Sista dagen i Singapore
tisdag 21 maj 2013 - Singapore, Singapore

Sista morgonen och sista frukosten denna semester. Vårt flyg går inte förrän efter midnatt så vi hade en lång dag att fördriva så vi bestämde oss för att åka till Singapore Zoo. Efter frukost checkade vi ut och lämnade in våra resväskor för förvaring och sedan startade vi den

Lekdag
måndag 20 maj 2013 - Singapore, Singapore

Näst sista dagen i Singapore blev en lekdag. Barnen behövde få leka av sig så vi sökte på internet efter lämpliga lekplatser för barn. Vi fick fram några alternative och beslöt efter frukost att åka dit. Det blev en lekpark i ett köpcentrum, inte så stor men fullt tillräcklig för

English: Play day

Today was dedicated for play. The kids needed to go to a play ground and have fun. We checked on the Internet after nearby play grounds and found some alternatives. One of them was inside a shopping mall so we went there. This playground was not big but very appreciated by the kids. They played

Sentosa Island
söndag 19 maj 2013 - Singapore, Singapore

Upp tidigt i morse för att äta frukost. Dagens mål var Sentosa Island. Det hände en konstig sak vid frukost. Helt plötsligt dök det upp ett indiskt par vid vårt bord, kvinnan ställde sig bredvid Nova och mannen sa åt Nova att le medan han tog kort på kvinnan som poserade bredvid Nova. Vi

English: Sentosa Island

We had an early breakfast this morning. A weird thing happened, an Indian couple came up to our table and took picture of Nova, the woman posing beside Nova while the man told her to smile. We were saying that maybe we should charge for every picture they want to take with her. Our target today

English: Slow start in Singapore
lördag 18 maj 2013 - Singapore, Singapore

We had a slow start this morning. I’m really missing the breakfast at Tioman. Breakfast at the hotel is a nightmare compared to the one at Tioman, people without manners, using their elbows grabbing the food. After breakfast we went to Chinatown which is a totally different world from the rest

Lugn dag i Singapore

Det blev sovmorgon idag. Man saknade verkligen frukosten på Tioman. Det ingår frukost i priset men det var en stökig historia. En mängd folk som trängdes och armbågade sig fram så man tappade lusten att äta. Efter frukost tog vi en tur till Chinatown som är som en helt annan värld. Vi

Singapore
fredag 17 maj 2013 - Singapore, Singapore

Det var bara packa och checka ut efter att vi ätit frukost. Shuttlebussen tog oss till flygplatsen 9.30 och på flygplatsen checkade vi in våra väskor och tog oss en glass innan planet skulle gå. Själva flygresan tog bara 40 minuter och strax efter 12 landade vi i Singapore. Efter

English: Singapore

We had an early breakfast and right after it was time to bring our luggage to the lobby and check out. The shuttle bus to the airport left 9:30 am and after checking in our luggage we had time for an ice cream before it was time to board the airplane. The flight to Singapore is just 40 minutes so

Sista dagen på Tioman Island
torsdag 16 maj 2013 - Singapore, Singapore

I morse kom Nova över i pyjamas direkt ned i vår säng. Jessica och Gordon skulle dyka idag med. Vi åt frukost lite senare tillsammans med Sandras familj. Efter frukost gick vi till poolen där vi roade oss med att åka vattenrutschkanan med Frank och Nova. När de tröttnat blev det en liten

Klanen i Asien

Hawaii

13 juni 2007 - 28 juni 2007

Hawaii och Californien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Monica uppdaterar sin resa