Reser gör jag varje vecka.... men här finns bara de ROLIGA resorna...
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Hemresa
söndag 23 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Sista dagen.Frukost som vanligt, utcheckning kl 8.30. Taxin plockade upp oss kl 9. Frame ca kl 10 på flygplatsen, incheckning, säkerhetskontroll, taxfree-shopping, fika, ombyte (från shorts till långbyxor. Usch), ombordstigning, 12 timmars stillasittande.Landar på Arlanda, passkontroll,

Sista dagen! Och drake!
lördag 22 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vi gillar ju stranden på Maritim, så här spenderade vi förmiddagen igen. Jag har släpat på två drakar från Sverige som jag hoppats kunna flyga på någon strand. Och jag har släpat dom vart vi än åkt. Men det har inte funnits en enda plats att flyga dem på. Ingen vind, för liten

Maritim, igen
fredag 21 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vadingen över floden går bättre o bättre för Åsa. Så vi spenderade hela förmiddagen på Maritim. Och snorklade.Vadade tillbaka till sen lunch.Poolhäng på em.Middag på hotellet.

Rastlösa!
onsdag 19 februari 2020 - Grand Baie, Rivière du Rempart, Mauritius

Så var det dags igen. Hyrbil. Två dagar denna gång.Vi hade ju redan varit på den bästa beachen (enligt lokalbefolkningen och många andra), så vi bestämde oss för att åka dit. Men först åkte vi upp till Grand Baie och hittade ett shoppingcenter - La Croisette. Vi behövde ta ut mera

Samma som igår
torsdag 20 februari 2020 -

Dvs vi åkte till Mont Chosiy Beach på förmiddagen, badade, solade (Åsa), skuggade (Jag) och bara njöt av ledigheten.På vägen hem så såg vi ett gäng 'Floats'. Dvs ekipage på vägarna som var utsmyckade som Hinduiska gudar (?). Tydligen var det förberedelser inför morgondagsne Hinduiska

Maritim
tisdag 18 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Vårt hotell ligger ju i en vik, som också har en liten flod som mynnar ut i sagda vik. Hotellområdet ligger norr om mynningen med stranden mot väster. Och eftersom solen går upp i öster så ligger vår sandstrand i prncip helt i skugga hale dagen. Men vi hade sett att det finns en fin

Sköldpaddor!
måndag 17 februari 2020 - Trou-aux-Biches, Mauritius

Idag så hade vi bokat en tur med en lokal guide tog oss ut med båt till att se sköldpaddorna.Vi klev upp som vanligt, åt frukost ca 7.30 och gjorde oss i ordning på rummet. Kl 9 var vi på vår beachen och mötte 'The Captain' som skulle ta oss ut till en lagun med sköldpaddor. Båten var en

Poolhäng. Igen
lördag 15 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Men ändå total avkoppling!

Poolhäng
lördag 15 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Poolhäng. Inte mer spännande än så.

Alla Hjärtans Dag
fredag 14 februari 2020 - Balaclava, Pamplemousses District, Mauritius

Tillbaka till en dag med poolhäng, bad, skugga, god mat från Tabaj (namnet på Street Food vagnen). Men det är ju ändå AHD. Så igår bokade vi in oss på en middag på 'Riviera'. En restaurang som är en platform som ligger förtöjd vid den lilla floden, med ett stort segeltak spänt över

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Guadeloupe

Guadeloupe

6 januari 2017 - 20 januari 2017

Semester i Västindien. Igen.

Aruba

Aruba

14 december 2014 - 29 december 2014

Semester och en liten försenad bröllopsresa till Aruba med min make Mike!

Fortinet Partner Konferens

Fortinet Partner Konferens

7 januari 2014 - 14 januari 2014

Resa m jobbet till Florida.

Turkiet

Turkiet

17 juni 2012 - 24 juni 2012

Resa med familjen till Turkiet/Incekum, sol & värme - precis det vi (jag) längtar efter :O)

Antibes & Cote d'Azur

Antibes & Cote d'Azur

8 juli 2011 - 11 juli 2011

En minismester på Franska Rivieran. Och i "Alpes-Maritime".

Frankrike Lugrin

Frankrike Lugrin

1 augusti 2011 - 7 augusti 2011

Resa till Lugrin/Frankrike och hämta hem Nicklas o Robert! Ev. följer Julia & Samuel med och vi stannar en vecka hos mamma & Claude :O)

Domnikanska republiken

Domnikanska republiken

24 februari 2011 - 11 mars 2011

Resa till Domnikanska republiken med Mike, Nicklas, Robert, Julia och Samuel. Vi skulle egentligen åkt en vecka till Egypten under sportlovet men pga oroligheterna där just nu så ombokade vi resan häromdagen och nu blir det 15 dagar i Domnikanska republiken. All inclusive, bad, sol, äventyr och förhoppningar om härliga dagar med hela familjen <3

Drömresan!!! Fiji, Vanuatu, Cooköarna, Nya Zeeland, Australien.. Hongkong

Drömresan!!! Fiji, Vanuatu, Cooköarna, Nya Zeeland, Australien.. Hongkong

1 november 2011 - 31 januari 2012

Ingen bokad resa än men .... målet är att resa slutet av nästa år med hela familjen :) Hoppas å drömmer..

Egypten

Egypten

1 mars 2011 - 1 mars 2011

Sportlovs resa till Egypten med familjen. Sola, bada och njuta av värme :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mike uppdaterar sin resa