Varning för känsliga läsare.
måndag 10 juli 2006 -

Så var det dags för djungeläventyr. Måndagen den 28:e bar det av. Klockan 5 på kvällen hoppade vi och vår guide ´´commando´´ på den lokal färjan(eller lokala pråmen) och åkte 12 timmar uppströms på amazonasfloden och sov för första gången i livet i en hel natt i hängmatta. Med

Gasläcka och isyxa
måndag 26 juni 2006 - Iquitos, Loreto, Peru

Buenos. Kom till Huaras förra fredagen. Huaras ligger i bergsområdet "Cordelia blanca" som är känt för högklassiga bergsvandringar. Lördagen spenderade vi på att undersöka vilken utav alla de olika rutterna vi skulle bege oss ut på och kom fram till att vi skulle ta en fyra-dagars

Världen högts belägna huvudstad.
tisdag 23 maj 2006 - La Paz, Bolivia

Gokväll. Nu har Mia anlänt hos oss o hunnit vänja sig vid höjden. Gick ganska bra förutom lite huvudvärk på morgonen i nårra dar. Har undersökt La Paz i en vecka nu. Världens mest oplatta stad kan man nog säga. Ska man gå nånstans e det upp eller ner som gäller. Tog det ganska

ont det gör ont det gör ont...
torsdag 11 maj 2006 - La Paz, Bolivia

Hej svejs. Vi e visst lite slöa med dagboken men vi ska försöka bättra oss. Nu levererar vi i alla fall två stycken på en gång. Vi spenderade nårra dagar i santa cruz där vi knappt kunde göra någonting för det mesta var igenbommat pga att det var helgen innan första maj. Efter att ha

Pantanal

Lite sleetna efter 34 timmars bussresa anlände vi i Cuiaba. Vi gick runt o bekantade oss med centrum ett tag innan vi ringde till Hugos Kusin, Carlos, som är General i den brasilianska armèn. Han kom på stubinen o hämtade oss och körde oss till hans "lilla" hus. Huset var omgivet av en mur

¨coooooola surfare¨
torsdag 30 mars 2006 - Florianópolis, Santa Catarina, Brasilien

Boa noite. Nu har vi tagit semester från semestern. Befinner oss på i en liten by på Catarina Island(på brasilianska kusten). Slappar och har det gött o försöker oss på att surfa nårra vågor. Efter att ha sagt tack o hej till Mario o Rute anlände vi här i lördags-morgon efter en

Köttfrossa, Lyxliv & SuperMario
fredag 24 mars 2006 - Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien

Born Dia!!! Hade precis lyckats lära oss nårra korta meningar på spanska, nu e vi i brasilien och därmed tillbaka på noll. Efter ytterligare nårra dagar in Punta del Diablo där vi roat oss med att bli mörbultade av vågorna och sönderbrända av solen drog vi vidare mot Porto Alegre i

Vid varldens ande, fint vader men det regnar skalb

Goddag. Trodde inte det fanns internetcafe i byn vid varldens ande... sitter iaf har nu med 300 skalbaggar som dimper ner pa tangentbordet var 10 sekund. Lamnade tillslut Buenos Aiers i onsdags kvall. Tog nattfärjan till Colonia de Sacramente i Uruguay. Klockan 0400 klev vi av båten o lyckades

Skogstokiga FotbollsHuliganer!!

Hej! Kan gladeligen meddela att vi överlevt tre nätter i 6-bäddarsrummet utan större skavanker. Ska dock ta ett dubbelrum inatt för o få lite sömn. Fjärde rummet inom samma hostel... Ägnade lördagen mest åt o glida runt i centrum. Träffade några trevliga australiensare, Simon o

Påökning med 10 personer i sovrummet.

å ä ö Hola! 30-40 myggbett o lätt solsveda annars e att toppen. Har de senaste dagarna besökt 3 olika statsdelar. San Telmo med antikvitetsaffärer, bohemer o tango på gatan. Recolleta: en rik statsdel med en maffig kyrkogård där bl.a. Evita o ca 10 före detta argentinska presideter

Vad ska resan heta?

Vad ska resan heta?

6 mars 2006 - 2 augusti 2006

Ska på bara fem månader lyckas ta oss igenom dessa länder och endast kunna "un poco" spanska. Vi gör la ett försök!

Bore o Bengan utsocknes(Mickes)

Bore o Bengan utsocknes(Mickes)

27 januari 2005 - 7 maj 2005

Resan bar forst av mot Australien(2 v),endast New South Wales. Darefter blir de Nya Zeeland runt(3,5 v). Thailand 5 veckor o Kina 2 veckor for att sedan ta Transibiriska jarnvagen fran Peking, via Mongoliet( 5 dagar i Ulaanbaatar), och sedan till Moskva. Har lagt ut en karta pa hur vi har akt i Nya Zeeland. Kolla den.

Öster ut (Bengansidan)

Öster ut (Bengansidan)

27 januari 2005 - 6 maj 2005

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikael uppdaterar sin resa