Nica

Vi passade på att dyka ytterligare fyra dyk innan vi lämnade Utila för denna gång. Dykcentret vi dök med var rätt awesome och vi hann träffa en hel del roliga människor (bland annat en dansk herre på runt 50 år som skulle spendera de kommande två åren på resande fot, bland annat skulle

Mot Honduras
torsdag 2 november 2017 - Caye Caulker, Belize

Vi har haft några riktigt bra dagar här ute på Caye Culker men nu är det över för denna gång. Imorgon drar vi vidare mot Belize City och dan därpå tar vi förhoppningsvis färjan till Puerto Cortes i Honduras. Jag skriver förhoppningsvis för vi vet inte om det fortfarande går någon

Dykkultur
tisdag 7 november 2017 - Utila, Bahíaöarna, Honduras

Hola!Vi har tagit oss in i Honduras och är återigen i ett spansktalande land även om det inte märks här på Utila, en ö i ögruppen Bahíaöarna där engelskan härskar. Här på ön råder dykkultur det vill säga det turisterna kommer hit för är framförallt dykning och till viss del

Hasta luego Mexico
lördag 28 oktober 2017 - Caye Caulker, Belize

Då var vi klara med Mexiko för denna gång. Cancun bjöd på galet bra boende, en tropisk storm som just missade oss och en kritvit strandremsa med ljuvligt turkost vatten. När det kommer till stränder, sol och bad helt enkelt, står sig Cancun väldans bra. Staden ska också ha ett bra

Pyramidklättring

Idag gick vi upp tidigt (vaknade redan kl 08!! 😨) för att hinna till Teotihuacán i tid. Teotihuacán var en stor stad omkring 200-750 före Kristus som så småningom övergavs eller vars befolkning utplånades, forskarna vet inte riktigt vad som hände. På den tiden då det begav sig var

¡Vamos!
lördag 30 september 2017 - Mexico City, Mexiko

Efter några lugna harmoniska dagar, fyllda med god mat och kaffehäng, i Lima har vi begett oss till Mexico City. Näst sista dagen i Lima sprang vi förresten på ett holländskt par som vi snackade en hel del med under utflykten i den bolivianska saltöknen. Att jordklotet inte är så stort

Inkaleden
onsdag 27 september 2017 - Lima, Callao, Lima, Peru

Vi tog oss från La Paz till Cusco via Copacabana och Puno. Bussbolaget vi använde oss av var Bolivia Hop som har en turistservice där de hjälper till vid gränskontrollen samt ordnar med utflykter på de olika resmålen. I Copacabana hade vi tex bokat en båttur ut till solens ö "Isla del sol"

3 dagar/2 nätter genom öknen
torsdag 14 september 2017 - La Paz, Bolivia

I San Pedro bokade vi en klassisk 3d/2n tour till Uyuni, en sån där måstegrej att göra i det här området. Lördag morgon vid 07:30 blev vi därför upplockad av Salar Andino tours som körde oss i minivan till den bolivianska gränsen. Att vi egentligen bokat resan med ett helt annat bolag

It's been a while...
måndag 4 september 2017 - San Pedro de Atacama, Región de Antofagasta, Chile

Vi har varit hemskt dåliga på att uppdatera här och anledningen till det är att vi båda varit däckade i förkylning. Det har inte funnits så hemskt mycket att skriva hem om helt enkelt men här kommer i alla fall en sammanfattning av det vi ändå hunnit med senaste två veckorna:Senaste​

Rainy days
fredag 18 augusti 2017 - Paraty, Brasilien

Nu är vår tid på paradisön Ilha Grande över och vi har förflyttat oss till den pittoreska staden Paraty. Innan vi båtade iväg från ön hann vi med att besöka ett läckert vattenfall, se ruiner från Ilha Grandes mörka historia och slå ihjäl en hel del tid på vårat favoritfik Ateliê

The here we go again TOUR

7 april 2014 - 7 maj 2014

Marmaris

Marmaris

12 maj 2005 - 19 maj 2005

Jag tog en sista minuten och mötte upp med övriga familjen i Turkiet!

30-årsresan

London med morsan och Fred

Kreta

Kreta

15 juni 1997 - 21 juni 1997

Ingen aning om datumen stämmmer. Första gången utomlands.

London med fritidsgården

London med fritidsgården

10 maj 1999 - 15 maj 1999

Kikade Arsenal - Aston Villa.

Bulgarien med innebandygänget

Bulgarien med innebandygänget

7 juli 2000 - 14 juli 2000

Tror de var år 2000.

London Glasgow

London Glasgow

9 juni 2009 - 22 juni 2009

Pete fyllde 30. London får en 9,5:a och Glasgow en stark 7:a.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikael uppdaterar sin resa