Jag är en glad och sprallig tjej som hoppas kunna fylla den här dagboken med många äventyr
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
MALAYSIA!!
söndag 23 juli 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, Nu har jag bytt land!! och inriktning, fran massa jobb till ren fritid. Hade tankt ta med en massa artiklar till beachen men lamnar dom nog har i kuala lumpur, de ar sa manga och tunga!! Resan hit gick toppen, sov hela vagen till och med nar vi satt och vantade fem timmar pa flygplatsen

Ett livs tecken!
torsdag 6 juli 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, nu var det lange sedan jag skrev! Och kommer inte skriva sa mkt idag heller. Vi har fullt upp nu pa slutet samtidigt som vi inte gor speciellt mkt nytt roligt som jag kan beratta om. Shoppar lite, traffar lite folk innnan vi far och har aven borjat smapacka lite. Bara tva veckor kvar och

En Beach helg
tisdag 20 juni 2006 -

Hej, Nu ar det Tisdag morgon och jag sitter pa labbet, det ar redan 30 grader ute, och jag tror sommaren ar har pa riktigt. Regnsesongen har aven borjat men det har vi inte markt av an pepper pepper.. Pa kvallarna ar vadret ok, var ute och spelade lite fotboll med Michael igar kvall och det dog

Fotbolls fest!
lördag 17 juni 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, nu har jag lagt upp lite bilder! Bade fran te trippen och Japan. (hoppas ni gick in och tittade pa Michaels te film ocksa, mkt larorik =) Har ar det for tillfallet stor fotbolls VMs fest!! Folk ar helt tokiga =) De annars sa lugna och standigt arbetande Koreanerna, sammlas I massor for

Japaner japaner
fredag 9 juni 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, hur star det till? Sa har vi da varit I Japan, Solens rike. Hade det toppen bra. Valdigt intensivt men mkt trevliga. Hann med tre stader och en national park pa fem dagar. Vet inte hur jag ska beratta om allt sa skriver nog lite om varje dag. Torsdag-avrresa Klockan ringde redan kl sex

Kram till mamma pa morsdag
söndag 28 maj 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, Tankte bara beratta att allt ar bra har. Har haft en lugn helg med lite jobbande, lite shoppande och en bio fim. Sag Davinchi coden, helt ok fim men boken ar mkt battre. Tankte aven beratta att vi planerar att fara till Japan en svang pa torsdag och stanna till mandag. Varat visum har i

Hemgjort Tee =)
måndag 22 maj 2006 - Pusan, Sydkorea

Mandag igen, kan inte saga annat an att tiden springer ivag allafall. Har suttit framfor datorn hela dagen sa nu ar jag helt trott I huvudet och far inget mer vettigt gjort, sitter en kvart och forsoker rakna ut en concentration och har ingen aning om vad jag gjort nar det ar klart, inte alls sa

Att parkera en bil i korea.
tisdag 16 maj 2006 - Pusan, Sydkorea

Dagboks dags igen! Forst vill jag borja med att Grattulera Robert (Michaels bror) och Linnea till sin lilla nykomling Martin. En ursot liten pojke. Michael gick runt hela dagen och var en mkt stolt nybliven farbror igar =) tror alla har pa labbet har sett bilderna. Har ar allt bra. Gjorde bort

En tripp till Seoul
måndag 8 maj 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej, Nu har vi varit till 15miljoners invånar staden Seoul! Var inte sa illa som det låter staden är enorm så det kändes inte som så mkt mer folk än här. Lite roligt att det bor ca 15 miljoner i Seoul och nästan 4 miljoner här i ett land på totalt 45, nästan hälften i två städer.

klattring och cellodling
lördag 29 april 2006 - Pusan, Sydkorea

Hej hej igen =) det har blir ett lite kort dagboksinlagg. Michael har labbmote som vanligt och jag ska mata mina celler lite. Riktigt hungriga ena. Veckorna springer ivag har. Har aven hittat ett inomhus klatter stalle som vi tycker om nu, sa det ska bli lite traning framover ar det tankt, enda

Korea

Korea

21 mars 2006 - 21 augusti 2006

Historien om ett examensarbete långt långt bort i asien.

