Jaipur & Agra
onsdag 17 januari 2018 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Jaipur & Agra!Långa bilresor blir det. Varje bilresa Delhi - Jaipur - Agra tar mellan 4 och 5 timmar och utsikten blir till slut lite enahanda. Det mest spännande är väl all kor och getter som helt plötsligt bara står där. Vägarna är förhållandevis riktigt fina. Grundregeln i

Rundresans start.
söndag 14 januari 2018 - New Delhi, Delhi, Indien

New Delhi!Som vanligt efter flygresor genom tidszoner så är vi lite trötta, men det är då man ska ta tjuren vid hornen.Lite annorlunda upplägg på den här rundresans. Vi har en chaufför som ska följa med oss ända till Agra men det hoppar in nya guider i varje stad.A-L har en hosta som

Äntligen på väg.
fredag 12 januari 2018 - Helsingfors, Nyland, Finland

Testar ett första inlägg på denna tripp.igår var det Dan före Dan. Lilla Charlie var förbi med en pannagos (Hur ska man klara sig utan honom?), Frank skypade med oss och Gospropp och Harry kramades om. (Kommer att sakna dom alla) Klippte mig (Tack Ingrid), Och vi packade det sista.Just nu

Snorkeltur bl.a.
tisdag 11 februari 2014 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Här på Koh Lipe har dagarna sin gång. Man vaknar när man känner för det och sedan är det bara att ta dagen som den kommer. Vi har som rutin att nå upp till 10000 steg på mobilräknaren och för det mesta når vi målet med råge. Vår beach (Pattaya) är den mest hektiska, här anländer

Koh Lipe!
fredag 7 februari 2014 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Resans sista mål är nått och vi är till slut tillbaka i Thailand. Senast vi var här var 2006. Thailand är nog fortfarande det mest lättsamma land att vara i som turist. Blir man sugen på att se en film så går man helt enkelt på en bar som serverar mat och eller dryck under filmens gång.

Cenang beach!
tisdag 4 februari 2014 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Det händer inte så speciellt mycket. Kinesiska nyåret är nu färdigfirat här på Langkawi, men jag vet inte hur det är på andra håll här i Malaysia. Kineserna verkar vara lite som Japaner, helt plötsligt invaderar dom stranden. Lever om och tar kort på varandra och hejar knappt på

Nya bekantskaper!
söndag 2 februari 2014 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Jag är ju ute och hänger på diverse forum så också på reseforum, för att bilda mig en uppfattning om de resmål vi planerar att besöka. Ett av de forum jag tidigare var väldigt frekvent gäst på heter Reseguiden och det känner nog de flesta igen. När jag var där som mest så fick jag

Langkawi
torsdag 30 januari 2014 - Pinang, Malaysia

Langkawi! Nu är vi framme vid ett riktigt fint turistparadis. Båtfärden hit från Penang tog 2,5 timmar och ändå känns det som om vi kommit till ett annat land. Vi bor på Sunset beach resort som ligger helt perfekt till på den långa sandstranden. Langkawi är ett skattefritt paradis för

Sista dagen på Penang.
tisdag 28 januari 2014 - Pinang, Malaysia

Vi plöjer böcker, steker oss, äter gott och har det allmänt bra. Nu har vi utforskat Penang lite bättre och kan utan att tveka säga att vi valde fel strand. Vår duger här i Tanjung Bunga men den är långtifrån lika fin som den i Batu Ferringi. Men bad i havet sker för det mesta inom

Penang!
lördag 25 januari 2014 - Pinang, Malaysia

Livet lunkar på här på Penang. Vi lapar så mycket sol som våra vikingaskinn tillåter och tar en del långpromenader i hettan. Man börjar så sakta inse att Malaysia är ett riktigt mysigt land att vara i. Alla är egentligen riktigt vänliga och ser man något blekansikte så blir det alltid

Indien 2018

Indien 2018

12 januari 2018 - 12 februari 2018

Rundresa i den s.k gyllene triangeln samt till Varanasi. Vi avslutar resan med några slapparveckor i Goa.

Malaysia 2014

Malaysia 2014

17 januari 2014 - 14 februari 2014

Rundresa Singapore-Kula Lumpur-Penang-Langkawi-Koh Lipe sedan hem.

Indien för första gången.

Indien för första gången.

3 december 2010 - 4 januari 2011

Vi chansar inte för mycket utan planerar för att vara i Kerala nästan hela tiden. En resa med alla barn, barnbarn då får det bli Indien light.

Filippinerna 2008

Filippinerna 2008

6 november 2008 - 30 november 2008

London-Hongkong-Cebu-Siquijor-Panglao-Bantayan-Malapasqua. Så ser planerna ut för resan men vad som verkligen händer får resedagboken tala om.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tommy uppdaterar sin resa