2 vattendjur!
onsdag 8 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Idag spenderade vid en del tid vid stranden. Minna som sjöjungfru och Arvid som sandmonster. Efter varit blöt la han hela ansiktet i sanden... Havsvattnet är varmt, tyvärr lite grumligt o en del skräp precis nere vid vårt hotell. Flera på hotellet rekommenderar en närliggande strand så det

Resdag, mot vietnam!
måndag 6 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Klockan ringde 04:45, bussen gick 05:30, morgonen gick smidigt och vi var o god tid till första planet...Den första flygningen mellan hong kong och Saigon (Ho Chi Minh city)var inget roligt...det var dåliga förhållanden att flyga i pga turbulens. De kunde inte servera te/kaffe under

"Heja Bamse..."
tisdag 7 februari 2017 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Första morgonen på Phu Quoc. Alltid lika spännande att se hotellfrukosten. Det fanns inte överdrivet mycket glutenfritt med de hade "fluten free"...ett gult bröd som man lätt kunde ha ihjäl någon med så det tilltalade inte lilla fröken speciellt. Men lite förberedda var vi, hade via

Födelsedag!
söndag 5 februari 2017 - Hongkong

Söndag, vila, slappa inte göra så mkt, o lite otur. Dagen har spenderats "hemma", varit på ett par promenader, lekt på lekplatsen, matat fiskar och sköldpaddor. Minna sprungit fort och ramlat, skapat armbågen. Carolina fumlat med sin mobil o spräckt skärmen. Kvällen har till mesta del,

Peak Performance
lördag 4 februari 2017 - Hongkong

Idag sken solen när vi vaknade o det var blått! Väderprognosen hade sagt mulet hela dagen, så vi bestämde först på morgonen att vi skulle  spendera så mycket tid som möjligt ute. Det var åter dags för att ge oss ut på hike. Träningskläder på och packade ryggsäckar gav vi oss ut på

Shopping
fredag 3 februari 2017 - Hongkong

Idag bröt vi morgonmönstret, Arvid väckte oss vid 06:30. Magnus som hade gjort Hong Kongs gator osäkra under kvällen innan fick sovmorgon. Resten av barnen kom upp även de tidigt så vi började morgonen med att titta på Sune, efter en stund sa Arvid ifrån så vi fick byta till något med

Det sköna gröna
torsdag 2 februari 2017 - Hongkong

Idag skulle städerskan komma på förmiddagen så idag ställde vi klockan på 8, väcktes dock av Arvid innan den ringde. I vanlig ordning diskuterades dagens planering av aktiviteter vid frukostbordet. Valet föll på Hong Kongs botaniska och zoologiska trägård. Så med båt o till fots tog vi

Rosa delfiner byttes mot höga höjder!
onsdag 1 februari 2017 - Hongkong

Dagens plan var att via Tung Chung ta oss med buss till Tai po. Vilket är en väldigt gammal kinesisk fiskeby på pålar. Därifrån kan man ta en båt ut i havet och se rosa delfiner. När vi kom fram till Tung Chung insåg vi att det nog inte skulle bli någon utflykt. Det var den längsta

Marknadsdag
tisdag 31 januari 2017 - Hongkong

Hej allesammans!Idag har vi i familjen Moberg-Madsen haft lunchdate med en kinesisk kvinna som Magnus träffade i ett jobbsammanhang för 13 år sedan...hon heter Cynthia o kan allt om asiatiska blixtlås. Hon skickade en nalle till minna när hon föddes så vi tyckte det skulle vara kul att möta

Run to the hills...
måndag 30 januari 2017 - Hongkong

Hej allesammans!Familjen Moberg-Madsen tog även idag lite sovmorgon, 09:30 fick Eric väcka oss o meddela att frukosten var klar. Minna hade dock varit uppe o kräkts under natten men mådde bättre på morgonen. Inge problem heller under dagen, så det var bara något hon fått i sig. Arvid

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Famijen uppdaterar sin resa