Framme i Filippinerna
lördag 26 januari 2008 - Cebu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Ja, da har vi varit i Filippinerna i snart en vecka. Kom till Ceu igar, efter 4 upptagna dagar i Manila, dar vi skulle traffa den ena slaktingen efter den andra och se bade dittan och dattan. Men nu befinner vi oss iallafall i Cebu, dar storsta delen av slakten ar. Bor i Virgies hus (min moster)

bedbugs
söndag 13 januari 2008 - Darwin, Northern Territory, Australien

befinner oss just nu i ett regnigt Darwin. NAtten till idag var det storm och da snackar vi verkligen megastorm dar regnat stod som spon i backen hela natten + att det blixtrade och askade hela tiden. Det kandes som om att man skulle fa blixten i sig om man hade gatt ut sa vi stannade inne pa

God Jul
söndag 23 december 2007 - Brisbane, Queensland, Australien

Jaha, da var julhandlingen avklarad :) och imorrn are julafton och da blire till att lyxa pa och fara ut och kaka :) det ar inte klokt vad lite julkansla man har. de spelar inte ens nan julmusik inne pa affarena. aja.. vi har aven hunne med att soka jobb. ett hostel narmare stan behovde stadare,

Fraser Island
onsdag 19 december 2007 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Sa, dags for annu ett spannande inlagg. kanner att vi har varit dalig pa att skriva pa sistone och troligtvis kommer vi inte bli na battre :P aja, snart en vecka sen borjade iallafall varat fraser-aventyr, med zandra och greta som vi traffade i Bundaberg. pa onsdagen hade vi mote och blev

Vilket stalle
onsdag 12 december 2007 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Ja, kanske dags for ett nytt inlagg :) Iallafall sa befinner vi oss i Hervey Bay for tillfallet, i vantan att fa fara ut pa Fraser Island. Har varit har i en vecka nu, for vi har vantat pa att tva stycken fran Bundaberg skulle ta sig hit. Dock blev de forsenade, for deras buss dok aldrig upp, sa

Standby igen
fredag 16 november 2007 - Bundaberg, Queensland, Australien

Ja, da sitter jag har annu en gang, med mitt namn pa stand-by listan. och for var dag som jag inte jobbar sa krymper summan pa kontot. sa fastan jag inte koper sa mycket sa betalar jag ju anda 28dollar/dag.. aja, jag klagar mycket. men jag har inte sa mycket annat att gora for tillfallet :P

Penga-angest
torsdag 15 november 2007 - Bundaberg, Queensland, Australien

Jahapp, da sitter man har irriterad over att jag inte far jobba nat. Jag har typ jobba 3dagar sen vi kom hit och Kajsa har typ jobbat alla eller minst 5dagar iallafall. Penga-angesten kommer krypandes.. Mest bara for att Kakka kommer att ha mer pengar an mig, for egentligen gor vi inte av med sa

Snabba ryck
måndag 5 november 2007 - Toowoomba, Queensland, Australien

Ja, da var den forsta "riktiga" dagen pa puben avklarad. Och om vi sager sahar: aldrig mer! :P Haha. Naemen okaj, sa hemskt kanske det inte riktigt var, men inte fan vare na skoj. Hade nog funkat ifall man varit hemma i Sverige bakom baren, men det gick fan inte att hora vad de sa. For det forsta

Forsta dan
fredag 2 november 2007 - Toowoomba, Queensland, Australien

Intet nytt pa ostfronten. Dagarna knallar pa som vanligt, med lite val mycket daligt vader pa sistone -regn och aska. Menmen, man kan ju inte ha sol varje dag. Ikvall are forsta dagen pa jobbet for Kakka. Far se hur det gar, men vi har fatt hemlaxa fran introduktionen sa vi ska kunna de lattaste

Byron Bay
onsdag 17 oktober 2007 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Kanske dags for ett inlagg. Nog for att Kakka redan skrivit ett men jag maste ju meddela familjen att aven jag lever och mar gott! Som tidigare namnt har vi nu flyttat till Byron Bay. Ett riktigt mysigt stalle faktiskt och hostelet vi bor pa ar riktigt nice. En massa svenska som jobbar dar +att

Australien

Australien

24 september 2007 - 1 maj 2008

Sol&bad, nya vänner, fest, jobb o.s.v. skulle nog vara en bra beskrivning för den här resan..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Margareta uppdaterar sin resa