Pamplona- Puente la Reina
lördag 23 september 2017 - Puente la Reina, Navarra, Spanien

Åh mina inlägg försvinner när jag ska lägga till bilder. Så jag får lägga till bilder direkt på Fb istället. Idag har vi gått i strålande solsken. 😊Fantastiska vyer och helt underbart. Vi har nu kommit fram till Puente la Reina och fått en säng på albergue Jakue. Sitter med

Regn o åska
fredag 22 september 2017 -

Sovit okej tillsammans med 7 st till.. det var snarkningar och mobilljud hela natten men öronproppar gjorde susen! 😁 Åskan hade dundrat på men jag hörde inget. Sov som en stock. 😊😴Vid 8 drog Eva och jag iväg. Ryggen lite kass men det går. Regnet öste ner och åskan dundrade på.

Pyrenéerna
torsdag 21 september 2017 - Roncesvalles, Navarra, Spanien

Att gå över Pyrenéerna var en tuff utmaning. Orkade inte skriva när jag kom fram till Roncevalles. Det tog 9 timmar att gå. Nästan bara uppför.. Men det var underbart vackert!  Gjorde en rejäl vurpa på berget. Tappade fotfästet och balansen och med den tunga ryggsäcken var olyckan ett

På resande fot.

Efter en något kall och obekväm natt på Köpenhamns flygplats startade jag dagen med en stor kaffe. Att ligga på stolar med ett stort armstöd var 30:e cm, är inte bekvämt. Efter incheckat bagage och taxfree var det äntligen dags att sätta sig på planet och åka till Bryssel. Väl i

Förseningar
måndag 18 september 2017 - Malmö, Skåne län, Sverige

Att åka tåg kräver tålamod! I mängder. Skulle varit framme i Köpenhamn strax efter 20 och har nu kommit till Malmö. 😳😁Vad är oddsen för att en fågel bajsar en i ansiktet när man kliver av tåget i Malmö..? Inte höga.. Men jag fick världens jävla skit i huvudet, glasögonen och

Nu är det dax!
måndag 18 september 2017 - Sävsjö, Jönköpings län, Sverige

Det börjar bra! Försenat tåg till Alvesta..! 😂 Men vad gör väl det. Jag har gott om tid på mig.

En vecka kvar!
måndag 11 september 2017 - Vetlanda, Jönköpings län, Sverige

Om en vecka bär det av till Frankrike och den lilla medeltidsbyn Saint Jean Pied de Port. Där startar min vandring på El Camino mot Santiago de Compostela en 80 mil lång vandring! 😁 För er som vill följa min 35 dagars vandring kan göra det via min resedagbok där jag kommer skriva om

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Monica uppdaterar sin resa