Sammanfattning över vistelsen i Da Nang
måndag 19 december 2016 - Da Nang, Vietnam

Den 11 december sammanstrålade vi med familjen Andersson Lindh, dvs Chris, Christer, Oliver och Isak, Oliver och Felix är adoptionskompisar och är födda på samma klinik i Ha Noi. Det var en supertrött gäng som möttes oss på flygplatsen i Ha Noi. De hade, precis som vi gjoirde, dygnat

Nästa stopp - Da Nang!
söndag 11 december 2016 - Da Nang, Vietnam

Idag sammanstrålade vi med familjen Andersson Lindh, dvs Chris, Christer, Oliver och Isak, på Noi Bai Domestic Airport. De hade dygnat ifrån Stockholm så det var hur trötta som helst.Vi somnade nog allihop en sväng på den korta flygturen som tog en timme.Smidigt i passkontroll och väskorna

Lite shopping sista dagen i Hanoi
lördag 10 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Då var det sista dagen i Hanoi, vi har nu varit här i 10 dagar och sett MYCKET. Barnen är nöjda och det är även vi. Hanoi är verkligen en fantastiskt häftig stad, MEN så mycket avgaser och skräp på gatorna. Det har tydligen eskalerat något alldeles de sista 3 åren enligt "vår"

Många bilder ifrån Halong Bay
fredag 9 december 2016 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Då ska vi se om wifi't är bättre nu på morgonen (kl är 0700)enjoy!/MiaOch förresten ha en härlig Lucia, kom just på att det är den 13 december idag!

Då mönstrar vi på MS Scorpion
torsdag 8 december 2016 - Bãi Cháy, tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Ligger lite efter med dagboken, men det beror på att wifi inte har varit det bästa de senaste dagarna. Men här kommer ett långt inlägg om vår tripp till Halong Bay.Vår fantastiska receptionstjej, Ms Bing Giang, på hotellet hjälpte oss att fixa en resa till Halong Bay. Jag och Micke var ju

Jättekulturella - javisst!!
onsdag 7 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Hej hejIgår och idag har vi varit jättekulturella. Gårdagen spenderade vi vid Ho Chi Minh mausoleet. Vi fick reda på på hotellet att tyvärr så var HCM himself på ombalsamering och skulle inte komma tillbaka förrän i mitten på december. Vilken osis tänkte vi, men vi åkte ändå ner för

Fraktsätt och så finns det fraktsätt :-)
onsdag 7 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Hej hoppBåde igår och idag har vi varit oerhört kulturella med flera besök på olika museeum mm. Men det får ett eget inlägg senare ikväll. Nu ska vi ut och få lite mat i magen och sedan hem och packa lite. Vi ska iväg på en liten tripp  tors-fred.Men som sagt, vi blir lika förvånade

Cyklotur och många km
måndag 5 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Gårdagen, dvs söndag, tillbringade vi med bland annat en cyklotur runt gamla stan och på kvällen drog vi på nattmarknad.Eftersom alla museer och andra turistgrejer är stängt på måndagar så tog vi istället en taxi till det stora shoppingcentret Vincom megamall. 6 våningar med allt

Chilldag - jetlag
lördag 3 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Så var lördagen till ända och vi har gått in på söndag, kl är 0100 :-) och vi har inte riktigt kommit i fas med tiden ännu. Vi är lite småtrötta mitt på dagen men piggnar till på kvällen.Nu på lördagar och söndagar stänger de huvudgatan här i Hanoi, den gatan som passerar Hoan

Lufthansa - NOT EVER AGAIN!!!
fredag 2 december 2016 - Hanoi, Vietnam

Då har vi äntligen landat i fantastiska Hanoi, kändes lite overkligt att gå ut ikväll när vi skulle käka middag. Vi hamnade på Little Hanoi och goda vietnamesiska springrolls samt kyckling och sticky rice, mums. 10 år sedan vi var där sist och allt var sig likt. MEN det kan man inte säga

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

Vår efterlängtade återresa till barnens födelseland

30 november 2016 - 7 januari 2017

Vår första långa och efterlängtade återresa till barnens födelseland, Vietnam. Vi kommer att, under drygt 5 veckor, besöka HaNoi, HaLong Bay, DaNang, HoiAn, HoChiMinh och slutligen Phu Quoc. Det ska bli fantastiskt att återvända till "våra änglars" födelseland. Det blir även 50-årsfirande av mamman i familjen, julfirande och slutligen nyårsfirande. Lite annorlunda då vi alltid har firat jul i Sverige. En del av tiden kommer vi även att ha sällskap av våra goa "adoptionsvänner" fam Andersson-Lindh. Vilket äventyr vi ska ut på - helt fantastiskt!

Resan till Loc

Resan till Loc

2 januari 2006 - 10 februari 2006

Vår adoptionsresa till Hanoi, Vietnam för att hämta Felix's lillebror och vår andra ängel "Loc"!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa