Bremen
lördag 9 juli 2011 - Bremen, Tyskland

De sista dagarna på resan var vi i Bremen. När vi checkade in så sa de: Jag ser att ni har varit här förut, för ganska exakt ett år sedan, det slog på en vecka. Vi blev visade till vårt rum, det var samma rum som vi hade förra gången! I Bremen har vi en bar- & restaurang-gata som vi

Koblenz
torsdag 7 juli 2011 - Koblenz, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Även i år firade jag min födelsedag i Koblenz! Vi tog en båttur på Rhen. När vi skulle köpa biljetter sa killen: Vi låtsas att ni kommer från blomstershowen! Det pågick en blomstershow i Koblentz och alla som visade upp entrebiljett från den fick ett lägre pris på båtbiljetten. När

Colmar

Gamla delen av Colmar har många hus som är riktigt gamla. En stadsdel kallas lilla Venedig. Vackert? Ja. Litet? Väldigt litet, men priserna på restaurangerna längs kanalerna var inte små! Det fanns många matställen att välja på. Första kvällen åt vi på hotellet, god och prisvärd mat.

Montreux
tisdag 5 juli 2011 - Montreux, Vaud, Schweiz

En stad som ligger väldigt vacker vid Genèvesjön. Där finns den berömda statyn av Freddie Mercury, som alla vill fotografera. Efter en del väntan fick vi en del kort av statyn. Det är ganska dyrt att äta där, men bensinen var billigast i Europa, av de platser som vi besökt. Det var

Mont Blanc

Efter att vi hade åkt på fina alpvägar med hissnande utsikt och fin natur, blev det även dags för Mont Blanc-tunneln. Vilka fantastiska tunnlar det finns i alperna! Framme i Mont Blanc checkade vi in på hotell Gustavia. Det var svenskägt och ungdomarna som jobbade där var svenska, men all

Milanos berömda byggnader
söndag 3 juli 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

I dag har vi varit riktigt kulturella. Vi har promenerat runt och tittat på flera kända byggnader. Den vackra Domen, Galleri Vittori Emanuel II, Castello Sfoorzesco och givetvis Teatro alla Scala. Vi gick in i La Scala för att få se all prakt, det var mäktigt, till skillnad mot utsidan som

Milano
lördag 2 juli 2011 - Milano, Lombardiet, Italien

När vi checkade in på hotellet sa portiern att vi hade tur som kom nu, den andra juli började rean med stort R i hela Italien. Vi gick till centrum och såg att folk var helt köpgalna. Till vissa affärer var det kö för att komma in! Det var så mycket så mycket folk så det gick knappt att

Caorle
fredag 1 juli 2011 - Caorle, Veneto, Italien

Förmiddagarna tillbringade vi på ”våra” strandstolar, i alla fall någon timme. Det var skönare att promenera på stranden än att ligga still. Vid vårt lägenhetshotell fanns det en pool som vi utnyttjade ibland på eftermiddagarna. Vi gick strandpromenaden, där fanns det uthuggna bilder

Vinprovning
tisdag 28 juni 2011 - Caorle, Veneto, Italien

När vi var på Sembos informationsträff bokade vi in oss på vinprovning på två vingårdar. Efter en kort busstur kom vi fram till den första vingården som hette La Braghina. Först fick vi titta på vinstockarna. Vi fick även smaka på Merlotdruvor. De är mogna i augusti/september, så

Alpvägar

Vägarna i Alperna är ofta slingriga serpentinvägar. Den här gången åkte vi på vägar som var både smalare och krokigare än förra gången när vi körde över Alperna. När man tittade på GPS:n såg det ut som om Mio eller Loke hade ritat vägen! I Österrike var hastigheten satt till

Sex länder på tre veckor

En resa för att se Rom.

Förtäckt inköpsresa

Förtäckt inköpsresa

13 maj 2010 - 17 maj 2010

En kombinerad inköps- och nöjesresa till Hamburg.

Rammstein i Berlin

Rammstein i Berlin

18 december 2009 - 24 december 2009

En resa där vi ska se en konsert med Rammstein och även besöka någon julmarknad.

Tågresa

Tågresa

9 oktober 2009 - 12 oktober 2009

En tågresa till Stockholm med sex stycken vuxna och fyra barn.

Kim Larsen i Helsingborg

Kim Larsen i Helsingborg

27 augusti 2009 - 30 augusti 2009

En resa för att se Kim Larsen live på utomhusscen i Helsingborg.

Storstadssemester

Storstadssemester

3 augusti 2009 - 18 augusti 2009

En resa där vi ska besöka bl.a. Bremen, Amsterdam och Bryssel.

En minisemester

En minisemester

27 juni 2009 - 29 juni 2009

En överraskningsresa till Helsingborg

London

London

1 maj 2009 - 7 maj 2009

En resa för att fira att det var 30 är sedan vi förlvade oss i London.

Stockholm

Stockholm

15 mars 2009 - 18 mars 2009

En resa till Stockholm för att se Il Divo i Globen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kerstin uppdaterar sin resa