Carpe Diem...
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Jesus, skruvar och gatufest!
lördag 30 januari 2010 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio, rio, rio- vilken stad! Vi är nog båda lite förälskade i staden som faktiskt har nästa allt man kan önska sig! Från skönt strandhäng till möten med Kristus. Resan hit gick över förväntan, mycket tack vare perfekta flighttider. Under vår mellanlandning i Sao Paulo träffade vi en

hemma igen!!
måndag 5 november 2007 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Oj... jag va ju ganska dålig på att skriva dagbok måste ja ju erkänna! stannade ca en månad i norge, bodde inneboende hos en fransyska tillsammans me Ivica och Nikita. jobbade med att packa taxfree på lsg och med att servera på Thon hotell. men så hände lite grejer och jag beslutade mig

Min sista tid i Thailand
måndag 23 april 2007 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hej pa er! Nu ar det inte langt kvar till hemresa, kanns valdigt bra faktiskt.. Jag har haft en helt underbar resa men nu nar man vet att man snart ar hemma langtar jag verkligen efter Sverige och alla er dar hemma:) Den senaste veckan har vi spenderat pa on Koh Chang, en vacker men aningen for

Laos pa en vecka!
lördag 14 april 2007 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Hej på er! Har spenderat en vecka här i Laos nu och det var verkligen värt att åka hit, trots en sjukt jobbig bussresa mellan Hanoi och Vientiane.. Vi hade blivit lovade en vip-buss mellan de båda huvudstäderna i utbyte mot att vi betalde några dollar extra. Men "vip-bussen" visade sig vara

Glad pask pa er!!!
fredag 6 april 2007 - Hanoi, Vietnam

[b]Glad Pask!!!![/b] Nu ar jag i Hanoi och det har som vanligt gatt for lang tid sen jag skrev mitt senaste inlagg sa jag har massor att beratta! Efter Saigon akte vi till Nah Trang dar vi bara spenderade ett dygn (mestadels pa stranden men aven pa ett spa dar vi badade i lera och mineralvatten..)

Filmer och bilder...
söndag 25 mars 2007 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hej pa er! Nu ar ja i Vietnam, har inte alls mycket tid har framfor datorn sa jag hinner tyvarr inte skriva sa mycket utan far beratta lite fort om vad som hant de senaste dagarna.. Igar besokte jag Cu chi tunnlarna har utanfor saigon, i dessa tunnlar bodde folk under kriget. Pa kvallen va vi i en

En dag jag aldrig glommer..
måndag 19 mars 2007 - Krong Preah Sihanouk, Kambodja

Lordagen den 17 mars ar en dag jag alltid kommer minnas. Den ar utan tvekan den mest intressanta dagen pa min resa sa har langt. Klockan ringde redan 04.30 och da va det bara att pallra sig upp for att mota var "tuk-tuk"forare som vi hyrt hela dagen for 15 dollar. Jag, Maki och Simon hade

En liten bussresa..
fredag 16 mars 2007 - Siem Reap, Kambodja

Hej pa er! Nu ar vi i Kambodja och staden Siem Reap,kom fram vid midnatt efter att ha akt buss fran Bangkok i 15 timmar utan AC! En svettig men handelserik fard kan man saga... Fran gransen i Kambodja till staden vi ar i nu ar det 16 mil och det tog oss 7 timmar pa en skumpig grusvag:) Aven om

Det blir aldrig som man tankt sig...
onsdag 14 mars 2007 - Bangkok, Thailand

Jag vet inte vart jag ska borja eller vad jag ska saga... Maria lyckades sammanfatta allting valdigt bra i sitt inlagg, livet ar ovantat helt enkelt... Jag har valt att fortsatta min resa trots allt och som tur ar har maki, ivica och simon nastan exakt samma resrutt som jag och maria hade, sa nu

"The Beach"
onsdag 7 februari 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hej hej!! Fjarde dagen pa phi phi island och vi har faktiskt fatt lite farg nu:) Vi bor i bungalows pa stranden ihop med Maki, Ivica och Armin och njuter av varmen och det harliga vattnet.. I mandags akte vi ut till Maya Beach dar de spelade in filmen "The Beach", helt underbart stalle:) Maria och

Brasilien!!

Brasilien!!

26 januari 2010 - 17 mars 2010

Jag och min älskade syster åker på en efterlängtad backpackingresa tillsammans. Till Brasilien bär det av, där vi möter upp vår underbara brasse Kenny!

Norge utan får!

Norge utan får!

2 oktober 2007 - 4 november 2007

Dags att jobba ihop lite kosing igen, denna gång betydligt mindre blodigt!

To Helsingör nd back!

To Helsingör nd back!

11 juli 2007 - 13 juli 2007

Vi kör en liten trip till Dmark för att äta glass, pölse å inhandla dryck!!

Ungern & KROATIEN!

Ungern & KROATIEN!

12 augusti 2006 - 2 september 2006

Jag och Evelin var en natt i skabbiga Budapest i Ungern och nästan tre veckor i sköna Kroatien.

Besök hos vänner i London:)

Besök hos vänner i London:)

18 maj 2006 - 23 maj 2006

Turista och festa hos vänner i London:)

Roadtrip i sverige

DESTINATION:nordnorge UPPLEVELSE:slakt och fiskrens MÅL: pengar till paradiset

Destination Asien

Destination Asien

16 januari 2007 - 26 april 2007

Efter 2,5 långa och slitsamma månader i norra Norge är det äntligen dags att förflytta sig till varmare breddgrader! Drömmar om kritvita stränder, turkost vatten, hängmattor, fullmoonparty och paraplydrinkar går nu i uppfyllelse! [i]Carpe Diem.[/i]

backpacking i australien

backpacking i australien

30 december 2005 - 27 mars 2006

resan borjade fem dagar i malaysia, och sedan drog vi vidare till sydney. vi reser nu langs ostkusten, anda upp till toppen av the land down under... trevlig resa!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Evelin uppdaterar sin resa