Transibiriska jarnvagen till Asien

Transibiriska jarnvagen till Asien

5 september 2004 - 13 december 2004

Vi ar hela 8 personer som ger oss av pa denna resa. Planen for mig ar foljande. Resan borjar med bat till Helsingfors for att senare fortsatta med tag till Moskva dar vi stiger pa Transibiriska jarnvagen vilken tar oss till Ulan Bator i Mongoliet. Fra Ulan Bator gar resan sedan vidare till Peking och kina. Fran Kina kommer darefter jag och Patrik att ta oss till Bankok dar Jonas L ansluter och vi fortsatter vidare mote Sydney och sa smaningom Nya Zeeland. I Nya Zeelan kommer vi att stanna cirka 6 veckor och sedan bar det hemmat (Iaf for mig, Patrik och Jonas stannar i Australien) lagom till Jul.

ASIEN 2004/05

ASIEN 2004/05

5 september 2004 - 8 mars 2005

Min KÄRA familj, vänner och bekanta, och obekanta, sitt för fan inte här och glo framför datorn och dröm, ut med er :) Nä jag skojabara, jag HOPPAS verkligen att ni följer med mig under resans gång och att ni finner det lika intressant som jag. Tanken är Transibiriska järnvägen genom Mongoliet bort till Bejing, Kina. Väl i Kina (i 2man) så blir det utan tvekan Shaolin Tempel, panda reservat, hast trekking, Tibet, HongKong och massa annat kul. Sedan bär det iväg för lite sol och bad i Thailand. For att darifran ta en kortis in till Cambodia och Ankor wat. Därefter så blir det pa resande fot i min "ensamhet" i Australien: Sydney och Tasmanien. Som bekant sa blir det Filippinerna som sista destination for att traffa stora tjocka slakten innan det bar av mot kallare breddgrader och mot verkligheten...

Bobbo på nya äventyr

Bobbo på nya äventyr

4 september 2004 - 15 december 2004

Vi (sju klasskamrater + en vän till en av oss) startar vår resa med att åka Transibiriska järnvägen ända till Beijing i Kina med ett stopp i Mongoliet för att hälsa på alla mongisar. Därifrån tänkte vi sedan arbeta oss söderut för att på olika platser och städer kunna uppleva och njuta av vad Kina har att erbjuda. Planen är sedan att ta sig vidare till Nepal och vårt sista stopp blir förmodligen Thailand där det blir sol och bad. Förhoppningsvis kommer resan att innehålla allt ifrån god mat, shopping och mycket tittande på tempel och munkar samt trekking, bad, fotografering och mys. Jag hoppas att jag kommer hem som en positiv och livsberikad människa.

Transsibiriska bortåt

Transsibiriska bortåt

5 september 2004 - 22 december 2004

En resa landvägen till bortre asien med första stopp i Mongoliet. Ryktet säger att det är varmare söder om mongoliet, så vi 8 resande drar nog ned i Kina och hälsar på kinesarna innan Nepal stundar, förutsatt att det inte är för instabilt där... Kolla http://www.alastair.se.sajtx.com för att se Michaels tolkning. Efter andrade reseplaner blir det ett stopp i Taiwan och kanske en tripp till nagot/nagra av Laos, Kambodia el. dyl.

Lång Resa! (Patriks version)

Lång Resa! (Patriks version)

5 september 2004 - 30 december 2004

Transsibiriska järnvägen via Mongoliet till Kina. Går omkring i Kina lite och åker sedan vidare till Australien och Nya zeeland med ett kort stopp i Thailand. Ha det!

Asien 2004 (Matildas Version)

Asien 2004 (Matildas Version)

5 september 2004 - 24 december 2004

Den i förväg tänkta resplanen ser ut som följer: vi ska med transibiriska järnvägen ta oss till Mongoliet, titta lite på sanddynorna och sedan fortsätta in och genom Kina mot Nepal. Väl i nepal efter att ha utforskat Shaolin Kung Funs hemland håller vi tummarna för ett par veckors vandring. Som avslutning känns beach liv och palmer PÅ Thailand helt rätt. "Vi" är för övrigt ett stort gäng glada vänner (närmare 8 personer) som innerligt hoppas på en underbar höst.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Matilda uppdaterar sin resa