Resan börjar
lördag 7 februari 2015 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det dags. Gizma är in checkad på hundhotellet och vi in checkade online på flyget till Bangkok.Aeroflot ska förhoppningsvis ta oss dit på 14 tim inklusive 3 tim i Moskva.

Slutet på semestern närmar sig.
söndag 9 mars 2014 - Bangkok, Thailand

Nu är det snart slut på den här semestern och i morgon börjar hemresan. Käns lite tråkigt att behöva lämna sol och värme men det ska bli skönt att komma hem nu efter 5 veckor. Här i Bangkok är det varm trångt och full fart överallt. I dag har vi varit och shoppat lite på

Ho Cih Minh city
fredag 7 mars 2014 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Dagen har vi ägnat åt att se oss omkring, vi har säkert gått en mil och fötterna är ganska trötta nu. Eftersom vi har besökt många av de turistatraktioner man bör se tidigare vi varit här så bestämde vi oss för att vidga vyerna med att besöka Ho Chi Minhs Chinatown. Det visade sig

Vidare mot Saigon.
torsdag 6 mars 2014 - Da Nang, Vietnam

Nu lämnar vi Danang och det sista doppet i havet är avklarat för denna resa, nu återstår bara två storstäder innan vi åker hemåt Sverige. Har varit ganska lugna dagar här med sol bad och bokläsning på denna fantastiska strand. Som jag skrev förut så känns staden Danang inte så

Danang
tisdag 4 mars 2014 - Da Nang, Vietnam

Danang där vi nu befinner oss är en stor stad, Vietnams 4:de största tror jag. Här är inte alls så stökigt som i Hanoi och det känns som en modern storstad och tyvärr utan den charm Hanoi har. Här är fantastiskt fina långa stränder, hotellen ligger på andra sidan en stor väg som

Nattbuss til Hue
fredag 28 februari 2014 - Huê, Thua Thien-Hué, Vietnam

Nu har vi förflyttat oss ca 65 mil söderut i Vietnam med en skumpig sovbuss. Kändes bitvis som vi åkt i en torktumlare. Vägarna är inte så bra här i landet heller och man kan ju bara tänka sig hur det skulle ha varit att åka sovbuss i Burma där vägarna var mycket mycket sämre. Tur vi

Hanoi
torsdag 27 februari 2014 - Hanoi, Vietnam

Nu hoppas jag på en säkrare uppkoppling, är lite si o så även här i Hanoi där vi befinner oss nu sedan några dagar. Vi har hunnit med ett par dagar i Halong bay. Mycket vackert och väl värt ett besök men kanske inte lika fantastisk som vi hade förestält oss. Vi hade tur med

Mot Vietnam.
torsdag 27 februari 2014 - Rangoon, Myanmar (a)

Sitter nu och väntar på flyget om ska ta oss vidare mot Vietnam. Det blir en inrikesresa först till Yangon där vi får vänta under dagen för att flyg vidare till Bangkok i kväll. Flygplatsen här är väligt liten, nog den minsta jag har sett men det byggs för fullt runtomkring och

Ngapalin

Nu har vi varit här i Ngapali några dagar och funnit oss tillrätta. Hotellet Diamond är jättebra, ligger vid en strand som är väldigt lugn och skön, och granne med en liten fiskeby. Liksom på koh Phayam är det inte så mycket folk på stranden och försäljarna inskränker sig till en

Bagan dag 2
tisdag 18 februari 2014 - Old Bagan, Mandalay Region, Myanmar (a)

Här i Bagan finns över 2000 tempelruiner från omkring år 1000, i varierande skick. Man håller på med både utgrävningar och restaureringar på flera ställen men nästan överallt är det helt fritt för oss att gå runt och i vissa fall klättra upp i de trappor som finns för att beskåda

Thailand, Malaysia och åter Thailand

Thailand, Malaysia och åter Thailand

7 februari 2015 - 16 mars 2015

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

Thailand, Myanmar/Burma, Vietnam

3 februari 2014 - 10 mars 2014

Vår resa börjar i Thailand med några dagars sol bad och vila. Därefter väntar en spännande tur till Myanmar/Burma. Vår resa kommer sedan att fortsätta till Vietnam där vi har tänkt ta oss längs kusten från Hanoi ner till Ho Chi Mihn.

Sri Lanka och Malaysia

9 februari 2012 - 12 mars 2012

vietnam

vietnam

28 februari 2011 - 16 mars 2011

Är nu äntligen på väg. Sitter i Amsterdam och väntar på nästa flyg.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Monika uppdaterar sin resa