God jul!!
tisdag 25 december 2012 - Puerto Princesa City, MIMAROPA, Filippinerna

Har uppdaterat min blogg igen :) läs gärna! Som vanligt hittar ni den på http://mikaelaisingapore.tumblr.com/ med lösen mikaela1234 :) Kramar

Ytterligare en uppdatering
tisdag 13 november 2012 - Singapore, Singapore

Hejhej alla! Jag har nu uppdaterat in blogg igen, förstår om ingen av er minns adressen eller lösenordet med tanke på hur länge sen det var sist jag uppdaterade så upprepar det igen: http://mikaelaisingapore.tumblr.com/ lösen: mikaela1234 Hoppas ni vill läsa, mycket bilder denna

Orangutanger, djungel och äventyr på Borneo!
söndag 30 september 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan! Har precis kommit hem från en veckas semester från pluggandet på Borneo, läs gärna på: http://mikaelaisingapore.tumblr.com/ lösen mikaela1234 kramar!

Hej!
torsdag 30 augusti 2012 - Singapore, Singapore

Jag har för att kunna lägga upp bilder lättare bytt till att blogga på tumblr.com För att ni ska veta när jag uppdaterar kommer jag dock skriva här med så ni får ett mejl :) Adressen till tumblr-bloggen är: http://mikaelaisingapore.tumblr.com/ Bloggen har ett lösenord som är

Hej Singapore
måndag 6 augusti 2012 - Singapore, Singapore

Jag är nu sedan knappt en vecka framme på National University of Singapore (NUS) där jag ska läsa hela det fjärde året av min civilingenjörsutbildning. Resan ner gick bra, förutom att det var väldigt sorligt att säga hej då till mamma, pappa och Nicklas på flygplatsen. Kändes just då

Byebye Indonesia!
torsdag 4 augusti 2011 - Doha, Qatar

äHejsan! Nu ar jag pavag hem till Sverige igen, ar i Doha och vantar pa anslutande plan till Arlanda och Stockholm. Flygplatsen ar sig lik, det ar iskallt (for mycket aircondition), dyr taxfreeshop och flera bonerum. Glad a det bara ar nagra timmar har denna gang och ine hela natten som nar vi

En liten tripp norrut
fredag 29 juli 2011 - Bali, Indonesien

Hejhej! Senaste dagarna har spenderats pa att forsoka utforska andra sidor av Bali an strander, surf och bad. Av den anledningen lamnade jag o Evelina vara stora vaskor pa hotellet i Kuta och utrustade med bara en lite vaska begav vi oss med bemo (som ar en typ av minibuss som lokalbefolkningen

Bali och Lombok!
söndag 24 juli 2011 - Kuta, Bali, Indonesien

Hejsan! Nu har vi varit pa resande fot nastan en manad, vilken spenderats pa oarna Bali och Lombok. Forsta tiden i Indonesien tillbringade vi i Kuta pa Bali. Efter nara tva dygns resande och tva natter pa flygplatser (Doha och Jakarta) sa var vi valdigt trotta, blev mycket sol och bad, plus

Pavag mot Indonesien!
söndag 26 juni 2011 - Doha, Qatar

hejsan! Nu ar jag och Evelina framme i Doha efter en sex timmars valdigt komfortabel resa med Qatar Airways. Tyvarr kommer narmaste atta timmar bli lite mindre bekvama da vi ska vanta har pa ett plan till Jakarta varifran vi och Emilia (som kommer fran gbg) ska flyga igen till Bali och Depansar

hello hello, i don't know
tisdag 12 maj 2009 - Chengdu, Sichuan, Kina

Hejsan hejsan! Nu har vi varit over en manad i Kina, tiden gar sa fort! Sen vi skrev senast har vi varit i Lijiang, Chengdu och Songpan. Idag aker vi till Xian med nattag. I Lijiang testade vi pa en mangd olika aktiviteter, den forsta kobajsplockning. Detta da vi coachsurfade hos en kille som sa

Utlandsstudier i Singapore

26 juni 2011 - 5 augusti 2011

Stora vida Asien

Stora vida Asien

5 mars 2009 - 8 juni 2009

Karin och Mikaela ska ut och se sig om i Asien. Vi vet hur och när vi kommer fram till Thailand och vi vet ungefär hur och när vi ska åka från Mongoliet. Tiden där mellan vet vi inte mycket om. Spännande!

new york

new york

2 juni 2007 - 10 juni 2007

Åker till New York med föräldrarna för att hämta hem johan, som varit i el paso i texas nästan ett år.

ehh..vad tycker du,kanske sangria..?

ehh..vad tycker du,kanske sangria..?

14 oktober 2008 - 24 oktober 2008

Nej den här gången blir det inte rundresa i Afrika, volontär i USA, cykling mot äventyr i slovenien eller rundresa på brittiska öarna. Mycket velande fram och tillbaka har fått oss (mig och Stina) att komma fram till (hoppas) att de optimala resmålen för oss nu är Madrid och Lissabon! Det andra får vi ta en annan dag. jaja vi flyger iaf till madrid, tar oss troligen med tåg till lissabon varifrån vi flyger hem. hoppas på massa sol och nya intryck!

Europa med tåg

Europa med tåg

29 april 2007 - 26 maj 2007

Så bär det av mot Barcelona där jag, Karin, Emma och Ida ska starta vår tågluff genom Europa. Mottot är att ta dagen som den kommer så någon resplan kan vi tyvärr inte presentera än. Vi får se vart vi kommer helt enkelt. Hoppas iaf på en rolig och interessant resa med massa nya intryck o människor! Se även SKED (min, Emma, Ida och karins gemensama resedagbok), blev lite lite skrivet om slutet på resan här..)

Kapstaden

Kapstaden

23 februari 2007 - 22 april 2007

Så var det äntligen dags för även mig att lämna Norrtälje till förmån för övriga världen. Första resan bär av mot Kapstaden i Sydafrika där jag ska gå på en språkskola och läsa engelska. Trots alla ändrade planer är man i alla fall påväg nu:) Kommer sakna er allesammans jättemycket!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikaela uppdaterar sin resa