En vecka kvar!
söndag 19 juni 2005 - Gold Coast, Queensland, Australien

Oj, kanske sista gången man skriver här. Om precis en vecka bär det av hemmåt med ett litet stopp i Kuala Lumpur. Hade min första tenta i fredags, gick nog ok, ska ha två till på tisdag och torsdag vilket kommer vara betydligt mer att skriva på. Har varit bra väder här på siståne men

Sydney och tentor
fredag 10 juni 2005 - Gold Coast, Queensland, Australien

Nu jäkla är man inne på slutspurten. Sitter i lobbyn på Filips hotell( 4.5 stjärnigt) och pluggar lite(och mailar) på de avslutande tentorna som börjar nästa fredag. Var i Sydney igen förra veckan i 5 dagar och träffade ronan och co, hängde mest på klubbar och spelade kotte hemma hos

Sista dagen i plugget!!
måndag 30 maj 2005 -

Då sitter man i Unibar och käkar hamburgare och rödvin för sista gången.....på en måndag. Idag är sista dagen med lektioner och redovisningar, bara slutexamen kvar om 2.5 vecka. Hade min första redivisning på engelska i morse och har en till ikväll, gick rätt ok. Lately har det varit

Bekännelsen tid!?!?!?

Hej hej hallåsan! Mamma......kanske bättre du slutar läsa här! En månad kvar och än så länge har jag klarat mig ganska bra från någr astörre händelser, men det har varit nära kan jag lova.....tänkte berätta lite saker som kan hända downunder. Dagen efter vi flyttat in i

Bad Conditions

ojojoj, regn och blåst! Hoppas inte ni har för bra väder hemma för här har det varit ganska pissigt i några veckor nu och solbrännan börjar dala så smått........... Men som vanligt varje måndag så sitter jag i unibaren och har precis avverkat en kycklingburgare med stripps och

Rock,N,Roll på havet
tisdag 26 april 2005 - Cairns, Queensland, Australien

Bye Bye ELVIS!! Här snackar vi pure rock n Roll. Var ut e på revet utanför Cairns och dök. Hade inte bokat båt så det fick bli den som var över,hyfsat billigt men man får ju vad man betalar för(bra klycha). Båten vi övernattade i hette reef encounter och var ok snygg, maten helt ok men

Halvtid!!!

Hamburgare, vin och poker, så ser måndagslunchen ut på universitetet, tack för det televerket!? Då var halvtid passerat för denna gången, nu räknas det ner mot hemresa, mot svensk sommar....detta när man börjat komma in i livet downunder igen,,,,börjar bli van. Skolan går bra,lite

Sydney och lov

G´Day Då var lovet slut, sitter i plugget med mia och väntar på nästa lektion, 12 timmars pass idag men sen blir det beach resten av veckan. Sydney var bra,3 Doors Downs konsert var det bäst ai ljudväg jag hört men fel musik att gå på konsert själv,whatever.. Mina vänner därnere är

Farbror Adam Grattar!
fredag 1 april 2005 - Gold Coast, Queensland, Australien

Grattis Brossan(emil) pa 30 arsdagen(30mars) dinl gamle rav! Grattis Emil och Ewa till er lilla tjej. Da var man farbroro oxa.....Kanns att man blivit aldre, forsta gangen jag blir glad nar nan jag kanner far barn(jag ar ju sadar glad for smabarn som skriker) men bast av allt ar ju att jag kommer

Dax för lov!

G´Day Hoppas allt e kanon hemma, sitter i plugget och sliter med hemläxor som ska vara gjorda nästa vecka eftersom vi har lov då. Åker till Sydney imorrn,ska träffa Ronan och kolla på 3 Doors Downs konsert. Annars ska jag ta det lugnt och njuta av världens bästa stad.... Var på

Downunder again

Downunder again

31 januari 2005 - 27 juni 2005

Så var det då dax igen........................ Den 1 februari tar jag flyget från copenhagen mot sydligare breddgrader. Förhoppningsvis stratar resan i Thailand närmare bestämt Bangkok för lit eseriösa saker som ska hända till sommaren.............Sedan bär det av till OZ för studier i några månader. Jag kommer att(tänker) bo i Surfers Paradise och plugga på Griffith University. Som vanligt har jag mycket planer men vem vet...See Ya

Experience DownUnder

Experience DownUnder

16 september 2001 - 12 juni 2002

Den 16 September stickar jag ensam till Australien for en forhoppningsvis rolig och innehallsrik resa som jag sent ska glomma. Jag har ett sk workingHoliday Visa sa att jag kan jobba om jag skulle vilja. Vad som vantar mig har jag inte en aning om men kul ska det bli. SEE YOU!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Adam uppdaterar sin resa