Mimmi och Musse är ett par som gillar att resa. Med oss har vi våra två söner Piff född -94 och Puff född -97. Disneyfamiljen älskar sol, bad, historia, kortspel, god mat och nätverka.
hemstad Växjö, Kronobergs län, Sverige
Senast aktiv - från Mabul Island, Sabah, Malaysia
Bussresan till Sandakan
onsdag 1 augusti 2018 - Semporna, Sabah, Malaysia

Som ni alla förstår så blev det inte många timmar sömn i natt efter gårdagens traumatiska upplevelse. Vi läste på nätet att det är ca 2000 personer som är utan hem. Det spekuleras även om att det är en anlagd brand eftersom att det har skett mer än 5 stycken det senaste halvåret just

Stor brand i Semporna
tisdag 31 juli 2018 - Semporna, Sabah, Malaysia

(Mimmi vid pennan)Vi anländer igen till Semporna efter att vi har lämnat Mabul Island. Vi måste sova minst en natt här innan vi fortsätter vår resa. Anledningen är att man inte får flyga på minst 24 timmar efter sista dyket. Vi hade bestämt från början att vi skulle sova två nätter i

Slutplädering av 4 dagar på Mabul
lördag 28 juli 2018 -

EftermiddagsdyketEfter lunchen skulle vi ut och dyka igen. Eller rättare sagt Musse och den danska tjejen skulle ut på sitt andra dyk. Mimmis instruktör skulle ha ett uppdyk med en annan tjej. Så eftersom Mimmi inte hade samma kunskap som de övriga två, kunde hon inte följa med ut på dyk

Resan till Mabul Island och första dyket
fredag 27 juli 2018 -

Vi fick leta upp ett ställe som kunde servera frukost kl 6.30. För det fanns ingen matsal på hotellet City Inn. Detta hotell var det enda i Semporna som var ledigt när Dykcentret Big John skulle boka till oss. Det är högsäsong här under juni, juli och augusti så se till att boka i tid.Vi

Flygresorna
torsdag 26 juli 2018 -

Flyg till DohaDet skulle ha blivit en mellanlandning på tre timmar men slutade med sju. Vad kan man då säga om fygplatsen? Det är oerhört rent och all personal är mycket serviceminded, men allt är dyrt här, som det är på flygplatser välden över kan jag tro.Det finns gott om lekplatser

Bilder inlagda
måndag 3 augusti 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Nu har vi lagt in bilderna från Londonsresan.

London dag 4
lördag 25 juli 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

Halleluja, prisad vare…… i alla fall vi tackar de högre makterna för ett fantastiskt väder idag!! Mimmi och Musse fick lotten att ta sig iväg för att köp frukost. Det finns en helt duglig frukost här vandrarhemmet men ombyte förnöjer. I vår familj är det Mimmi som står för

London dag 3
fredag 24 juli 2015 - London, England, Storbritannien

I dag har det regnat konstant eller rättare sagt det är någon jäkel som har hällt en hel massiv sjö ner över oss. Så då gäller det att vara flexibel och göra saker inomhus istället. Vi landade i Natural History Museum där vi förlorade oss bort i tiden i några timmar. Där finns

London dag 2
torsdag 23 juli 2015 - London, England, Storbritannien

Vi har hamnat på ett urhäftigt boende, Generator hostel. Miljön är både trendig, häftig och mysig. Det är som ett vandrarhem med allt från fyra upp till 10 pers i ett rum, vi valde ett fyrbäddsrum. (bilder kommer) Det är som en hel liten stad under marken. Dagen har vi tillbringat på

London dag 1
onsdag 22 juli 2015 - Växjö, Kronobergs län, Sverige

3½ dag har vi på oss att insupa Londons puls. Inte är det lång tid vi har på oss men med ett bra schema som är uppdelat på timmar och dagar så ska vi nog hinna med det mesta. Den här gången läggs inga bilder upp innan vi kommer hem. Vi har erfarenhet av att det strular för mycket här

Borneo med Mimmi & Musse

Borneo med Mimmi & Musse

25 juli 2018 - 16 augusti 2018

Ett äventyr som kommer ta oss genom regnskogar och djupa vatten. We will be prepared!

London på 3½ dag

London på 3½ dag

22 juli 2015 - 26 juli 2015

Vet inte hur mycket vi kommer hinna trycka in på dessa dagar, men vi försöker väl med det viktigaste =)

Spanien nästa

Spanien nästa

29 juli 2014 - 11 augusti 2014

Tapas, cerveza och paella är de ord som vi kan förutom si, contra och gracias. Ska bli kul och se hur långt vi kommer på det.

Thailand

Thailand

17 juli 2013 - 7 augusti 2013

Frågan vi har fått höra många gånger är: Thailand, kan man åka dit mitt i sommaren? Så det blir vårt uppdrag att ta reda på, går det att åka till Thailand mitt i sommaren? Eller kommer vi vara moll allena? Vi tar reda på det och ger en rapport med jämna mellanrum till er.

Rena rama grekiskan...

Rena rama grekiskan...

9 augusti 2012 - 16 augusti 2012

Grekland nästa! Vi ska leva i en vecka med gammal historia, sol och bad. Vi kommer göra vårt bästa för att överleva detta. =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ina uppdaterar sin resa