Aktivetsvecka: forsränning, surf och dyk … och så en polisfärd
måndag 25 januari 2010 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej kamrater Igår blev jag upplockad av två poliser när jag var lite halvt vilse med min trolley och två ryggsäckar och en alldeles för stor handväska, ute på motorvägen (?) mellan inrikes och utrikes terminalen på Brisbane airport. Var på väg att lämpa av lite bagage i ett skåp

Uppfor soliga guldkusten... med spindlar och antibiotika
fredag 15 januari 2010 - Coffs Harbour, New South Wales, Australien

Howdi! Efter vad som känns en evighet av halsont och feber känner jag mig äntligen mycket bättre. Jippi ja ja! Fick utskrivet antibiotika i tisdags av farbror doktorn och de verkar göra susen. Jag sa hej så länge till kära familjen och älskvärda mannen i söndags i Sydney. Meden de

Natur och mer natur
tisdag 29 december 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Goddagens allihopa! Vilken lyxcamping vi har hamnat på! Höga berg och snötoppar, el till husbilen och varma, helt ok fräscha duschar. Orten heter Makarora och ligger in the middle of nowhere på väg mot Wanaka och Queenstown. Den senaste veckan har varit fylld av äventyr och här kommer en

uppdatering i bildform
söndag 22 november 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Hej Förra inlägget blev aningens långt och det skulle det här också bli eftersom det har hänt en del de senaste veckorna. Lägger upp lite bilder istället för att tjöta. En lite knasig anekdot innan jag säger hej då. Vi skulle lyxa till det och äta lite fint uppe i skytower för

Guy Fawkes night, motorcross och drottningtal
torsdag 5 november 2009 - Auckland, Nya Zeeland

Vänner, nu är det äntligen dags för fler rafflande (?) nyheter från oss här borta i Auckland. Kiwisarna ”firar” Guy Fawkes night ikväll och det smäller konstant. Hade varken hört talas om den här Guy eller gunpowder plot innan så det här var nåt nytt. Känns ungefär som Malmö

Tempel och turande
fredag 23 oktober 2009 - Tauranga, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Hej hej. Sara här. Numera aka 1e väskbarare och tour guide, ha ha. Kom fram till ett halvkyligt men vårigt Auckland igår och är nu på resande fot igen. Tillbringar långhelgen hos våra vänner från Jamaica som numera bor i Tauranga, som ligger ca 3 h från Auckland. Jag fick tillgång

Dans dans dans och skivor
fredag 1 februari 2008 - Kingston, St. Andrew Parish, Jamaica

Sa har kommer resans sista inlagg. Inte helt osorgligt! Forra helgen var helt fantastisk med Brian och pojkarna pa besok. Vattenavbrott pa 30 h som resulterade i onedspolad barn-"dodo" i toan, uschameja, var ett mindre lyckat inslag dock. Vi red ut pa tur, at massa god mat och hangde pa var

2256 meter over havet
torsdag 24 januari 2008 - Ocho Rios, Saint Ann Parish, Jamaica

Tjena! Sara har. Jag som annars brukar terrorisera mina nara och kara med dahboksinlagg har legat pa latsidan den har resan. Kanns dumt att sitta pa airconditionerade hak nar man kan vara ute och ha det gott liksom :) Tanke att jag skulle beratta om vad for underbarheter och aventyr vi har

Tv-kändis
söndag 18 mars 2007 - Val Thorens, Auvergne-Rhône-Alpes, Frankrike

Hallå alla! Nu är det snart dags för hemfärd och detta blir sista inlägget. Jag har hunnit varit superförkyld å blivit rödvitfnasig under nosen. Känns därför himla bra att flera uttryckt att jag ser lite hot ut på korten, även i underställ - tack för den Sofia! Eller var det kanske

Sol och brända läppar

Tjena igen! Allt ær bara fint hær. Sol fyra dar i rad och lite brun kommer jag nog bli ændå. Två dm snø, mjuk som dun, før ett par dar sen, herlisch. Jag har lagt ut lite fler bilder och fler kommer! I morrn blir det lite åkning utanfør pisten Kram på er!

Nya Zeeland - studier, jobb och pure pleasure

Nya Zeeland - studier, jobb och pure pleasure

15 oktober 2009 - 27 januari 2010

Plugg (aka jobb) och turande i Hong Kong, Nya Zeeland och Australien.

JAMMI

JAMMI

1 januari 2008 - 2 februari 2008

Ett gött gäng ett hus en ö

Skidåkning och lite mys i Val Thorens

Skidåkning och lite mys i Val Thorens

1 mars 2007 - 19 mars 2007

Efter alldeles för många skidfria gröna skånevintrar sätter jag på mig pjuckorna och drar till les Alpes ett par veckor. Härligt ska det bli och lite halvläskigt. Roligt att träffa jänta också...

Vintersemester i Centralamerika

Vintersemester i Centralamerika

25 mars 2006 - 17 april 2006

Det ska bli jätteskönt, verkligen, att komma bort från grådassiga Svedala ett par veckor! Vi som åker är Moar, Lady S aka Hariette och syster Kaamilainen. Vi planerar att tillbringa de tre vinteresemsterveckorna i Costa Ricas vackra natur, hänga ett tag i Nicaragua, dansa och få lite sol på oss. Resten får vi se...

C-uppsatsplugg, sol, musik & karate på Jamaica

C-uppsatsplugg, sol, musik & karate på Jamaica

25 september 2004 - 15 januari 2005

Den 25 september 2004 börjar min 3,5 månaders kombinerade c-uppsats och nöjesresa till Jamaica (det som från början skulle vara 10 veckor)! Jag startar med fem dagar i New York City, där ska jag hälsa på ett par vänner, ta det lugnt och kulturhänga. Jag åker sedan vidare till Kingston där jag troligtvis ska bo större delen av tiden (det är där universitetet och min handledare finns). Jag ska försöka se så mycket som möjligt av ön och när min vän Hanna P kommer över i november ska vi bada lite, se krockodiler och resa omkring en del på landsbygden. Jag kommer avsluta resan med att bo i Ocho Rios eftersom jag ska studera turismorienterad prostitution. Det här kommer bli skitkul!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sh uppdaterar sin resa