Hej! Min resa börjar 10 januari 2011 i Thailand med min kompis. Hon flyger hem till Sverige 8 februari medan jag fortsätter mot Kambodja, Vietnam, Laos, Malaysia, Fillipinerna & Indonesien. Resans tid är obestämd, allt från 4 månader och uppåt. Der beror på hur allt går vägen. Hör av er om ni är intresserade av att göra denna resa, eller delar av den, tillsammans med mig :)
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Hej fran Australien
onsdag 25 maj 2011 - Perth, Perth, Western Australia, Australien

Landade i Australien tidigt den 22 maj. Blev upplockad av Pierre som korde oss till hans systers och hennes pojkvans hus. Dar bodde vi i 2 natter och fixade klart resten av bilen som Pierre och dem inte gjort klart. Vi har tagit bort satena dar bak och byggt en stor sang. Franska och

Stranden, paradis och massa filipinos/ filipinas!!!
tisdag 17 maj 2011 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Nu har vi spenderat dagarna pa stranden, sett till att fa bra med farg och njutit av hettan. Vattnet ar dock svalkande och skont, till skillnad fran de andra stallena vi varit pa. Det ar underbart att bara slappa och fa lasa bocker. Vi har hittat ett bra och billigt boende, maten ar inte heller

Visa krangel!
onsdag 11 maj 2011 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Planerna har andrats pga. mitt Working Holiday Visa sokande. Kranglat och tidspressen har satt in. Men nu, efter krangel, dyra flyg och omvagar har vi tagot oss till Manila, jag har gjort nagon form av X-Ray, lung rontgen. Det ska inte ta sa lang tid och det bor vara klart i tid. Mitt flyg gar som

Filippinerna- problem med flyg och en himla massa stress
fredag 6 maj 2011 - Carmen, Centrala Visayas, Filippinerna

Halla igen! Jag och Agnes hade ett par harda dagar dar lite blev som vi tankt oss. Kom fram till K.Ls flygplats pa eftermiddagen, spenderade hela kvallen och halva natten med att lasa bok, prata lite med vaktaren och ata mat. Det vi inte visste var att det I K.L finns tva olika flygplatser, Air

Filippinerna- problem med flyg och en himla massa stress
fredag 6 maj 2011 - Carmen, Centrala Visayas, Filippinerna

Nya planer, nya mal.
fredag 29 april 2011 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vadret har varit valdigt bra, lite for varmt bara. Men nu har det oast ner regnt under gardagens slut och idag formiddag. Skont! Har knappt kunnat sova... Imorn drar vi oss mot flygplatsen har i Langkawi, ser fram emot en lang och seg resa mot Filippinerna. Eller? Har aven bokat en biljett till

Perhentian Islands och Langkaw
tisdag 26 april 2011 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej igen! Nu var det ett tag sedan jag hade tid att uppdatera. Det har hant myckt saker senaste 13 dagarna. Dar hemma har ni haft pask och langledigt, valdigt skont anar jag. Vet ju sjalv hur skont det ar att vara ledig lange. UNDERBART. Kanske nagra paskagg? Jag har inte fatt ett enda. Inte

Mot Perhentian islands.
lördag 16 april 2011 - Kuala Besut, Terengganu, Malaysia

Ledsen, har inte tid att uppdatera.. Ska ivag mot ostra sidan av Malaysia. Dyka och hoppas pa sol och bad.. Tror inte jag kommer kunna uppdatera dar heller. Dyrt med Internet dar.. Lite regnigt men valdigt varmt. Jag, Agnes och Pierre har det bra. Har shoppat, gatt pa bio idag (RIO- den var hur

Kuala Lumpur, paradis

Halla, halla! Har kommer en rapport fran ett nytt land, ny kultur och nya mojligheter. Jag faktiskt alskar Kuala Lumpur. Trevligt folk, kanns sakert att ga pa gatan, massvis med shoppingcenter och marknader, nys kultur: muslimsk och hinduisk, dock valdigt ovant. Flygningen fran Saigon tog ca 2

Ranad, Cu Chi och Mekong!
lördag 9 april 2011 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Det har hant en hel del sedan vi kom till Saigon, Vietnams storsta stad. Vi lamnade Mui Ne natten till den 6e april. 5 timmar sleepingbus och anlande 06.00 morgonen den 7e. Hittade ett hotell med helt okej rum, 5.5 USD var per natt. Vi har mest gatt omkring och utforskat staden, bl.a. ett stort

Sydostasien

Sydostasien

10 januari 2011 - 10 juni 2011

10januari- 8 februari befinner jag mig i Thailand med Sandra. Sandra åker hem 8 februari och jag fortsätter, inte helt spikat men Kambodja, Vietnam, Laos, Malaysia, Fillipinerna och Indonesien är mitt mål. Målen kan ändras och planerna vridas. Nu vänatas bara upplevelser och att utforska världen.

London trip

London trip

5 maj 2010 - 9 maj 2010

London Eye, Dubbeldäckare,Primark och Madame Tussoue

Mallorca med familjen.

Mallorca med familjen.

8 augusti 2000 - 15 augusti 2000

En vecka med familjen. Verkligen sol och badväder. Var i drakgrottorna. Häftigt.

22 december 2009 - 29 december 2009

Slappanade av på Las Americas en vecka.

26 december 2005 - 3 januari 2006

En vecka som var rätt tråkig; magsjuka, lite folk, ingen uppvärmd pool etc.

Australien med familjen.

Australien med familjen.

17 december 2007 - 11 januari 2008

Var i Australien i 1 månad me dmin familj. Bodde hos min morbror och hans fru i Adelaide. Besökte [i]Kangaroo [/i][i]Island [/i]och [i]Carrikalinga[/i].

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa