Hemresa
fredag 24 februari 2017 - Ulaanbaatar, Mongoliet

Då sitter vi nu hela familjen på flyget i luften i norra Kina. Flyger sedan över mongoliet (ulaanbaatar) och stora delar av Ryssland. Planet lyfte i tid så vi ska landa på Arlanda omkring kl 14, svensk tid. Klockan är kring 12 HK-tid så vi har precis blivit serverade lunch. Morgonen gick

Sista dagen
torsdag 23 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

Då var det sista dagen i Kong Kong.I tisdags tog vi det mest lugnt, vara skönt att få sova lite på morgonen efter våra sena ankomst. Elin och Victor var i skolan under dagen. Vi var på "klubben" och spelade lite tennis, badade bubbelpool och åt lunch. Efter det gick vi till "Discovery Bay

Lång dag...
måndag 20 februari 2017 - Hongkong, Hongkong

På startbanan stod vi...men åkte tillbaka till vår gate. Tekniska problem hette det, fick byta plan. Missade sedan vårt byte men bokades om. Mer info kommer men vi har nu landat i Hong Kong o det känns lite som hemma efter den här långa dagen. 9 timmar försenade.  Hörs snart igen! Kramar

Nu lämnar vi värmen...
måndag 20 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!Nu kom dagen då vi ska lämna vietnam och åter ta oss till kusinerna i Hong Kong. Vistelsen i vietnam har varit härlig. Vi har inte sett överdrivet mycket av landet utan prioriterat sola, bada och leka. Alla har varit väldigt hjälpsamma och vänliga. Alla inom restaurangen har

Smurf eller avatar?
torsdag 16 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi hade hoppats på att det skulle funnits en supermarket i närheten av hotellet men det fanns det inte. Så nu när vi var i behov av blöjor var det bara att ge oss in till stan, Duong Dong. Hotellet har shuttle till stan på bestämda tider med en bestämd hållplats ungefär i mitten av den

Äntligen!
onsdag 15 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

I måndags kom en ny omgång med svenska gäster. På frukosten såg vi så en liten tjej med långt blont hår! Å en lekkompis tänkte vi. Minna springer ut till Bamse som befinner sig i foajén. Då hör vi flickans mamma: titta där är en tjej (minna)! Hon ser ut o vara i din ålder, henne kan

Bilder forts.
tisdag 14 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Uppladdning av bilder har gått sådär...provar en ny variant.

Bilder
tisdag 14 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Bilder till föregående inlägg. Del 1

3 dagar
måndag 13 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!Ser att vissa ord inte riktigt blir som planerat...vi har inte varit på någon niger market o inte heller åkt golfbollar! Satt o skrev en lång roman igår om våra 2 senaste dagarna, lagom till att det skulle publiceras på hemsidan raderades allt. Blev lite småsur, la telefonen

Halvtid!
fredag 10 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej allesammans!Sammanfattar idag de 2 senaste dagarna. Igår gick vi lite mer "local", dagen spenderades på förmiddagen vid poolen. Efter inte så lång stund lekte barnen med en vietnamesisk släkt/familj, med såväl stora som små barn. De som alla andra här är väldigt förtjusta i

Familjeresa till Sydostasien

Familjeresa till Sydostasien

27 januari 2017 - 24 februari 2017

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Famijen uppdaterar sin resa