40-årig forskare som funnit en förälskelse för resor till varma och exotiska resmål.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Askim, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Vi hade i varje fall inte tur med vädret
tisdag 27 juli 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Det är nu ett tag sedan vi skrev något då vi har flängt runt i norra Queensland. Dock har vi fått just nu fått ett lite oväntad stopp söder om Innisfall då vår buss tycks ha havererat. Nåväl, paddlingen ute till Withsunday vara ganska så hyfsad, om man inte tar hänsyn till av vi fick

Ett hundliv?
söndag 18 juli 2010 - Airlie Beach, Queensland, Australien

Vi reser Fraiser Island runt med Cool Dingo, tar sedan en Greyhound norrut och bokar kajaktur i på Stora Barriärrevet med Salty Dog. Mycket hundar har det blivit på sistone, men kanske inte nåt hundliv ändå. I dag har vi mest slappat under palmerna, lyssnat på papegojorna och njutit av

Highway to Surfers Paradise
tisdag 13 juli 2010 - Brisbane, Queensland, Australien

Så har vi ankommit Brisbane, och redan planerat in vårt nästa anhalt Fraser Island. Efter att ha njutit av goda viner ner i Hunter Valley så var det dags att ”hit the road again”, efter en snabb koll på kartan så insåg vi att Brisbane låg lite längre norr ut än vi hade räknat med .

Hitting the road with our spaceship

Så har vi lagt storstadspulsen bakom oss. Efter att ha kvitterat ut vår campingvan ”Spaceship” i Sydney så gav vi oss av väster ut mot Blue Mountains. Resan ut från centrala Sydney gick även den förvånansvärt smidigt.. Faktum var att vi bara behövde följa gatan utanför

Första dagen down under
tisdag 6 juli 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Så var vi ner på plats i Sydney och har till och med hunnit ta oss en titt på Operahuset och strövat runt i lite i staden innan jetlagen tog oss. Men efter en natts sömn så var vi redo för vår första dag i Sydney. Efter en underbar frukost uppe i de äldre delarna av stan, så begav vi

One day in Bangkok
söndag 4 juli 2010 - Bangkok, Thailand

Så var vi på väg... Resan har hittills gått ganska så smärtfritt, även om Jörgens handbagagge har klassats som potentiell bomb på både Gardemoen och Arlanda. (Ett tips är att inte resa med dubbla kamera system, ni kan ju gissa bilden när väskan röntgas med all elektronik). Eftter

Ännu mer dykning
torsdag 19 juli 2007 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Tanken var från början att vi skulle ta ledigt en dag från dykningen och istället ge oss in mot landet for att titta och bada i ett vattenfall. Men då det ända sättet att ta sig dit var med motorcykel på taskiga grusvägar, så blev det till att fortsätt att dyka. Dagen dyk har främst

Dykning!!!
onsdag 18 juli 2007 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Så var andra dagens dykning över. Vi har hitills hunnit med 5 fantastiska dyk. Vi har sett en sköldpadda, flera muränor, skorpion- och stenfisk samt en mängd olika smådjur (Nudibranches). I morgon har vi eventuellet tänkt att försöka hitta några cyklar och ta oss in på huvudön för att

Att gora slut pa reskassan
måndag 16 juli 2007 - Puerto Galera, MIMAROPA, Filippinerna

Ingen av oss hade nog kunnat forutse vilket dyk-mecka Sabang ar innan vi anlände. Dykcentren ligger har vägg i vägg med dykbutiker, barer där dagens dyk diskuteras högljudt. Så av uppenbara orsaker har vi bosatt oss på en dykresort. Utanför vår dörr har vi en övningsbassäng (vilket

Mellanlandning i Manila
måndag 16 juli 2007 - Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Nu ar vi ater i Manila efter var vanda uppe i norr. Brollopet gick bra och alla sa ja och var valdigt lyckliga. Vi har aven hunnit merd en vanda upp till de 2000 ar gamla risterasserna i Baanaue. Som var nominerade till ett av de sju nya underverken. De var riktigt pampigt att se. Annars sa har det

East Coast

4 december 2011 - 5 januari 2012

vingårdar & oliver

vingårdar & oliver

19 juli 2011 - 4 augusti 2011

Rood-trip ner genom Europa till Toscana...

Down under

Sharm 2009

Sharm 2009

5 april 2009 - 12 april 2009

Dykresa

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jörgen uppdaterar sin resa