2 år äldre än mig kommer förhoppningsvis ner och hälsar på i januari/ febuari. Mina föräldrar kommer nog senare hoppas jag. Jag och min syster packade lite

APU I THAILAND

APU I THAILAND

24 november 2011 - 20 mars 2012

Jag heter Malin, jag är 18 år och jag ska till Thailand för att ha apu. Jag går tredje året på Hotell & Restaurang på en gymnasie skola i Kävlinge, Skåne som heter Frans Möller gymnasiet. Jag ska bli kock och ska därför praktisera på en nybyggd Driving Ranch i Thailand. Jag ska åka på tordagen den 24 November och kommer hem i Mars. Jag har träffat en av dem som har byggt ranchen en gång. Jag kommer skriva här lite vad jag gör hur det är och såklart bilder på Thailand :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa