Sista utflykten för den här gången
lördag 2 mars 2019 -

Idag åkte vi cirka en och halv timme nordöst om Siem Reap till det heliga berget Kulen. Första stoppet var vid ett väldigt fint vattenfall. Från vattenfallet och uppströms fanns nästan 1000 år gamla uthuggna mönster i botten av floden som består av sandsten. Tillägnade den hinduiska

Kambodjas största sjö
fredag 1 mars 2019 -

Vi blev hämtade strax efter halvåtta och tillsammans med fyra andra körde vi mot Tonle Sap lake som är Kambodjas största sjö, elva mil lång och åtta mil bred. Innan vi kom dit stannade vi till och gick en runda på en marknad, där de sålde mycket fisk, men även grönsaker, kött, kläder

Angkor
torsdag 28 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Vi blev hämtade klockan åtta för att se tempelområdet Angkor varav Angkor Wat är en del och det största templet.Vi började med att åka och köpa biljetter med vår bild på. Första stoppet i området blev Angkor Thom ett område med flera tempel och en elefantterasse. Det är väldigt

Framme i Siem Reap
onsdag 27 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Framme efter flygning från Yangon via Bangkok till Siem Reap. Det har varit en dag med en del strul. Vi köpte en flaska vin från Myanmar för att kunna bjuda våra medresenärer hemma, men när Jan öppnade ryggsäcken rann det från den. Innan dess på flygplatsen saknades vårt bagage. Varma

Åter i Yangon
tisdag 26 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

Dagen började med en promenad längs stranden och nu är det bevisat att det har funnits sjöjungfruarna. Vi hittade en förstenad på en stor sten.Vi hann också med några timmar på altanen innan vi begav oss till flygplatsen. Det blev en rundtur med flyg Thandwe, Sittwe och sen Yangon. Hade

Slut på strandliv
måndag 25 februari 2019 - Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)

En dag för tidigt får vi lämna Nga Pali eftersom Bangkok airlines ändrat sina flygtiderna, så i morgon bär det av till Yangon.Vi har haft härliga lata dagar här och nu väntar Kambodja på ett besök.

Utflykt
fredag 22 februari 2019 -

Nu har vi varit mer än halva tiden på Nga Pali beach och mest tagit det lugnt på stranden. Häromdagen åkte vi tuktuk en bit söderut. Där var lite mer hotell än här där vi bor.Idag åkte vi med hotellets shuttle till Thandwe, den stora orten cirka en kvarts körning härifrån. Sim

Nga Pali
söndag 17 februari 2019 - Thandwe, Rakhine, Myanmar (a)

Nu är vi inkvarterade på vårt hotel Nga Pali och här ska vi bli nu fram till den 26 februari. Det blir inte så mycket skrivit för nu ska vi mest bara relaxa efter 17 dagars intensivt program och många upplevelser rikare. Burmeserna är ett mycket vänligt och trevligt folk. Vi har blivit

Tillbaka i Yangon
lördag 16 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

I går morse blev vi hämtade klockan åtta för färd mot Golden Rock. En resa som tog nästan åtta timmar inklusive diverse stopp. Det första var på krigskyrkogården i Taukkyan, där 6 374 namngivna soldater från andra världskriget är begravda. I de gravar vid såg låg väldigt unga

Ytterligare en dag i Yangon
torsdag 14 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

Idag fick vi klara oss utan Jan som blev kvar i sängen med magknip. Som tur var kände han sig bättre när vi kom tillbaka vid halv två.Första stoppet idag var vid Kyauk Htat Gyipagoden med en liggande budda som är 66 meter lång. Det fanns också 55 små buddor som var och en visade en av

Burma och Kambodja

12 januari 2012 - 28 januari 2012

Argentina och Uruguay

Argentina och Uruguay

7 november 2010 - 27 november 2010

Tre veckors semester med rundresa i Argentina och sedan en veckas avkoppling i Punta del Este i Uruguay

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Monica uppdaterar sin resa