Ett gift par som av hälsoskäl åker till värmen,salta bad ,snorkling och gott öl m.m.
Senast aktiv - från Söderköping, Östergötlands län, Sverige
Kuala Lumpur

Kom i går kväll till KL och bor på det vanliga hotellet , Åker i morgon till Borneo Sarawak där vi skall vara i 16 dg.Har idag förstärkt våran kassa samt köpt raklödder.Gilli öarna var fina , men sista boendet var inte bra,det var ett skitställe och sedan blev det ju inte bättre av att

komododrakar.
lördag 21 februari 2015 - Malay Archipelago, Sulawesi Tengah, Indonesien

Idag har det varit tornado här på Trawangan,ett tiotal båtar har kapsisades i hamnen träd gick omkull. Får hoppas att det inte sker när vi ska åka till Komodo ön. Vi ska åka en 4 dg resa med båt till Komodo ön bland annat. Ska bli intressant att se dem i verklighet, får hoppas att de

Gili air Indonesien
måndag 16 februari 2015 - Malay Archipelago, Sulawesi Tengah, Indonesien

Har nu kommit till Gili Air utanför Lombok Fina vatten och snorkling ,var i förrgår med på en snorklingstur och såg 5 sköldpaddor ,kanonfint vatten .Åker den 19 feb till en mer avsides ö Tarawangn(tror det stavas så)Kerstin är trött på värmen och vill åka hem ,men det vill inte

Gili air Indonesien

Har nu varit på Gili Air i en vecka ;varit ute och snorklat och gör det varge dag,åker den 19 feb till Tarawagn en längre ut och ska bo i 11 dg.Jag vill åka och se komodovaranerna men käringen min har fått värmeslag och vill åka hem.Annars går dg i lungnets tempo bor bra nära till havet

Gili bair Indonesien
måndag 16 februari 2015 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Har nu kommit till Kuala Lumpur ,Resan blev lång via China så vi sov i 14 tim .Har nu varit KL 3 nätter och gått igenom china kvarteren,köpt en kikare och en klocka och ätit gott på en liten slumbar här i närheten.Fortsätter i morgon med flyg till Lombok och hoppas att jag har bokat ett

Det börjar närma sig avfärd.
onsdag 28 januari 2015 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Det ska bli skönt att slippa frysa och känna goda värmen. Det blir 3 dag i Kuala lumpur seda flyger vi till Lombok. Stannar i 3 veckor och far sedan tillbaka till KL för att flyga till Sarawak på Borneo och stanna 16 dg sedan åter till KL och stanna i 2 dg och sedan återvända till Swedala

Borneo och indonesien
fredag 12 december 2014 - Khao Niwet, Ranong, Thailand

Ska bli spännande att se Lombok och Borneo från Sarawaks sida ,Tyckte förra gången vi var på Borneo så var det bara oljeträd planterade o0ch hoppas att Sarawak är bättre och mer natur . Har nu bokat 16 dag vid havet 3.5 mil från Kurching,hoppas att det är någorlunda annars får jag på

Khao lak Andamania resort.för
torsdag 6 mars 2014 - Khao Niwet, Ranong, Thailand

Flyttade för 5 dagar sedan och bor nu bra men åker till Phuket i Morgon För att bo en natt där och sedan flyga upp till Bkk den 8 mars Sedan hem på måndag,så är det slut den här gången.

Koh phayam
torsdag 27 februari 2014 - Khao Niwet, Ranong, Thailand

Kommit till ett riktigt skitställe,Ett helvete och få hit packningen från piren och stället är inte i våran stil.trångt och varmt som bara faan,stranden går knappt att bada i vi skar sönder våra fötter när Kerstin trodde att jag drunknat för hon såg mig inte så hon rusade till

Tachai island.
torsdag 20 februari 2014 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Var igår på en båttur till ön Tachai som ligger mellan Surin och Similand,Men blev besviken på snorklingen var finare på både Surin och Similand.Men i övrigt en fin dag med sol och bad och klart vatten.Skall i morgon hyra vespa och vingla ut i trafiken och åka till en ATM bank för att ta

Sri Lanka

Sri Lanka

8 februari 2017 - 9 mars 2017

Bad o sol samt jag höll på att drunkna,Snorklade vid ett rev och hamnade som tumlare ,som tur kom en räddningsbåt ut och tog hand om mig ,jag hade inte orkat många sekunder till , Vi skulle ha frågat livräddarena var man kunde snorkla som var risk fritt ,men det visste inte jag.Har rest över hela världen utan råkat ut för det här.Annars go mat och trevligt sällskap,

Seychillerna Mahe

Seychillerna Mahe

8 februari 2018 - 9 mars 2018

Vi åker via Doha i Qatar sedan seychillerna för att stanna 1 månad. Är det någon som har varit där ,och vad det kostar att äta där på resturang.samt gärna förslag vad man ska göra där,förutomatt snorkla

Naxos 3.092016-17.9-2016

Naxos 3.092016-17.9-2016

3 oktober 2016 - 17 oktober 2016

Den 3 okt går resan till vårat favoritställe Naxos och ska bo på Panormos ,det blir den 4 gången vi bor på Panormos.Fick tag i billiga biljetter med Turkisk airways 3000.tor för 2 st men nackdelen är att vi får 7 tim i Istanbul tills planet går till Aten.

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

Kala lumpor samt Lombok i Indonesien

5 februari 2015 - 22 mars 2015

Flyger först till kuala lumpor stannar 3 nätter sedan med air asia till Lombok i Indonesien stannar ca 3 veckor sedan tillbaka för vidare befordran till Borneo sarawak i3 veckor

8 februari 2014 - 10 mars 2014

Åker via Bkk den 8 feb stannar 2 nätter i Bkk och sedan med air asia ner till Phuket för vidare Transport till en ö utanför Khao Lak sedan efter 14 dg åker vi till Ranong för vidare transport till Kho Phayam i 14 dagar,sedan buss eller taxi från Ranong till Phuket för att resa med air asia till Bkk och stannar 2 nätter där åter 10 mars 14

8 februari 2014 - 10 mars 2014

Kap Verde

Kap Verde

13 januari 2013 - 28 januari 2013

Avg Arlanda 08.35 Via Las Palmas till Kap Verde.

Asien utan packning.

Asien utan packning.

31 januari 2012 - 16 mars 2012

Nu är det dags att få lite värme i kroppen.Först Bangkok och vila ut ,sedan blir det åt dit näsan pekar.krister och kerstin.Ps hoppas på lite lugn och ro i BKK denna gång.

malta

malta

18 september 2011 - 6 oktober 2011

Bankok-Penang-Perhentian.

Bankok-Penang-Perhentian.

30 januari 2011 - 13 mars 2011

Flyger till Bankok stannar några dagar sedan vidare till penang-kl-perhentian eller Borneo?Bara ta det lugnt så det får bli som vi känner för.Bara att det är varmt och skönt!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Krister O Kerstin uppdaterar sin resa