Mysig ö
fredag 15 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hyrde moppar under två dagar för att kunna se ön. Den är så liten så man tar sig lätt runt på mopederna. Det finns stränder lite här och där och även vägar lite här och där och ibland slutar de bara rätt som det är en bit in. Inte så bra skyltat så man lär känna ön rätt

Utflykt till Koh Kham
onsdag 13 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Vi hade hört talas om den lilla ön Koh Kham som låg precis utanför Koh Mak. Vi letade reda på stranden där man kunde åka båt över till ön. Vi hittade ett ställe som tog 350 b inkl inträdet ( då ingick en dricka också) till ön som var 200 b. Då fick man både åka ut och hem när man

Greenview
tisdag 12 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Efter en helvetesfärd i en speedbåt från Koh Chang kom vi till Koh Mak. Väl där stod det en song thaew och väntade på oss. Vår resort låg på andra sidan ön så vi fick se en del av ön på vägen dit. Kände direkt att det kändes som mer min typ av ö. Lugn, liten och lättillgänglig.

Cooking class hos Napalai
söndag 10 februari 2019 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Efter att ha pratat med tre svenskarna som vi mötte på båten om en Cooking class de varit på så bestämde jag mig för att prova det också. Fick få runt och leta innan jag hittade en agent som sålde just till den damen. Bokade ett empass på tre timmar för 1000b. Jag skulle bli hämtad

Summering av Koh Chang
söndag 10 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

Vi valde att åka till Koh Chang då kompisar till oss skulle hit och rekommenderat ön. Det började inte så bra då ägaren/managern på Golden Sand beach resort var en dryg typ. Jag hade gjort bokningen via Agoda och enligt honom gällde inte erbjudandet de gått ut med så han krävde mer i

Khlong Chao waterfall
lördag 2 februari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Efter en morgonpromenad som avslutades i ett tropiskt regn bestämde vi oss för att hyra moped (300b 24 h) och åka till ett av vattenfallen. Det vi tänkte oss åka till beskrevs som ett litet och pittoreskt vilket stämde väl. Det var skyltat till det och det var enkelt att hitta. Beskrivningen

Siam beach resort på Ban Bang Bao Bay
torsdag 31 januari 2019 - Ko Kut District, Trat, Thailand

Koh Kood visade sig vara en riktig pärla. Vi bor i en enkel bungalow med fläkt, myggnät och springor i golvet och läget slår det mesta. Tre kliv så är vi på stranden. Restaurangen som tillhör stället serverar väldigt god mat om än lite dyrare än vad vi är vana vid. De har bara små

Shopping
söndag 27 januari 2019 - Chiang Mai, Thailand

Det har (tyvärr) blivit en del shopping här. Man blir lite köpgalen då det finns så mycket och kostar så lite. Har verkligen försökt att bara köpa nödvändiga saker men man dras lätt med. Helt sanslöst vilket jobb dessa människor gör med att sätta upp stånden varje kväll och sedan

Elefanttur
måndag 28 januari 2019 - Chiang Mai, Thailand

En av anledningarna till att vi åkte hit var att vi skulle åka till en elefantpark där de inte tillät ridning utan man fick mata, gyttjebada och bada med elefanterna. Vi bokade en fm tur men fick sedan veta att den var full så vi fick byta till em turen. På biljetten stod det att vi skulle

Resdag
lördag 26 januari 2019 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Resdagar är oftast tuffa och denna skulle starta redan kl. 5 så den skulle bli seg visste vi redan från början. På hotellet hade det flyttat in ett gäng engelska ungdomar, de hade festat natten före och hållit på till tidig morgon. Inatt kom de hem vid 3.30 och körde sedan järnet med

Thailand

Thailand

12 januari 2019 - 20 februari 2019

Backpacking på mitt vis

Los Angeles

Los Angeles

14 oktober 2017 - 24 oktober 2017

En mor dotter resa för att fira dotterns 25årsdag

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mia uppdaterar sin resa